اخبار داغ

شهردار بیرجند مطرح کرد

کلنگ زنی سه پروژه شهرداری بیرجند در دهه فجر/ طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بیرجند به اتمام رسید

کلنگ زنی سه پروژه شهرداری بیرجند در دهه فجر/ طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بیرجند به اتمام رسید
جاوید گفت: طی دهه مبارک فجر سه پروژه عمرانی شهرداری بیرجند کلنگ زنی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدعلی جاوید شهردار بیرجند صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: طی دهه مبارک فجر سه پروژه کلنگ زنی شاخص در حوزه شهرداری بیرجند داریم که یک پروژه روز اول دهه فجر افتتاح شد و دو پروژه دیگر طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: یادمان شهدای گمنام بوستان پروفسور معتمدنژاد کنگ زنی شد و بوستان الهیه و انقلاب نیز کلنگ زنی می‌شود.
,
 
,
کلنگ زنی پارک انقلاب و الهیه
, کلنگ زنی پارک انقلاب و الهیه,
 
,
شهردار بیرجند بیان کرد: مساحت پارک الهیه دو هکتار است و با توجه به اعتباراتی که برای این پروژه در نظر گرفته شده است کتابخانه، خانه محله و سایر امکانات به این پروژه الحاق شده است.
,
 
,
جاوید از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی و دولتی به پروژه پارک الهیه خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی شده این پروژه طی ۶ ماه آماده شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای پارک انقلاب در سال جاری ۲۵۰ میلیون تومان است و با توجه به نیاز به اعتبار بیش از این پیش بینی میشود سال آینده اعتبارات دیگری برای این پروژه اختصاص داده شود و مدت زمان ساخت آن ۶ ماه در نظر گرفته شده است.
,
 
,
نام‌گذاری میدان فرودگاه به نام سردار سلیمانی
, نام‌گذاری میدان فرودگاه به نام سردار سلیمانی,
 
,
شهردار بیرجند گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان مبنی بر نامگذاری میدانی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی مصوب شد از بلوار معروف به فرودگاه به سمت قاین که میتوان گفت بزرگراه است به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود.
,
 
,
جاوید ادامه داد: پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار، ساخت المان مناسب، بهسازی میدان و آسفالت مسیر آغاز شده است.
,
 
,
وی از پیشرفت فیزیکی بسیار زیاد پارک نشاط که حدفاصل میدان سفیر امید تا پارک جنگلی قرار دارد خبر داد و افزود: ۵۶ هکتار فاز اول این پروژه با اعتبار پنج میلیارد تومان آماده است و مقدار کمی مانده که به طور کامل به بهره‌برداری برسد.
,
 
,
شهردار بیرجند در مورد پروژه های نیمه تمام، بیان کرد: با توجه به کم بودن اعتبارات دولتی مدت زمان ساخت پروژه ها طولانی می‌شود و با توجه به اینکه سرانه استاندارد بودجه در شهرداری به ازای هر نفر یک میلیون تومان است اگر این مبلغ تخصیص پیدا کند می‌توان اقدامات زیادی در شهر انجام داد.
,
 
,
افزایش ۹۰ میلیارد تومان اعتبارات در سال جاری
, افزایش ۹۰ میلیارد تومان اعتبارات در سال جاری,
 
,
جاوید خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرداری بیرجند در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری این میزان به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. تلاش میکنیم اعتبار سال آینده شهرداری بیرجند را به ۱۸۰ میلیارد تومان برسانیم.
,
 
,
معرفی پروژه‌های زیرساختی حوزه‌های مختلف
, معرفی پروژه‌های زیرساختی حوزه‌های مختلف,
 
,
وی با اشاره به پروژه‌های زیرساختی در حوزه های مختلف، گفت: احداث سالن همایش و مجموعه فرهنگی شهرداری بیرجند با ظرفیت یک هزار و ۸۷۰ نفر به مساحت دو هکتار از جمله پروژه های فرهنگی شاخص شهر است که تا کنون ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه داده شده است.
,
 
,
شهردار بیرجند ادامه داد: این مجموعه فرهنگی که دارای قسمت های مختلفی است پیش بینی میشود نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد.
,
 
,
جاوید گفت: مجموعه موزه شهر واقع در خیابان شهید کوشه ای با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی از دیگر پروژه هایی است که به زودی افتتاح می‌شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: مهمترین پروژه حوزه خدمات شهری شامل ساماندهی جایگاه پسماند شهرداری و ساماندهی سگهای ول‌گرد می‌شود.
,
 
,
شهردار بیرجند بیان کرد: در حوزه ساماندهی بازارچه‌ها چهارشنبه بازاری در بلوار مسافر در بهترین مکان، با فضا و امکانات مناسب ساخته شد که باید با هماهنگی بین دستگاه های مربوطه زمینه استفاده شهروندان شمال شهر و کاهش ترافیک اقدام شود.
,
 
,
جاوید با اشاره به احداث پارک در شهر، گفت: پارک خطی مهرشهر، پارک ۹ دی، اجتهاد، سایت اداری و ...ساخته و در حال ساخت است.
,
 
,
وی افزود: میدان اجتماعات مرکز شهر که کار ساخت آن آغاز شده یکی از پروژه هایی است که در حوزه تفرجگاهی، فضای سبز و سایر امکانات به عنوان سوگلی تمام پروژه ها شهرداری به شهروندان خدمات خواهد داد.
,
 
,
شهردار بیرجند اظهار کرد: در بحث جداسازی آب شرب از فضای سبز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و سیستم نوین آبیاری از قطره ای به نوین تغییر کرده است.
,
 
,
جاوید عنوان کرد: برای آسفالت معابر و مسیرهایی که اقدامات زیر ساختی آن انجام شده قیر خریداری شده و به محض گرم شدن هوا آمادگی آسفالت معابری که شهروندان سهم خودیاری را پرداخت کردند، داریم.
,
 
,
وی به اقدامات انجام شده در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: در بحث کاهش ترافیک و حمل ونقل ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده، کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی برای شهروندان، پیاده رو سازی خیابان جمهوری، اجرای آیلند و زیباسازی میادین از جمله اقدامات انجام شده است.
,
 
,
شهردار بیرجند اظهار کرد: در بحث کانال ها و مسیل ها نیز ایمن سازی پل خیابان شیرین، سجادشهر و معصومیه انجام شده است.
,
 
,
جاوید از اجرای پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری و اتمام آن در خرداد سال آینده خبر داد و افزود: برنامه ریزی شده در خیابان مدرس نیز یک پارکینگ طبقاتی ساخته شود.
,
 
,
اتمام طرح جامع حمل و نقل و ترافیک
, اتمام طرح جامع حمل و نقل و ترافیک,
 
,
وی بیان کرد: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بیرجند که طرح بزرگی بود به اتمام رسیده است.
,
 
,
شهردار بیرجند به در نظر گرفتن زمینی برای محل جدید آرامستان بیرجند که طی سالهای گذشته انجام شده اشاره کرد و گفت: این زمین ۷۰ هکتاری که دولتی است از نظر توپوگرافی برای آرامستان مناسب نیست اما در کنار آن زمین دیگری که شرایط خوبی دارد و دولتی است قرار دارد و از راه و شهرسازی درخواست واگذاری این زمین برای آرمستان را داشتیم که تا کنون راه و شهرسازی موافقت نکرده است.
,
 
,
جاوید با بیان اینکه تعدادی از املاک کنار میدان ابوذر تملک شده، افزود: تعداد دیگری از املاک و اراضی متعلق به شهرداری بیرجند است.
,
 
,
وی گفت: دو مکان برای سایت اسکان اضطراری پیشنهاد شده که پارک جنگلی و سایت اداری است.
,
 
,
تامین زیرساخت‌های منطقه اکبریه
, تامین زیرساخت‌های منطقه اکبریه,
 
,
شهردار بیرجند در مورد منطقه اکبریه بیرجند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بافت اکبریه، روستایی و گردشگری است در بحث بهسازی و تامین زیرساخت قوانین خاص خودش را دارد. اما در حال حاضر بحث سنگ فرش معابر این محدوده را در برنامه داریم و چه محله اکبریه به محدوده شهر افزوده شود و چه محدوده روستایی باشد عزم تامین زیرساخت‌های این منطقه را داریم.
,
 
,
مشکل مربوط به شهرداری نیست
, مشکل مربوط به شهرداری نیست,
 
,
جاوید در مورد گلایه تعدادی از شهروندان مبنی بر فراهم نشدن زیرساخت آب، گاز و برق در اراضی موسوم به موسوی، گفت: مشکل این تعداد از شهروندان از ناحیه شهرداری نیست.
,
 
,
وی ادامه داد: شرکت گاز برای حفاری مشترکان این منطقه به شهرداری گفته که رایگان کار حفاری را انجام دهد اما شهرداری زیر بار این مسئله نرفت. چراکه اقدامات انجام شده توسط شهرداری هزینه دارد و شهرداری نمیتواند رایگان برای متقاضیان حفاری کند. هزینه خدمات شهرداری از این گونه موارد تامین میشود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه