اخبار داغ

رزمنده دفاع مقدس:

رویکرد رژیم پهلوی وابستگی به استکبار بود/ روشنگری امام، انقلاب را به ثمر رساند

رویکرد رژیم پهلوی وابستگی به استکبار بود/ روشنگری امام، انقلاب را به ثمر رساند
رزمنده دفاع مقدس گفت: رژیم منحوس پهلوی با روی کارآوردن مستشاران نظامی، اقتصادی، صنایع و استفاده از کارشناسانی که فرهنگ، دین و ادبیات گفتمانی درستی نداشتند، تحقیر ملت ایران را به بدترین شکل رقم زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابراهیم یزدی نژاد رزمنده دفاع مقدس در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از جمله شاخص های اصلی استعمار و استکبار این است که ملت ها را زیر بار و مهمیز خود در بیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تلاش استعمار در راستای تحمیل القائات خود به ایران در دوران پهلوی

, تلاش استعمار در راستای تحمیل القائات خود به ایران در دوران پهلوی,

وی ادامه داد: به این معنا که استعمار در تلاش بود که مردم را اسیر تفکر در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … خود کند و در ظاهر شاید اعتباری برای مجامع قائل شود اما در باطن همه را اسیر و ذلیل خود می دانست تا بتواند القائات خود را به جامعه مد نظر تحمیل کند.

,

این رزمنده دفاع مقدس افزود: استعمار در این بین به دنبال افرادی می گشت که مسیر را برای آنان هموار کند و معمولا به افراد خود فروخته در دولت ها(دولت منحوس پهلوی مد نظر است) برای رسیدن به اهدافشان نزدیک می شدند تا آنان را تحت سلطه خود در آوردند.

,

یزدی نژاد اظهار کرد: افرادی که در راستای همکاری با استکبار اجیر می شدند و آنانی که وابسته به استعمار بودند، قدرتشان را در این زمینه می دیدند که اگر با استعمار همراهی نکنند از قدرت خواهند افتاد و دیگران کار را به دست می گیرند؛ این رویکرد در جامعه پیش از انقلاب کاملا مشهود بود.

,

رویکرد رژیم پهلوی وابستگی به استکبار بود/ تحقیر ملت ایران در دوران پهلوی به بدترین شکل رقم خورد

, رویکرد رژیم پهلوی وابستگی به استکبار بود/ تحقیر ملت ایران در دوران پهلوی به بدترین شکل رقم خورد,

وی با بیان اینکه در دوران رژیم منحوس پهلوی هیچ اختیاری از خودمان نداشتیم، تصریح کرد: رژیم حاکم در آن دوران به جای خدمت به مردم تمام هم و غم خود را برای استعمار و استکبار که در رأس انها آمریکا و انگلیس بود، گذاشته بودند.

,

رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: رژیم منحوس پهلوی با روی کارآوردن مستشاران نظامی، اقتصادی، صنایع و استفاده از کارشناسانی که فرهنگ، دین و ادبیات گفتمانی درستی نداشتند؛ تحقیر ملت ایران را به بدترین شکل رقم زدند.

,

یزدی نژاد با تأکید بر اینکه عدم اختیار در کشور و وابستگی و نوکر استعمار بودن از جمله موارد آشکار در سطح کشور در دوران پهلوی بوده است، عنوان کرد: اینکه برخی مقایسه می کنند که در آن زمان وفور نعمت بود به دلیل اینکه نوکر دیگران بودیم بر ما منت می گذاشتند و از همان غارتی که از اموال ما انجام می دادند ته خورده های خود را به ما می دادند.

,

روشنگری امام راحل در دوران خفقان؛ انقلاب را به ثمر رساند

, روشنگری امام راحل در دوران خفقان؛ انقلاب را به ثمر رساند,

وی ادامه داد: بدترین حالت برای یک کشور و ملت این است که تحقیر شوند و درجه انسانیت آنان را دور بدانند؛ زمانی که کاپتولاسیون به مجلس ایران آمد و تصویب شد یعنی اعتبار سگ آمریکایی از شاه ایران بالاتر بود و این مسئله به معنی تحقیر، ذلت و پستی بود.

,

رزمنده دفاع مقدس افزود: امام خمینی(ره) در این شرایط به مبارزه برخواست و مردم را آگاه کرد که انقلاب مشکلات و ریزش ها دارد و بنابراین جان، فداکاری، از خود گذشتگی می خواهد و همه این موارد ادبیاتی بود که امام راحل در سال های خفقان در جامعه برای ما زنده کرد و به آن هویت بخشید.

,

یزدی نژاد با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) سال های متمادی تلاش کردند، گفت: ایشان در جامعه ای که به طور کامل در خفقان استعمار و استکبار بود  روشنگری کردند و جوانان در این راستا روشن و آگاه شدند که نباید زیر بار زور بروند و ما باید ارباب و آدم خودمان باشیم و روی پای خود بیاستیم.

,

مشی امام؛ مشی غیر مسلحانه بود

, مشی امام؛ مشی غیر مسلحانه بود,

وی اظهار کرد: به ثمر نشستن انقلاب با مجاهدت امام راحل و ریخته شدن خون شهیدان والا مقام بود و افرادی که در دوران رژیم منحوس پهلوی غارت می کردند به این سادگی نمی توانستند دل بکنند.

,

رزمنده دفاع مقدس با تأکید بر اینکه مشی امام خمینی(ره)، مشی غیر مسلحانه بود، ابراز کرد: امام راحل مردم را روشن و آگاه می کردند و این کار را با استفاده از اطلاعیه ها،سخنرانی ها و … انجام می دادند؛ در این راستا ما نیز اقداماتی انجام می دادیم؛ اطلاعیه ها و نوار کاست ها را آماده و در بین مردم تکثیر می شد تا اهداف امام خمینی(ره) بر ملاء شود.

,

یزدی نژاد تصریح کرد: برخی مشی مسلحانه داشتند و گمان می کردند که اگر تعدادی با هم باشند و اسلحه بردارند می توانند حکومت را سرنگون کنند.

,

, ,

تمام دنیا از فرهنگ و ادبیات ایران در دوران پهلوی درس گرفته اند

, تمام دنیا از فرهنگ و ادبیات ایران در دوران پهلوی درس گرفته اند,

وی افزود: با مشی و راه امام خمینی(ره) همگان از کوچک تا بزرگ، افراد در صنوف مختلف، از کم سوادترین تا باسوادترین به این درک رسیدند که باید روی پای خود بیایستیم تا انقلاب به ثمر برسد؛ با این اقدام توده های مختلف مردم حضور پیدا کردند و استعمار نیز متوجه شد که جایی برای ماندن ندارد.

,

رزمنده دفاع مقدس گفت: استعمار و استکبار ایادی خود را در مناطق مختلف قرار داد به امید روزی که بتواند برگردد و آن روز تا کنون ۴۱ سال طول کشیده است.

,

یزدی نژاد تأکید کرد: امام راحل و شهدا عزیز ما تلاش کردند که ما را از تحقیر، ذلت و نوکر بودن در بیاورند و چنانچه نگاهی به دستاوردهای انقلاب داشته باشیم به این مهم پی خواهیم برد که امروز تمام دنیا از فرهنگ، ادبیات، اقدامات انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران درس می گیرد و این مسئله مهم ثمره انقلاب اسلامی است.

,

با شهادت «شهید سلیمانی» روح مجدد در انقلاب دمیده شد

, با شهادت «شهید سلیمانی» روح مجدد در انقلاب دمیده شد,

وی متذکر شد: با نگاه به تاریخ انقلاب و اسلام متوجه خواهیم شد که باشکوه تر، عظیم تر، وحدت آفرین تر و قدرشناس تر از ملت ایران ملتی نخواهید یافت؛ پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مشاهده می کنید که چه انقلاب و روح مجددی به نظام جمهوری اسلامی ایران دمیده شده و چه عظمت و وحدتی بین آحاد مردم ایجاد شده است.

,

رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: دشمن از این اقدامات هراس دارد و شاهد هستیم که تمام نقشه های آنان با سخنان و کلام مقام معظم رهبری خنثی می شود و عظمت جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده خواهد شد؛ این مسائل دستاوردهای انقلاب است.

,

یزدی نژاد با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سلول های بنیادی، موشکی، اقتصاد مقاومتی و غیره اظهار کرد: قبل از انقلاب تلاش کردیم که این مهم به ثمر بنشیند و این امر از راه ترویج فرهنگ امام راحل نهادینه شد.

,

مسیر رهبری؛ استکبار ستیزی است

, مسیر رهبری؛ استکبار ستیزی است ,

وی در خصوص اقدام انقلابی خود در دوران رژیم منحوس پهلوی عنوان کرد: در آن زمان تکثیر نوار، توزیع اطلاعیه و … را انجام می دادم؛ دو تصویر از امام خمینی(ره) و فرزندشان آقا سید مصطفی در فضای عکاسی آن زمان چاپ کردم و در آن فضای خفقان به مسجد جامع می رساندم.

,

رزمنده دفاع مقدس با تأکید بر اینکه ما فعالیت هایمان را به عشق امام راحل و انقلاب انجام می دادیم، ابراز کرد: امروز نیز فرزند خلف جمهوری اسلامی ایران و اهل بیت علیه السلام مقام معظم رهبری مسیر دشمن و استکبار ستیزی را دارند و امروز ما نیز باید در جبهه مقاومت اسلامی قرار بگیرم و آگاهی خودمان را بالا ببریم و به مردم منطقه نشان دهیم که جمهوری سالامی ایران حرف اول را تا کنون زده و بعد از این نیز خواهد زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه