اخبار داغ

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

نگرانی در زمینه تامین دارو در خراسان شمالی وجود ندارد

نگرانی در زمینه تامین دارو در خراسان شمالی وجود ندارد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برای سال 99 تمهیدات لازم را در نظر گرفته تا داروی مورد نیاز را تامین کند، گفت: هیچگونه دغدغه و نگرانی در این زمینه نیست اما باتوجه به شرایط حال حاضر در کشور ، سهمیه بندی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یوسفی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک در رابطه با نبود برخی از داروهای خاص در استان اظهار کرد: باتوجه به شرایط تحریمی که کشور درگیر آن است تعداد اقلام دارویی که سهیمه بندی شده در کشور افزایش پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو برای سال 99 تمهیدات لازم را در نظر گرفته است تا داروی مورد نیاز را تامین کند.

,

وی اضافه کرد: همچنین مواد اولیه ساخت داروها در کشور وجود دارد و هیچگونه دغدغه و نگرانی در این زمینه نیست اما باتوجه به شرایط حال حاضر در کشور سهمیه بندی شده است.

,

یوسفی با بیان اینکه خراسان شمالی در کشور یک صدم آمار سهمیه دارویی کشور را دارد، اضافه کرد: سهمیه هایی دارویی که به استان ها اختصاص داده می شود باتوجه به تعداد بیماران هر استان مشخص می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: برای رفع سردرگمی بیماران جهت تهیه دارو در آینده نزدیک سامانه ای کشوری در حال بهره برداری و راه اندازی است که لیست داروهای سهمیه بندی شده و داروخانه مورد نظر در آن ثبت می شود و بیمار بدون هیچ مشکلی برای تهیه دارو اقدام خواهد کرد.

,

یوسفی یادآور شد: داروها سهمیه ای است و به تعداد بیماران استان ها ارائه می شود ولی برخی موارد خرید بیش از حد نیاز بیمارباعث ایجاد کمبود برخی از اقلام دارویی در داروخانه ها می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه