اخبار داغ

نگاه به اقداماتی که نطفه بازرگانی نوین را در بطن سند توسعه تجارت خارجی کاشت؛

فتح بازارهای خارجی با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای مدیریتی/ جای خالی رایزن‌های اقتصادی در بازارهای هدف

فتح بازارهای خارجی با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای مدیریتی/ جای خالی رایزن‌های اقتصادی در بازارهای هدف
درحالی که امسال حلقه فشار تحریم‌های آمریکا بر کشور تنگ تر شد و تصور می‌شد تجارت خارجی کشور رشد منفی داشته باشد اما آمارهای صادراتی گزارش شده از صادرات غیر نفتی ثابت کرد بخش خصوصی لنگ تحریم‌ها نمانده و به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، در نیمه نخست بهمن ماه امسال گزارش دولت از تجارت خارجی کشور در 10 ماهه نخست امسال 72 میلیارد دلار اعلام شد که 35.5 میلیارد آن مربوط به صادرات و 36 میلیارد دلار آن نیز مربوط به واردات بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

در این گزارش اعلام شد که وزن کالاهای صادراتی کشور در 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن 20 درصد رشد داشته است.

,

همچنین در نیمه نخست بهمن ماه امسال در خراسان شمالی، استانی مرزی اما محروم از گذرگاه مرزی اعلام شد که حجم صادرات محصولات تولیدی این استان طی 9 ماهه امسال به لحاظ ارزشی 15.5 درصد و به لحاظ وزنی 2.4 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته داشته که این صادرات از استان به 24 کشور انجام شده است.

,

نکته قابل تامل آن است رشد مراودات صادراتی از کشور به بازارهای هدف در زیر ابرهای سنگین اعنال تحریم های ظالمانه اقتصادی و عملیات تروریستی آمریکا علیه اقتصاد ایران صورت گرفته است و این آمار نشان می دهد با وجود افزایش تحریم های بین المللی بر اقتصاد کشور همچنین عدم اهتمام جدی دولت بر رفع مشکلات صادرات و صادرکنندگان داخلی، در عین حال، بخش خصوصی در عرصه تولید و تجارت خارجی سیال و فعال بوده است و راه خود را برای ادامه حیات می شناسد.

,

هرچند که تولیدکنندگان و صادرکنندگان با وجود گلایه ها و اعتراضات همیشگی خود نسبت به موانع جدی پیشروی توسعه صادرات خارجی همچنان در عرصه اقتصادی سرپا و پرتلاش مسیرهای پرفراز و نشیب بازرگانی خود را ادامه می دهند، با این وجود، با تنگ تر شدن کمند تحریم های بین المللی بر گردن اقتصاد کشور، دولت نیز باید ضرورت تغییر مسیر و تغییر جهت از اقتصادی دولتی به سوی اقتصادی خصوصی سازی و حمایت همه جانبه از تولیدات صادرات گرا و توسعه تجارت خارجی را بر خود لازم ببیند.

,

در ادامه اگر نگاهی به خراسان شمالی بیندازیم، در همین باره هر ساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان خراسان شمالی نیز همین مطالبه را از دولت های وقت و مدیران اجرایی ذی ربط در استان داشته اند که خوشبختانه سرانجام در سال جاری استاندار وقت خراسان شمالی متوجه جای خالی سند توسعه تجارت خارجی در استان شد و تدوین آن را برای داشتن برنامه ای روشن و شفاف همچنین برای تقویت و رشد توسعه تجارت خارجی استان دستور داد.

,

در حالیکه در خراسان شمالی سال های سال است که تولید و صادرات استان بدون یک نقشه راه و چراغ روشن به راه خود ادامه داده است، با این وجود، در این برهه از زمان و در این شرایط، استان به این نقطه رسید که بدون سند نمی تواند برنامه ریزی تولیدی و صادراتی داشته باشد و کدام کشورها را هدف صادراتی جدی خود بداند.

,

 

,

, , ,

 

,

حال که تدوین این سند همانند کاشتن نطفه بازرگانی نوین در بطن افق تجارت خارجی استان به شمار می رود و استان هم اکنون منتظر تصویب این سند است، دغدغه مندان وضعیت اقتصادی و بازرگانی استان چشمان خود را می شویند به امید اینکه مسئولان اجرایی و ذی ربط استان در این بخش عامل به انجام این سند شوند و محور سند توسعه تجارت خارجی استان را 360 درجه تغییر جهت دهند تا در این شرایط تحریمی، تولیدات غیر نفتی استان، صادرات گرا شود و وزنه صادرات کالا از استان به بازارهای جدیدی راه یابد.

,

البته این در حالی است که در سطح ملی نیز باید قوانین صادراتی اصلاح شوند تا تولید و صادرات در سطح ملی یکپارچه مسیر خود را به سوی بازارهای جدید صادراتی باز کنند.

,

 

,

خبرگان اقتصادی در حاشیه گذاشته شده اند

, خبرگان اقتصادی در حاشیه گذاشته شده اند, خبرگان اقتصادی در حاشیه گذاشته شده اند, خبرگان اقتصادی در حاشیه گذاشته شده اند,

در همین باره، آزاد فتحی از صادرکنندگان با سابقه خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک می گوید: صادرکنندگان استان در این شرایط تحریمی، توان ارسال هر نوع تولید استان و کشور را به بازارهای هدف صادراتی را دارا هستند.

,

فتحی افزاید: این در حالی است که متاسفانه اجبار تعهد ارزی برای صادرکنندگان از طریق سامانه نیمایی زیان جدی به صادرکنندگان وارد کرده است.

,

وی همچنین عنوان می کند: اعضای اتاق بازرگانی استان هیچ مطالعه دقیقی و هیچ اطلاعات کافی از بازارهای هدف صادراتی استان و کشور را ندارند که بتوانند به درستی صادرکنندگان را راهنمایی کنند درحالیکه اعضای اتاق بازرگانی باید از خبرگان و فعالان صادراتی باشند اما در خراسان شمالی خبرگان در حاشیه هستند و اجازه ورود به آنان داده نمی شود.

,

 

,

, ,

 

,

جای خالی رایزن های اقتصادی ایران در بازارهای هدف صادراتی

, جای خالی رایزن های اقتصادی ایران در بازارهای هدف صادراتی, جای خالی رایزن های اقتصادی ایران در بازارهای هدف صادراتی, جای خالی رایزن های اقتصادی ایران در بازارهای هدف صادراتی,

یزدانی از دیگر صادرکنندگان خراسان شمالی نیز اظهار کرد: صادرات لنگ اعمال تحریم ها نمی ماند همانطور که در این شرایط بسیار سخت تحریم  وارده بر کشور نیز امر صادرات متوقف نمانده است.

,

یزدانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار هند برای ایران و خراسان شمالی فرصت بسیار مهم صادراتی است، می گوید: متاسفانه بازرگانان استان و ایران شاهد هستند که تاجر ترکیه ای از بازار ایران خرید و کالا به هند صادر می کند.

,

وی با بیان اینکه جای بازرگانان ایران و خراسان شمالی در بازار پر تقاضای هند برای خرید محصولات از جمله محصولات کشاورزی و غذایی بسیار خالی است و این بازار هنوز برای بازرگانان کشور ناشناخته باقیمانده همچنین تصریح کرد: متاسفانه جای رایزن های تجاری ایران در این کشور نیز خالی است.

,

در عین حال، یزدانی یادآوری می کند: متاسفانه رایزن هایی که از سوی کشور ایران در برخی از کشورها نیز فعالیت داشته اند فقط به منافع جیب خود توجه کرده اند.

,

 

,

تولیدات باید صادرات گرا شوند

, تولیدات باید صادرات گرا شوند, تولیدات باید صادرات گرا شوند, تولیدات باید صادرات گرا شوند,

جوادی از دیگر بازرگانان استان نیز بیان می کند: بسته بندی، داشتن کیفیت بالا در محصولات و برندسازی محصولات از مهمترین شاخص هایی است که توان رقابت صادراتی محصولات ایران و استان را در مقابل محصولات رقبای دیگر کشورها در بازارهای صادراتی تضمین می کند و بالا می برد.

,

جوادی تصریح می کند: محور تولیدات کشور باید صادرات گرا باشند و طبق استانداردهای بین المللی تولید شوند.

,

 

,

, ,

 

,

آسیب صادرات از بخش نامه های خلق الساعه

, آسیب صادرات از بخش نامه های خلق الساعه, آسیب صادرات از بخش نامه های خلق الساعه, آسیب صادرات از بخش نامه های خلق الساعه,

مجیدی از بازرگانان استان نیز در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک، عنوان می کند: صدور بخش نامه های خلق الساعه دولت برای صادرات، غیر کارشناسانه هستند که به تولیدکننده و صادرکننده ضررهای جدی وارد کرده اند.

,

 

,

هیچ قدرتی نمی تواند بخش خصوصی را تحریم کند

, هیچ قدرتی نمی تواند بخش خصوصی را تحریم کند, هیچ قدرتی نمی تواند بخش خصوصی را تحریم کند, هیچ قدرتی نمی تواند بخش خصوصی را تحریم کند,

میثم علی آبادی از دیگر بازرگانان خراسان شمالی نیز با تاکید بر این نکته که حتی در شرایط سخت اعمال تحریم ها بر کشور درب تجارت و بازرگانی برای ایران در کشورهای هدف صادراتی باز است و بخش خصوصی معطل این تحریم ها نمی ماند، عنوان می کند: علاوه بر اینکه دولت باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کند چون تولیدات دانش بنیانی توان صادرات کشور را قوی تر می کند همچنین دولت باید حمایت جدی در حمایت از تولیدات صادرات گرا در کشور داشته باشد.

,

امید حیدریان از تولیدکنندگان و صادرکنندگان خراسان شمالی نیز اظهار می کند: هیچ قدرتی نمی تواند بخش خصوصی را تحریم کند بنابراین از دولت می خواهیم قوانین صادراتی را اصلاح کند و تعهد ارزی را از دوش صادرکنندگان بر دارد و نرخ ارز را بر پایه عرضه و تقاضا قرار دهد که در این چنین شرایطی است می توان با کشورهای دیگر صادرات انجام داد.

,

 

,

لزوم تغییر جهت اتکای اقتصادی کشور به تولیدات دانش بنیانی برای توسعه تجارت خارجی

, لزوم تغییر جهت اتکای اقتصادی کشور به تولیدات دانش بنیانی برای توسعه تجارت خارجی, لزوم تغییر جهت اتکای اقتصادی کشور به تولیدات دانش بنیانی برای توسعه تجارت خارجی, لزوم تغییر جهت اتکای اقتصادی کشور به تولیدات دانش بنیانی برای توسعه تجارت خارجی,

ناصر لطفی، مدیر مراکز رشد و موسسات بازاریابی پارک علم و فناوری خراسان شمالی درباره شرکت های دانش بنیان و شرایط آنان برای ورود به بازارهای صادراتی اظهار می کند: در این برهه از زمان نگاه معاون دفتر علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری به پارک های علم و فناوری به رشد تولیدات دانش بنیانی در کشور است تا اقتصاد کشور اتکا خود را از نفت و درآمدهای های وابسته به آن را به سوی تولیدات فناورانه تغییر جهت دهد.

, ناصر لطفی، , مدیر مراکز رشد و موسسات بازاریابی پارک علم و فناوری خراسان شمالی,  درباره شرکت های دانش بنیان و شرایط آنان برای ورود به بازارهای صادراتی اظهار می کند: در این برهه از زمان نگاه معاون دفتر ,

لطفی در ادامه خاطر نشان می کند: پارک علم و فناوری استان با ارائه مشاوره ها و برگزاری کارگاه های آموزشی همواره در تلاش است که نگاه شرکت های تولیدی دانش بنیان و نگاه صاحبان ایده که در استارت آپ‌ها شرکت می کنند را متوجه این موضوع کند که باید محصولات مستعد پاسخگوی نیاز ملی و مورد تقاضای بازارهای بین المللی را تولید کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

خراسان شمالی مستعد تبدیل شدن به هاب تجارت خارجی کشور

, خراسان شمالی مستعد تبدیل شدن به هاب تجارت خارجی کشور, خراسان شمالی مستعد تبدیل شدن به هاب تجارت خارجی کشور, خراسان شمالی مستعد تبدیل شدن به هاب تجارت خارجی کشور,

مهدی نجات نیا، کارشناس صادراتی وزارت صمت نیز در گفت و گو با عصر اترک اظهار می کند: خراسان شمالی برای اینکه بتواند تجارت خارجی خود را گسترش دهد ابتدا باید ارزیابی کند که چه چیزی دارد و چه محصولاتی را باید تولید کند.

, مهدی نجات نیا، کارشناس صادراتی وزارت صمت نیز در گفت و گو با عصر اترک اظهار می کند: خراسان شمالی برای اینکه بتواند تجارت خارجی خود را گسترش دهد ابتدا باید ارزیابی کند که چه چیزی دارد و چه محصولاتی را باید تولید کند.,

نجات نیا همچنین با تاکید بر این نکته که پیشرفت در توسعه تجارت خارجی بر اساس تغییر روش از اقدامات سنتی به رویکردهای به روز بدست می آید، خاطر نشان می کند: هنوز مردم خراسان شمالی با روال عادی و گذشته خود پیش می روند.

, نجات نیا همچنین با تاکید بر این نکته که پیشرفت در توسعه تجارت خارجی بر اساس تغییر روش از اقدامات سنتی به رویکردهای به روز بدست می آید، خاطر نشان می کند: هنوز مردم خراسان شمالی با روال عادی و گذشته خود پیش می روند.,

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی باید تشکل های مختلف بازرگانی شکل بگیرند و درب اتاق بازرگانی استان باید به روی تمامی اقشار فعال و علاقمند به بازرگانی باز بشود.

, وی تصریح کرد: در خراسان شمالی باید تشکل های مختلف بازرگانی شکل بگیرند و درب اتاق بازرگانی استان باید به روی تمامی اقشار فعال و علاقمند به بازرگانی باز بشود.,

وی همچنین بر نقش رسانه های استان در زمینه آگاه سازی استان برای داشتن تولیدات صادرات گرا بسیار تاکید می کند و می گوید: رشد توسعه تجارت خارجی در استان نیازمند تغییر نگاه های مردمی و مدیریتی است.

, وی همچنین بر نقش رسانه های استان در زمینه آگاه سازی استان برای داشتن تولیدات صادرات گرا بسیار تاکید می کند و می گوید: رشد توسعه تجارت خارجی در استان نیازمند تغییر نگاه های مردمی و مدیریتی است.,

نجات نیا تصریح می کند: خراسان شمالی برای هدف توسعه تجارت خارجی خود باید از مشاوران متخصص کشورهای توسعه یافته همانند آلمان و ژاپن به استان دعوت کند تا از تجربیات و علم آنان در این زمینه استفاده شود.

, نجات نیا تصریح می کند: خراسان شمالی برای هدف توسعه تجارت خارجی خود باید از مشاوران متخصص کشورهای توسعه یافته همانند آلمان و ژاپن به استان دعوت کند تا از تجربیات و علم آنان در این زمینه استفاده شود.,

وی در ادامه یادآور می شود: خراسان شمالی به دو دلیل ( شامل وجود نیروهای کار ارزان و نزدیکی به کشورهای همسایه ایران و اوراسیا)  ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای به منظور صادرات محصولات ایرانی به بازارهای صادراتی اوراسیا و کشورهای همسایه ایران را دارا است.

, وی در ادامه یادآور می شود: خراسان شمالی به دو دلیل ( شامل وجود نیروهای کار ارزان و نزدیکی به کشورهای همسایه ایران و اوراسیا)  ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای به منظور صادرات محصولات ایرانی به بازارهای صادراتی اوراسیا و کشورهای همسایه ایران را دارا است.,

 

,

استان منتظر اخذ مجوز راه اندازی صرافی از سوی بانک مرکزی

, استان منتظر اخذ مجوز راه اندازی صرافی از سوی بانک مرکزی, استان منتظر اخذ مجوز راه اندازی صرافی از سوی بانک مرکزی, استان منتظر اخذ مجوز راه اندازی صرافی از سوی بانک مرکزی,

علی اصغر هدایتی، رییس امور شعب بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک درباره راه اندازی صرافی جهت انجام امور صادرات و واردات در استان اظهار می کند: تا به کنون در استان بخش خصوصی به علت عدم توجیه اقتصادی در زمینه راه اندازی صرافی برای امر صادرات و واردات قدم جلو نگذاشته است.

, علی اصغر هدایتی، رییس امور شعب بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک درباره راه اندازی صرافی جهت انجام امور صادرات و واردات در استان اظهار می کند: تا به کنون در استان بخش خصوصی به علت عدم توجیه اقتصادی در زمینه راه اندازی صرافی برای امر صادرات و واردات قدم جلو نگذاشته است.,

هدایتی می گوید: بنابراین بانک ملی استان به استاندار خراسان شمالی اخذ مجوز برای بانک ملی که نماینده بانک مرکزی در استان ها است جهت راه اندازی صرافی برای انجام امور صادرات و واردات را پیشنهاد داد.

, هدایتی می گوید: بنابراین بانک ملی استان به استاندار خراسان شمالی اخذ مجوز برای بانک ملی که نماینده بانک مرکزی در استان ها است جهت راه اندازی صرافی برای انجام امور صادرات و واردات را پیشنهاد داد.,

وی یادآوری می کند: هفته گذشته استاندار خراسان شمالی در همین باره با وزیر اقتصاد و ودارایی گفت و گو کرد که در حال حاضر منتظر پاسخ وزیر اقتصاد و دارایی هستیم که امیدوار هستیم با این درخواست موافقت شود.

, وی یادآوری می کند: هفته گذشته استاندار خراسان شمالی در همین باره با وزیر اقتصاد و ودارایی گفت و گو کرد که در حال حاضر منتظر پاسخ وزیر اقتصاد و دارایی هستیم که امیدوار هستیم با این درخواست موافقت شود.,

 

,

, ,

 

,

انجام اقدامات اورژانسی استان برای تقویت توسعه تجارت خارجی استان تا تصویب سند

, انجام اقدامات اورژانسی استان برای تقویت توسعه تجارت خارجی استان تا تصویب سند, انجام اقدامات اورژانسی استان برای تقویت توسعه تجارت خارجی استان تا تصویب سند, انجام اقدامات اورژانسی استان برای تقویت توسعه تجارت خارجی استان تا تصویب سند,

علیرضا زمانی، کارشناس مسئول بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان شمالی درباره وضعیت توسعه تجارت خارجی خراسان شمالی اظهار می کند: هر چند خراسان شمالی تا به کنون سند جامعی برای انجام توسعه تجارت خارجی نداشته است، با این وجود، خراسان شمالی در زمینه توسعه تجارت خارجی خود هر ساله از برنامه های سازمان توسعه تجارت خارجی کشور تبعیت کرده و نسبت به اعزام و یا پذیرش هیات های تجاری به استان، شرکت صادرکنندگان استان در نمایشگاه های بین المللی همچنین در زمینه برگزاری نمایشگاه های معرفی ظرفیت های صادراتی ایران در کشورهای هدف صادراتی فعالیت داشته است.

, علیرضا زمانی، کارشناس مسئول بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان شمالی درباره وضعیت توسعه تجارت خارجی خراسان شمالی اظهار می کند: هر چند خراسان شمالی تا به کنون سند جامعی برای انجام توسعه تجارت خارجی نداشته است، با این وجود، خراسان شمالی در زمینه توسعه تجارت خارجی خود هر ساله از برنامه های سازمان توسعه تجارت خارجی کشور تبعیت کرده و نسبت به اعزام و یا پذیرش هیات های تجاری به استان، شرکت صادرکنندگان استان در نمایشگاه های بین المللی همچنین در زمینه برگزاری نمایشگاه های معرفی ظرفیت های صادراتی ایران در کشورهای هدف صادراتی فعالیت داشته است.,

زمانی می گوید: با این وجود، در سال جاری، استاندار خراسان شمالی بر لزوم تدوین برنامه ای جامع به نام سند توسعه تجارت خارجی خراسان شمالی به منظور مشخص کردن بازارهای هدف صادراتی، تقویت تولیدات صادرات گرا و تسهیل شرایط برای تقویت مراودات تجاری با کشورهایی که هدف صادرات کالاهای خراسان شمالی شناخته می شوند، تاکید کرد که البته تدوین سند آغاز و انجام شده است و در حال حاضر نیز منتظر تصویب آن در جلسه استانی شورای برنامه ریزی و توسعه استان هستیم.

, زمانی می گوید: با این وجود، در سال جاری، استاندار خراسان شمالی بر لزوم تدوین برنامه ای جامع به نام سند توسعه تجارت خارجی خراسان شمالی به منظور مشخص کردن بازارهای هدف صادراتی، تقویت تولیدات صادرات گرا و تسهیل شرایط برای تقویت مراودات تجاری با کشورهایی که هدف صادرات کالاهای خراسان شمالی شناخته می شوند، تاکید کرد که البته تدوین سند آغاز و انجام شده است و در حال حاضر نیز منتظر تصویب آن در جلسه استانی شورای برنامه ریزی و توسعه استان هستیم.,

در عین حال، وی خاطر نشان می کند: هر چند که هنوز این سند به مرحله اخذ مصوبه از شورای برنامه ریزی و توسعه استان نرسیده است، با این وجود، استاندار خراسان شمالی انجام اقداماتی اورژانسی در زمینه تقویت توسعه تجارت خارجی استان را دستور داده است که تشکیل شرکت های مدیریت صادرات و ایجاد دفاتر تجارت خارجی در کشورهای صادراتی از آن جمله هستند.

, در عین حال، وی خاطر نشان می کند: هر چند که هنوز این سند به مرحله اخذ مصوبه از شورای برنامه ریزی و توسعه استان نرسیده است، با این وجود، استاندار خراسان شمالی انجام اقداماتی اورژانسی در زمینه تقویت توسعه تجارت خارجی استان را دستور داده است که تشکیل شرکت های مدیریت صادرات و ایجاد دفاتر تجارت خارجی در کشورهای صادراتی از آن جمله هستند.,

وی در ادامه می افزاید: خراسان شمالی نیز انتخاب و استقرار تعدادی رایزن اقتصادی برای کشورهای هدف را مد نظر قرار خواهد داد تا این رایزن ها در زمینه برگشت ارز، معرفی محصولات استان به بازارهای هدف صادراتی همچنین ایجاد دفاتر صادراتی استان در کشورهای هدف کمک کنند.

, وی در ادامه می افزاید: خراسان شمالی نیز انتخاب و استقرار تعدادی رایزن اقتصادی برای کشورهای هدف را مد نظر قرار خواهد داد تا این رایزن ها در زمینه برگشت ارز، معرفی محصولات استان به بازارهای هدف صادراتی همچنین ایجاد دفاتر صادراتی استان در کشورهای هدف کمک کنند.,

وی درباره حل دغدغه بسته بندی و کیفیت کالاهای صادراتی نیز بیان می کند: پس از تصویب سند توسعه تجارت خارجی، برگزاری میز کالایی برای رفع مشکلات تولیدات صادرات گرا و پیشرفت در آماده سازی زیر ساخت های تولیدی و توسعه تجارت خارجی انجام خواهند شد.

, وی درباره حل دغدغه بسته بندی و کیفیت کالاهای صادراتی نیز بیان می کند: پس از تصویب سند توسعه تجارت خارجی، برگزاری میز کالایی برای رفع مشکلات تولیدات صادرات گرا و پیشرفت در آماده سازی زیر ساخت های تولیدی و توسعه تجارت خارجی انجام خواهند شد.,

زمانی همچنین عنوان می کند: دغدغه و ابلاغ بخش نامه های صادراتی خلق الساعه توسط دولت و مشکلات تعهدات ارزی برای صادرکنندگان نیز به وزارت صمت انعکاس یافته تا در این زمینه تدبیری منطقی اتخاذ شود.

, زمانی همچنین عنوان می کند: دغدغه و ابلاغ بخش نامه های صادراتی خلق الساعه توسط دولت و مشکلات تعهدات ارزی برای صادرکنندگان نیز به وزارت صمت انعکاس یافته تا در این زمینه تدبیری منطقی اتخاذ شود.,

 

,

رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه ها فعال هستند

, رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه ها فعال هستند, رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه ها فعال هستند, رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه ها فعال هستند,

احمد شنوایی، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی در گفت و گو عصر اترک اظهار می کند: در تمام سفارتخانه های ایران حوزه اقتصادی فعال شده و رایزن های اقتصادی ایران در این سفارتخانه ها در راستای تقویت تعامل اقتصادی میان ایران و کشورهای خارجی و تقویت تعامل با بازرگانان ایرانی و ارتباط آنان با بازار کشورهای هدف صادراتی فعال هستند.

, احمد شنوایی، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی در گفت و گو عصر اترک اظهار می کند: در تمام سفارتخانه های ایران حوزه اقتصادی فعال شده و رایزن های اقتصادی ایران در این سفارتخانه ها در راستای تقویت تعامل اقتصادی میان ایران و کشورهای خارجی و تقویت تعامل با بازرگانان ایرانی و ارتباط آنان با بازار کشورهای هدف صادراتی فعال هستند.,

شنوایی می افزاید: رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه ها، تمامی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت همچنین وضعیت بازارهای هدف  صادراتی را در سایت ها به زبان فارسی بارگذاری می کنند تا بازرگانان و تجار ایرانی برای ورود به بازار های صادراتی آگاهانه اقدام کنند.

, شنوایی می افزاید: رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه ها، تمامی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت همچنین وضعیت بازارهای هدف  صادراتی را در سایت ها به زبان فارسی بارگذاری می کنند تا بازرگانان و تجار ایرانی برای ورود به بازار های صادراتی آگاهانه اقدام کنند.,

 

,

, ,

 

,

بازار پر تقاضای کشورهای همسایه، گنج 1300 میلیاردی برای رشد تجارت خارجی ایران و استان

, بازار پر تقاضای کشورهای همسایه، گنج 1300 میلیاردی برای رشد تجارت خارجی ایران و استان, بازار پر تقاضای کشورهای همسایه، گنج 1300 میلیاردی برای رشد تجارت خارجی ایران و استان, بازار پر تقاضای کشورهای همسایه، گنج 1300 میلیاردی برای رشد تجارت خارجی ایران و استان,

حبیب الله مظفری، مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان نیز در گفت و گو با عصر اترک اظهار می کند: حال امروز اقتصاد و تجارت کشور حال خوبی نیست.

, حبیب الله مظفری، مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان نیز در گفت و گو با عصر اترک اظهار می کند: حال امروز اقتصاد و تجارت کشور حال خوبی نیست.,

مظفری می افزاید: البته اقتصادی پویا است که روابط بین المللی داشته باشد و برون گرا باشد.

, مظفری می افزاید: البته اقتصادی پویا است که روابط بین المللی داشته باشد و برون گرا باشد.,

وی در ادامه  با اشاره به اینکه آمریکا از همین درب بر کشور ایران فشارهای اقتصادی بسیار سنگینی وارد کرده است تا راه تنفسی کشور ( تجارت خارجی) را تنگ تر کند، می گوید: دولت در این شرایط باید برای برون سپاری اقتصاد دولتی به بخش خصوصی واقعی گام های جدی بردارد همچنین دولت می بایست به بخش خصوصی اعتماد کند زیرا بخش خصوصی راه های دور زدن تحریم ها را به درستی می داند.

, وی در ادامه  با اشاره به اینکه آمریکا از همین درب بر کشور ایران فشارهای اقتصادی بسیار سنگینی وارد کرده است تا راه تنفسی کشور ( تجارت خارجی) را تنگ تر کند، می گوید: دولت در این شرایط باید برای برون سپاری اقتصاد دولتی به بخش خصوصی واقعی گام های جدی بردارد همچنین دولت می بایست به بخش خصوصی اعتماد کند زیرا بخش خصوصی راه های دور زدن تحریم ها را به درستی می داند.,

وی تصریح می کند: شاهد هستیم شرکت های بازرگانی بخش خصوصی کشور در این شرایط تحریمی در حال مراودات تجاری با بازارهای خارجی هستند.

, وی تصریح می کند: شاهد هستیم شرکت های بازرگانی بخش خصوصی کشور در این شرایط تحریمی در حال مراودات تجاری با بازارهای خارجی هستند.,

مظفری در ادامه بیان می کند: با تحریم های بیشتر بر کشور دولت متوجه گنجی اقتصادی در نزدیکی کشور شد درحالیکه طی 40 سال گذشته از آن غفلت شده بود.

, مظفری در ادامه بیان می کند: با تحریم های بیشتر بر کشور دولت متوجه گنجی اقتصادی در نزدیکی کشور شد درحالیکه طی 40 سال گذشته از آن غفلت شده بود.,

وی می گوید: این گنج بازار تقاضای کشورهای همسایه و همجوار ایران هستند که مراودات تجاری با آنها سالانه هزار و 300 میلیارد دلار سود تجاری برای بازرگانان و کشور ایران دارد.

, وی می گوید: این گنج بازار تقاضای کشورهای همسایه و همجوار ایران هستند که مراودات تجاری با آنها سالانه هزار و 300 میلیارد دلار سود تجاری برای بازرگانان و کشور ایران دارد.,

وی با بیان اینکه کل تحریم برای ایران تهدید نبود بلکه در درون خود فرصت عدم اتکا به نفت و درآمدهای نفتی و چرخش به سوی تولید و صادرات غیر نفتی را برای کشور به ارمغان داشت، اعلام می کند: در حال حاضر تولیدات پتروشیمی، صنعتی، کشاورزی، غذایی در کشور به منظور تجارت با کشورهای همسایه و بازارهای متنوع آنها جذاب شده است.

, وی با بیان اینکه کل تحریم برای ایران تهدید نبود بلکه در درون خود فرصت عدم اتکا به نفت و درآمدهای نفتی و چرخش به سوی تولید و صادرات غیر نفتی را برای کشور به ارمغان داشت، اعلام می کند: در حال حاضر تولیدات پتروشیمی، صنعتی، کشاورزی، غذایی در کشور به منظور تجارت با کشورهای همسایه و بازارهای متنوع آنها جذاب شده است.,

مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان خاطر نشان می کند: در همین راستا، دولت باید بر توانمندسازی بخش خصوصی و مراودات تجاری کمک کند.

, مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان,  خاطر نشان می کند: در همین راستا، دولت باید بر توانمندسازی بخش خصوصی و مراودات تجاری کمک کند.,

وی می افزاید: با ایجاد تشکل های صادراتی، شبکه سازی صادراتی و تقویت شرکت های مدیریت صادرات در ایران باید دستیابی به بازارهای کشورهای همسایه، مجاور و اوراسیایی را برای خود تقویت کرد.

, وی می افزاید: با ایجاد تشکل های صادراتی، شبکه سازی صادراتی و تقویت شرکت های مدیریت صادرات در ایران باید دستیابی به بازارهای کشورهای همسایه، مجاور و اوراسیایی را برای خود تقویت کرد.,

افزون بر این، وی یادآوری می کند: دولت با حمایت هایش می بایست کمک کند تا تولیدات صادرات گرا در کشور تولید شوند.

, افزون بر این، وی یادآوری می کند: دولت با حمایت هایش می بایست کمک کند تا تولیدات صادرات گرا در کشور تولید شوند.,

مظفری در بخش دیگری از سخن خود به استان خراسان شمالی اشاره می کند و می گوید: پس از 15 سال از عمر استانی شدن خراسان شمالی، لزوم تدوین سند توسعه تجارت خارجی برای استان بسیار ضروری دیده شد درحالیکه طی این سال ها دستگاه ذی ربط نسبت به تدوین این سند کم کاری کرده بود.

, مظفری در بخش دیگری از سخن خود به استان خراسان شمالی اشاره می کند و می گوید: پس از 15 سال از عمر استانی شدن خراسان شمالی، لزوم تدوین سند توسعه تجارت خارجی برای استان بسیار ضروری دیده شد درحالیکه طی این سال ها دستگاه ذی ربط نسبت به تدوین این سند کم کاری کرده بود.,

 

,

انتخاب بازار 22 کشور برای مراودات تجاری خراسان شمالی

, انتخاب بازار 22 کشور برای مراودات تجاری خراسان شمالی, انتخاب بازار 22 کشور برای مراودات تجاری خراسان شمالی, انتخاب بازار 22 کشور برای مراودات تجاری خراسان شمالی,

مظفری، مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان می گوید: با این وجود، استاندار کنونی خراسان شمالی خواستار تدوین سند توسعه تجارت خارجی شد و تدوین آن در دستور کار قرار گرفت.

, مظفری،, مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان,  می گوید: با این وجود، استاندار کنونی خراسان شمالی خواستار تدوین سند توسعه تجارت خارجی شد و تدوین آن در دستور کار قرار گرفت.,

مظفری عنوان می کند: تدوین این سند در تعامل و مشورت با صاحبنظران دولتی و صادراتی استان تنظیم و تهیه شد که در این سند 22 کشور همسایه و منطقه ای ایران به عنوان بازارهای اولویت دار اصلی در تجارت خارجی استان مشخص شدند.

, مظفری عنوان می کند: تدوین این سند در تعامل و مشورت با صاحبنظران دولتی و صادراتی استان تنظیم و تهیه شد که در این سند 22 کشور همسایه و منطقه ای ایران به عنوان بازارهای اولویت دار اصلی در تجارت خارجی استان مشخص شدند.,

وی می افزاید: در این سند اولین بازار هدف صادراتی استان کشور عراق و آخرین بازار هدف صادراتی استان کشور ترکمنستان معرفی شده اند.

, وی می افزاید: در این سند اولین بازار هدف صادراتی استان کشور عراق و آخرین بازار هدف صادراتی استان کشور ترکمنستان معرفی شده اند.,

وی همچنین خاطر نشان می کند: در این سند 50 برنامه عملیاتی برای توسعه تجارت خارجی استان تعریف شده است که پس از تصویب سند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید بستر سازی ها به منظور عمل به این سند در استان آغاز شود.

, وی همچنین خاطر نشان می کند: در این سند 50 برنامه عملیاتی برای توسعه تجارت خارجی استان تعریف شده است که پس از تصویب سند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید بستر سازی ها به منظور عمل به این سند در استان آغاز شود.,

مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان تصریح می کند: این سند جراغ مسیر توسعه تجارت خارجی استان را روشن می کند که عمل به آن اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه برای استان رقم خواهد زد.

, مسئول تدوین سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی استان,  تصریح می کند: این سند جراغ مسیر توسعه تجارت خارجی استان را روشن می کند که عمل به آن اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه برای استان رقم خواهد زد.,

مظفری می گوید: این سند پس از تصویب، عمل کننده می خواهد که البته این سند در هر برهه از زمان نیز می بایست به روز رسانی شود.

, مظفری می گوید: این سند پس از تصویب، عمل کننده می خواهد که البته این سند در هر برهه از زمان نیز می بایست به روز رسانی شود.,

 

,

انتهای پیام/قهرمانی

, انتهای پیام/قهرمانی,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه