اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در لرستان:

لزوم شفاف سازی هزینه‌های بودجه فرهنگی در لرستان/ ظرفیت جوانان به کار گرفته شود

لزوم شفاف سازی هزینه‌های بودجه فرهنگی در لرستان/ ظرفیت جوانان به کار گرفته شود
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت بودجه های فرهنگی گفت: باید بفهمیم بودجه های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی کجا هزینه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی عصر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان سازمان برنامه ریزی و بودجه که در بیت امام جمعه برگزار شد با اشاره به چهل ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: علی رغم اینکه دشمنان تمام امکانات خود را به کار گرفتند که این انقلاب به ثمر نرسد ولی  خداوند این انقلاب را در سایه مجاهدت های خستگی ناپذیر امام راحل و مردم متدین و انقلابی به ما هدیه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

وی افزود: روشن است که نظام اسلامی طی این چهل و یک سال خدمات شگفت انگیزی به کشور ارائه داده وکل کشور از این موهبت الهی برخوردار شده اند و همچنین قطار عمران و سازندگی انقلاب اسلامی همواره در حال حرکت است و هیچ گاه متوقف نشده است که این امر  به دلیل  تلاش و کوشش مجموعه نیروهای انسانی بوده که در کشور در حال خدمت رسانی هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: روشن است استکبار و نظام سلطه در برابر کشوری که می خواهد مستقل و آزاد باشد، براساس عدالت و عدالت خواهی تصمیم بگیرد و امور خودش را اداره کند توطئه و دسیسه می کند ولی با پیوند ناگسستنی که بین مردم و امام راحل و امروزه مقام معظم رهبری وجود دارد الحمدالله نظام اسلامی گام اول را برداشته و آماده برای گام دوم است .

,

وی بیان کرد: جهت ورود به گام دوم انقلاب باید از تجربه های گام اول استفاده کرد و کارهای گذشته را رصد کرد در همین راستا سازمان برنامه ریزی و بودجه به عنوان یک معمار و طراح است که شالوده کار را طراحی می کند و بدون یک طراحی خوب نتیجه مدنظر صورت نمی گیرد.

,

شاهرخی گفت: سازمان برنامه ریزی طراح کار است و اجرا کننده دستگاههای دیگری هستند حال اگر این طراحی به خوبی صورت بگیرد و درست اجرا شود نتایج مدنظر به خوبی به دست می آید.

,

وی تصریح کرد: باید با مطالعه پیشینه  استان لرستان بفهمیم علت و عواملی که سبب شده ازجهت توسعه، اشتغال، نرخ بالای بیکاری، تورم وضعیت خوبی نداشته باشیم چیست؟ و این عوامل را مورد بررسی قرار بدهیم.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد:  امروز متاسفانه با  خانوادهایی مواجه می شویم که  جوانان تحصیلکرده و بیکار دارند بر همین اساس در برنامه ریزی و  اجرای طرح های استان باید واقعی فکر کنیم به عنوان نمونه گفته می شود که استان ظرفیت گردشگری بالایی دارد و درست  است و طراحی هایی روی کاغذ انجام داده ایم  حال باید پرسید آیا به اهداف روی ‌کاغذ می توانیم برسیم یا خیر؟ چند سال اذهان را با این موضوع درگیر می کنیم ولی وقتی  به عقب برمی‎‌گردیم متوجه خواهیم شد که پیشرفت لازم واقع نشده است.

,

شاهرخی با اشاره به اهمیت بودجه های فرهنگی افزود: باید بفهمیم بودجه های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی کجا هزینه می شود، جوان هایی  که ۲۰ روز عزاداری می‌کنند علی رغم اینکه بیکار هستند و درآمدی ندارند ولی با شوق و ذوق برای کار فرهنگی تلاش می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: در استان لرستان بسیار موسسه قرآنی داریم، جوان هایی هستند که خودجوش در  مناطق حاشیه ای محل هایی برای جمع آوری کمک و حسینیه اجاره کرده اند و همواره  پای کار جهت رفع مشکلات مردم منطقه هستند بر همین اساس باید کانون های فرهنگی هنری،مساجد، هیئت ها، پایگاه های صالحین را به هم وصل کنیم و باید بتوانیم هشت میلیون جوان مومن، انقلابی و پای کار تربیت شوند و با حفظ مقررات درون تشکیلاتی این جوان ها را دریابیم .

,

وی بیان کرد: ضمن تقدیر از مجموعه مدیرانی که به عنوان سرباز نظام اسلامی در دستگاههای دولتی مشغول کار هستند ولی متاسفانه آماری که مشاهده می‌کنیم با آن چیزی که در متن زندگی مردم می بینیم غیر قابل قبول است و برهمین اساس باید برای رسیدن به هدف تلاش مجاهدانه کرد.

,

شاهرخی گفت: افتتاح های زیادی صورت می گیرد در استان قابل تقدیر است ولی باید مردم تغییرات  را احساس کنند در معیشت و اقتصادشان اگر اینگونه نباشد معلوم  شود مسئله اصلی هنوز حل نشده است.

,

وی تصریح کرد: در حال تشکیل کارگروه هایی هستیم که به صورت مطالعه شده به سراغ مسائل برویم و با هماهنگی دستگاهها اجرایی، دولتی و بهره گیری از تعهد و تخصص جوانان آینده بهتری برای استان رقم بزنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه