اخبار داغ

مبارز دوران انقلاب:

گفتمان مذاکره محکوم به شکست است/ صحبت دوباره از مذاکره ساده لوحی است

گفتمان مذاکره محکوم به شکست است/ صحبت دوباره از مذاکره ساده لوحی است
عباس رنجبر با بیان این که گفتمان مذاکره و تحقیر محکوم به شکست است، عنوان کرد: برجام را تجربه کردیم هنوز که از آن نگذشته است با چشم خود دیدید که دشمن زیز همه تعهدات خود زد بازهم دنبال مذاکره هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عباس رنجبر در گفتگو  با خبرنگار یزرسا، با بیان این که یزد جزء شهرهای پیش رو در انقلاب بود گفت: مردم یزد پس از شهرهای قم  و تبریز صدایشان را بلند کردند واعتراضتشان را بلند و رسما اعلام کردند و در قیام  دهم فروردین 57 بود که این اعترضات مردم یزد به خاک و خون کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزرسا,

وی با اشاره به نقش برجسته شهید صدوقی در مبارزات مردم یزد اظهار داشت: شهید صدوقی به عنوان یک شخصیت برجسته  مبارز و انقلابی بود  که قاطبه مردم یزد او را قبول داشتند  و شهید صدوقی نیز یکی از مریدان واقعی و عاشق حضرت امام بود او در عین حال که خودش یک مجتهد  وعالم دینی بود اما خودش را یک سرباز می دانست و واقعا در عمل این گونه بود.

,

این مبارز انقلابی به همراهی و همکاری قشرهای مختلف یزد در اعتراضات و مبارزات انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد:

,

 اگر نگویم صد درصد بازاریان اما قاطبه بازاریان در جریان اعتراضات  انقلابی مردم همراه شهید صدوقی بودند. تعطیل کردن بازار و محل کسب و روزی مردم که معلوم نبود چند روز طول بکشد سخت بود اما مردم همکاری می کردند.

,

رنجبر با بیان این که درد مردم درد دین بود اظهار داشت: بی دینی، فساد و فحشا بی بند وباری روز به روز در حال زیاد شدن بود،  بی دینی علنی  شده بود هر چند مسائل اقتصادی و مالی نیز موثر بود اما حرف اول را نمی زد  اصل قضیه این بود که مردم دین شان را در خطر می دیدند.

,

وی ادامه داد: حتی در شهر مذهبی یزد نیز مشروب فروشی ها و مراکز فساد و فحشا بود و ترویج پیدا می کرد و این ها مردم را آزار می داد. مردم جشن های دو هزار و پانصد ساله، بریز و بپاش دوران ستم شاهی را می دیدند اما خودشان شدیدا در فقر بودند و اختلاف طبقاتی شدیدی وجود داشت.

,

رنجبر اظهار داشت: در دوران طاغوت  جو خفقان و سانسور شدیدی بر جامعه حاکم بود که بسیار سخت بود به طوری که اعضای یک خانواده می ترسیدند چیزی در مورد شاه و حکومت به همدیگر بگویند؛ همه جا جوی همراه با ارعاب و تهدید  داشت و هر روز نیز وضع بدتر می شد.

,

وی عنوان کرد: کشور قبل از انقلاب به شدت به خارج وابسته بود به طوری که مجبور بودیم حتی تخم مرغ و میوه را وارد کنیم؛ اصلا صنعت و تولید داخل معنایی نداشت در بحث نظامی هر چه داشتیم به خارج وابسته بود که این موضوع در زمان جنگ با عراق خود را نشان داد.

,

این رزمنده دفاع مقدس اتفاقات سال 56 را عامل سرعت بخشیدن به انقلاب دانست و اظهار داشت: شهادت آقا مصطفی خمینی،  فرزند امام در نجف که به طرز مشکوکی به شهادت رسیدند و پس از آن برگزاری مجالسی به یاد ایشان هر چند به صورت غیر رسمی بود اما  باعث روشنگری بیشتر مردم شد و همچنین چاپ مقاله توهین به امام خمینی در روزنامه اطلاعات در 17 دی ماه 56 و پس از آن اعتراض و قیام مردم قم که اعتراضات مردم تبریز و یزد را در پی داشت و پس از این ها بود که اعتراضات در سطح کشور همگیر شد؛ در واقع این دو حادثه آتش زیر خاکستر نهضت امام را شعله ور کرد.

,

رنجبر اطاعت محض و بی چون چرای مردم از امام (ره) را رمز موفقیت مردم دانست و اظهار داشت: پشت شیشه مسجد حظیره بیانیه ها و اطلاعیه های گروه های مختلف که حتی با دین موافق بودند نصب می شد وهمه برای پایین کشیدن نظام شاهنشاهی متحد و مصمم بودند و در این میان همه رهبری امام را نیز تا قبول داشتند.

,

وی با تاکید بر این که وضعیت فعلی کشور با آن چه در قبل از انقلاب بود از زمین تا آسمان بلکه بیشتر فاصله دارد افزود: در این چند سال که کشور دچار خشکسالی شد حتی با تانکر هم که شد آب مردم را در روستا ها تامین کردند ولی زمانی در سال های قبل از  انقلاب خشکسالی و قحطی آمده بود، مردم علف  بیابان می خوردند اما حکومت توجهی به مردم نداشت  اصلا  مردم را به حساب نمی آورد.

,

رنجبر ادامه داد: بیماری های واگیردار مانند سرخک و آبله و... فراگیر می ش دو خیلی ها می مردند اما کسی رسیدگی نمی کرد و صدایی هم از کسی در نمی آمد؛ دولت کاری به کار مردم نداشت، مردم داشتند می خوردند نداشتند نمی خوردند؛ مردم در بدبختی زندگی می کردند به طوری که مردان مجبور بودن برای کار به شهرهای تهران، کرج و حتی کشور کویت و هند بروند تا یک لقمه نان برای زن و بچه خود پیدا کنند.

,

وی اذعان داشت: جوانان امروز این ها را نمی دانند و آن دروان را نیز تجربه نکرده اند و متاسفانه بزرگترها هم یادشان رفته چه خبر بود و گاهی  امروز معترض می شوند البته من هم با هر بی عدالتی  مخالف هستم و نباید در جامعه اسلامی بی عدالتی حتی یک مورد هم باشد.

,

رنجبر اظهار داشت: شرایط امروز کشور نتیجه رای خود مردم است در واقع نتیجه رای درست و یا غلط ما به خودمان بر می گردد  اگر امروز شاهد بعضی اتفاقات هستیم که به نفع مردم و کشور نیست  به دلیل انتخاب نادرست خودمان است.

,

وی با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا گفت: بعد از تجربه برجام، مسئولینی که حرف از مذاکره می زنند یا  عامل و دست نشانده  بیگانه و استکبار جهانی هستند یا غافل و جاهل هستند این دو دلیلی بیشتر ندارد اما بدانند ما برای اسلام وعزت و اقتدار کشور انقلاب کردیم.

,

این جانباز دفاع مقدس با بیان این سوال که عربستان و لیبی که در برابر خواست آمریکا کوتاه آمدند چقدر عزت دارند ادامه داد:  ایران که قبل از انقلاب جولانگاه غرب و شرق بود بعد ازا نقلاب 40 سال در مقابل استکبار ایستادگی کرده و اکنون دنیا به قدرت و عزتی که ایران دارد معترف است. امروز به فرزانگی رهبر، ایران پایگاه مستضفان عالم است ؛چرا بعضی ها چشمشان را باز نمی کنند؛ خود سیاستمداران خارجی  معترفند که راه درست را رهبر ایران می رود.

,

وی با بیان این که گفتمان مذاکره و تحقیر محکوم به شکست است عنوان کرد: برجام را تجربه کردیم  هنوز که از آن نگذشته است با چشم خود دیدید که دشمن زیز همه تعهدات خود زد بازهم دنبال مذاکره هستید خیلی باید احمق و دیوانه باشیم که باز تن به مذاکره با دشمن بدهیم. امروز رهبری می گوید مذاکره با آمریکا سم است اما دوباره می گویند برای این که وضع مان  بهتر شود مذاکره کنیم این خیلی ساده لوحی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه