اخبار داغ

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد؛

کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور/ هرمزگان مقصد اصلی معتادان متجاهر در نیمه دوم سال

کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور/ هرمزگان مقصد اصلی معتادان متجاهر در نیمه دوم سال
مومنی گفت: هرمزگان در نیم سال دوم مقصد اصلی معتادان متجاهر است که نشان از ظرفیت مناسب این استان در انجام اقدامات پیشگیرانه دارد که ما در این راستا از ایده های دستگاه های فرهنگی در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استقبال می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به توجه بالای نظام جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: استان هرمزگان قریب به دو ملیون نفر جمعیت دارد که کشفیات مواد مخدر این استان بیش از 9 درصد می باشد که نشان دهنده توجه ویژه مسئولان به این امر مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی در ادامه محور های تمرکز بر استان های مرزی، معتادین متجاهر، اقدامات پیشگیرانه و طرح یاری گران زندگی را از اولیت های قرار داده شده در مسئله مبارزه با مواد مخدر توسط این سازمان عنوان کرد.

,

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به تلاش های پس از انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با مواد مخدر، گفت: بسیاری از افراد اقدامات صورت گرفته در این برهه را نقد غیر منصفانه کرده که مطمعنا اگر صورت نمی گرفت وضعیت ما پس از چهل سال، بسیار بحرانی تر از اکنون بود که نتیجه مجاهدت های فراوان دستگاه های نظامی و امنیتی بوده است.

,

مومنی افزود: در زمینه پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه ما از تمام ظرفیت های موجود استفاده نشده که نیاز است در کنار اقدامات عملی و اطلاعاتی، بر موارد درمانی و کاهش آسیب هم تمرکز ویژه داشته باشیم که در این راستا طرح یاری گران زندگی جزء محور های اصلی و اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به همسایگی ایران با کشور های اصلی تولید کننده مواد مخدر، یادآور شد: افغانستان که با حضور متجاوزان آمریکایی تولیدات موادمخدر خود را افزایش داده است در مجاورت ما قرار دارد و ما راهی جز پرداختن به اقدامات پیشگیرانه نداریم.

,

کشف 800 تن مواد مخدر در کشور

, کشف 800 تن مواد مخدر در کشور,

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف 800 تن مواد مخدر در ده ماهه اول سال جاری در کل کشور خبر داد و گفت: شهدای مواد مخدر در سال جاری به میزان 80 درصد کمتر شده که در مقابل آن میزان تلفات اشرار و سوداگران مرگ بیشتر شده است.

,

مومنی افزود: شناسایی، توقیف و کشف اموال نزدیک به 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیش از 75 درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور می باشد و باقی آن در سایر استان های کشوربوده است.

,

74 درصد کشفیات مواد مخدر به واسطه ارگان های اطلاعاتی صورت گرفته است

, 74 درصد کشفیات مواد مخدر به واسطه ارگان های اطلاعاتی صورت گرفته است,

وی ادامه داد: 74 درصد کشفیات مواد مخدر به واسطه ارگان‌های اطلاعاتی و هدفمند صورت گرفته که یکی از آن ها انهدام باند تمساح خلیج فارس است.

,

مومنی، به اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 5/4 درصد جمعیت فعال کل کشور مصرف مواد مخدر داشته که در استان هرمزگان به میزان 4/28 درصد می باشدکه از میانگین کشوری پایین تر و در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.

,

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر،ادامه داد: استاندارد مصرف مواد مخدر در دانش آموزان و دانشجویان در سطح کشور به ترتیب به میزان 2/1 و 4/7 است که این آمار در استان هرمزگان به میزان 1/8 و 3 درصد از جمعیت تحصیل کنندگان هرمزگانی به سمت مواد مخدر کشیده شده اند.

,

وی با بیان اینکه نگرش منفی نسبت به مواد مخدر در استان هرمزگان از استاندارد کشور پایین تر است، اظهار کرد: آمادگی مشارکت در کشور 66 درصد و در استان هرمزگان 73/2 درصد می باشد که رتبه چهارم در کشور را به خود اختصاص داده است.

,

مومنی در پایان خاطر نشان کرد: هرمزگان در نیم سال دوم مقصد اصلی معتادان متجاهر است که نشان از ظرفیت مناسب این استان در انجام اقدامات پیشگیرانه دارد که ما در این راستا از ایده های دستگاه های فرهنگی در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استقبال می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه