اخبار داغ

یادداشت؛

بیانیه گام دوم و چند پرسش

بیانیه گام دوم و چند پرسش
اگر از برگزیدن تنها یک مفهوم به عنوان مفهوم کانونی و جان‌مایه بیانیه گام دوم ناگزیر باشیم، به نظر می‌رسد که این مفهوم را باید در عنوان بیانیه جستجو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بیانیه گام دوم انقلاب، فارغ از تنوع موضوعی و قوام محتوایی، نقاط اوج پرشماری دارد؛ چندان‌که شاید به دشواری بتوان از «پیام اصلی» و «جان‌مایه‌ی بیانیه» سخن گفت. بدیهی است، برای پیمودن گام دوم، استظهار به یک «منظومه فکری و عملی» مورد انتظار است و بر همین اساس، می‌توان «نگاه منظومه‌ای» را فرامتنِ پراهمیت بیانیه دانست. طبعا در هریک از بخش‌های این منظومه فکری و عملی باید به دنبال نقاط اوج گشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

تأکید بر مسأله‌ی محوری «عدالت» و تحذیر شدید از میدان دادن به ویژه‌خواری، پیش‌رَوی انقلاب اسلامی به رغم گمان باطل دشمنان بر امکان توقف انقلاب، برهم زدن بازی قدرت در جهان و آغازگریِ عصری جدید در عالم و تجمیع سه‌گانه «عزت، حکمت و مصلحت» در اصلی واحد، از گزاره‌های مهم مندرج در بیانیه هستند که هریک بابی مفتوح برای گفت‌و‌شنودی مطول و مفصل به شمار می‌روند اما اگر از برگزیدن تنها یک مفهوم به عنوان مفهوم کانونی و جان‌مایه بیانیه، ناگزیر باشیم، به نظر می‌رسد که این مفهوم را باید در عنوان بیانیه جستجو کرد.

,

تخاطب رهبر انقلاب با «ملت ایران» و «به ویژه جوانان»، حاوی پیام‌هایی پربها برای اهل اندیشه و عمل است. اهمیت این موضوع زمانی آشکارتر می‌شود که «ابلاغِ» برخی برنامه‌های کلان به دستگاه‌ها و مجامع و مجالس را در یاد آوریم. بیانیه گام دوم، در وهله نخست، «ملت» را به عمل فرامی‌خواند و بر دوش کشیدن بار پیش‌برد اهداف انقلاب را کارویژه‌ای مهم برای «جوانان» برمی‌شمارد.

,

اینک باید اندیشید، «جوانان» چگونه باید در این عرصه میدان‌داری کنند و برخی ساختارهای لَخت موجود را بر مبنای فحوای بیانیه، دگرگون سازند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه