اخبار داغ

فقر شدید در کشورهای مرفه!

استیصال و استعمارِ اقوام و گروه‌های بومی جهان

استیصال و استعمارِ اقوام و گروه‌های بومی جهان
کارشناسان کار سازمان ملل متحد گفتند که جوامع بومی و قبیله ای تقریبا 3 برابر بیشتر از تمام شاخص های اجتماعی و اقتصادی احتمال مواجهه با فقر شدید را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کارشناسان کار سازمان ملل متحد گفتند که جوامع بومی و قبیله ای تقریبا 3 برابر بیشتر از تمام شاخص های اجتماعی و اقتصادی احتمال مواجهه با فقر شدید را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

برجسته کردن اطلاعات جدید حاکی از این است که تعداد نامتناسبی از مردم بومی (18.2 درصد افراد بومی در برابر 6.8 درصد غیر بومی) با کمتر از 1.90 دلار در روز زندگی می کنند. سازمان جهانی کار (ILO) اصرار داشت که میلیون ها نفر از آنها در فقر شدید قرار دارند.

, ILO,

این سازمان اصرار دارد که این مسئله توجه جهانی را به خود جلب می کند، زیرا این جمعیت در معرض خطر به طور قابل توجهی بزرگ تر از حد تصور است.

,

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، بیش از 476 میلیون نفر بومی در سطح جهان وجود دارد که اکثرا در کشورهای نسبتا مرفه زندگی می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

عدم پشتیبانی

, عدم پشتیبانی,

حمایت از تنها معاهده بین المللی (کنوانسیون شماره 169) که از حقوق این افراد پشتیبانی می کند ضعیف است.

,

طی گذشتِ 30 سال از تصویب این کنوانسیون، تنها 23 کشور از 187 کشور عضو سازمان جهانی کار کنوانسیون حقوق افراد بومی را امضاء کرده اند.

,

این یعنی تنها حدود 15 درصد از افراد بومی از تمرکز این معاهده بر اجرای سیاست ها و قوانینی که برای مقابله با فقر، رفتار ناعادلانه و ترویج برابری از طریق گفتگوی فراگیر و بهترین عملکرد طراحی شده بهره مند هستند.

,

سازمان جهانی کار با توجه به دنیای کار به عنوان شاخص اصلی زندگی افراد بومی دریافت که بیشتر آنها در مقایسه با دیگر کارگران در بخش غیر رسمی فعال هستند.

,

گزارش سازمان جهانی کار بر اساس اطلاعات 23 کشور که بیش از 80 درصد مردم بومی را در خود جای داده اند، دریافت که زنان بومی نیز با بزرگترین چالش ها مواجه هستند.

,

تنها یک چهارم از زنان بومی علاوه بر داشتن کمترین شانس برای تکمیل تحصیلات ابتدایی حقوق دریافت می کنند، این تناسب در زنان غیر بومی یک دوم است.

,

 

,

, ,

 

,

درآمد کم افراد بومی

, درآمد کم افراد بومی,

محققان خاطرنشان کردند که افراد بومی حتی وقتی که حقوق دریافت می کنند، دستمزد آنها 18 درصد کمتر از دیگر کارگران است.

,

بر اساس گزارش سازمان جهانی کار، در حدود 90 کشور بیش از 5000 انجمن بومی متمایز در سراسر جهان وجود دارد.

,

از نظر منطقه ای، آمریکای لاتین و کارائیب بالاترین درصد از افراد بومی و قبیله ای با 8.5 درصد از کل جمعیت و به مراتب بیشتر از کل جمعیت کلمبیا را در خود جای داده اند.

,

اطلاعات از 9 کشور در همین منطقه نیز نشان داد که این جوامع بومی تقریبا 30 درصد از فقر شدید که بالاترین نسبت در سراسر مناطق جهانی دارد را تشکیل داده اند.

,

ILO با بازتاب این روند در جایی دیگر تأکید کرد که در آفریقا با دارا بودنِ بیش از 77 میلیون بومی (6 درصد از کل جمعیت) 24 درصد دچار فقر شدید در این قاره هستند.

,

بر اساس داده ها از 5 کشور در آسیا و اقیانوسیه، 335 میلیون بومی منطقه بیش از 7 درصد از کل جمعیت را شامل می شوند و حدود 16 درصد از فقر مفرط را تشکیل می دهند.

,

این روند همچنین در آمریکای شمالی که بیش از 7 میلیون جمعیت بومی دارد و 3.5 درصد از فقیرترین اعضای جامعه را شامل می شود، شناسایی شد.

,

 

,

, ,

 

,

بگذارید شنیده شوند

, بگذارید شنیده شوند,

سازمان جهانی کار بر این باور است که به منظور اعمال سیاست های پایدار عدالت اجتماعی که به تفصیل در کنوانسیون شماره 169 شرح داده شده دیدگاه های افراد بومی باید شنیده شود.

,

این سازمان معتقد است که این امر به مقابله با مشکلاتی مانند؛ فقر، نابرابری، درگیری و تغییرات اقلیمی که بومی ها با آنها مواجه هستند کمک خواهد کرد.

,

به گفته ILO، اگرچه چندین کشور آژانس هایی را به منظور امور بومی طراحی کرده و بزرگترین پیشرفت را کسب کرده اند، اما تاکنون فرصت های اندکی برای تعامل با اقلیت ها وجود داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه