اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره برداری از 97 پروژه سازه منابع طبیعی خراسان جنوبی در دهه فجر

بهره برداری از 97 پروژه سازه منابع طبیعی خراسان جنوبی در دهه فجر
نصر آبادی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 97 پروژه سازه منابع طبیعی با 35 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 97 پروژه سازه منابع طبیعی با 35 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: مساحت تحت پوشش این پروژه ها 362 هزار و 771 هکتار است.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه 16 هزار و 45 شغل جدید ایجاد و تثبیت شغل انجام شده است.
,
 
,
نصرآبادی با بیان اینکه از این تعداد پروژه 87 مورد سازه آبخیزداری با حجم آبگیری بیش از 1.5 میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: 80 روستا و 116 رشته قنات از مزایای این سازه‌های آبخیزداری بهره‌مند شدند.
,
 
,
وی اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار سازه آبخیزداری با حجم آبگیری 79 میلیون مترمکعب در استان وجود دارد که در بارندگی‌های دی و بهمن شاهد آبگیری حدود 12 میلیون‌ و 150 هزار مترمکعب آب در بند‌های خاکی استان بودیم.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 5 میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت استان بیابانی است و در این راستا در سال جاری 77 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار جهت مالچ پاشی به استان خراسان جنوبی از محل صندوق توسعه ملی و کارگروه ملی گرد و غبار به بیابانزدایی اختصاص پیدا کرده
,
 
,
است.
,
 
,
نصرآبادی افزود: تاکنون پنج هزار هکتار اجرای طرح مقابله با بیابان زدایی در استان انجام شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه میلیون و 100 هزار هکتار از مساحت استان تحت فرسایش شدید بادی قرار دارد، گفت: 35 کانون بحرانی فرسایش بادی در تمام شهرستان های استان فعال است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه