اخبار داغ

در راستای مبارزه با تروریسم

صالح با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار کرد

صالح با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار کرد
رئیس جمهورعراق امروز سه شنبه با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ژنرال «کنت مک کنزی» در بغداد دیدار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دفتر برهم صالح با صدور بیانیه ای در این مورد نوشت که در این دیدار درباره هماهنگی اقدام ها برای مبارزه با تروریسم و تصمیم گیری برای خروج نیروهای خارجی از عراق بحث و تبادل نظر شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صالح با تأکید بر این که عراق عرصه ای برای درگیری و رقابت بین المللی و منطقه ای نخواهد بود تاکید کرد که این کشور به دنبال توسعه روابط خوب با همه کشورها است و هیچ علاقه ای ندارد وارد درگیری های حاشیه ای شود.

,

صالح در این دیدار گفته همان گونه که پارلمان تصمیم به عقب نشینی نیروهای بیگانه از خاک عراق گرفت احترام و تقویت حاکمیت و تصمیم ملی و مستقل در راستای حمایت از امنیت و ثبات کشور مورد تأکید است. 

,

بیانیه افزوده که رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز آمادگی این کشور بر ادامه همکاری های مشترک علیه تروریسم، پشتیبانی از توانمندی ها و آموزش نیروها و تقویت امنیت و ثبات در عراق را اعلام کرده است.

,

ژنرال مک کنزی همچنین به صورت جداگانه با  «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار کرد. 

,

دفتر رسانه ای الحلبوسی در بیانیه اعلام کرد که رئیس پارلمان عراق با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و  «متیو تولر» دیدار سفیر این کشور در بغداد دیدار و در مورد همکاری بین عراق و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، از بین بردن بقایای داعش در هماهنگی با دولت عراق به روشی که حاکمیت کشور  حفظ شود، بحث و گفت‌وگو کرد. 

,

در این دیدار الحلبوسی راهکارهای تقویت امنیت پایگاه های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف بین المللی است را با مک کنزی در میان گذاشت.

,

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین در ادامه با عادل عبدالمهدی نخست وزیر نخست دولت پیشبرد امور عراق دیدار کرد و علاقه کشورش را برای ادامه همکاری های مشترک علیه تروریسم، آموزش نیروها و تقویت امنیت و ثبات در عراق اعلام کرد. 

,

عبدالمهدی نیز در این دیدار با اشاره به تصمیم پارلمان مبنی بر عقب نشینی نیروهای خارجی در مورد اهمیت روابط دوستانه دو کشور و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تمایل برای جلوگیری از وارد کردن عراق به عرصه درگیری و تجاوز به هر طرف دیگر تأکید کرد.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه