اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان خبر داد

میوه بهشتی جنوب شرق ایران در بازارهای اروپایی/تولید سالانه 49 هزار تن خرما در سراوان

میوه بهشتی جنوب شرق ایران در بازارهای اروپایی/تولید سالانه 49 هزار تن خرما در سراوان
کبدانی میزان تولید خرما در این شهرستان سراوان را سالانه 49 هزار و 52 تن دانست و گفت: از این میزان 32هزار و 750 تن خرمای مضافتی و 13 هزار و 170 تن خرمای ربی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کبدانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون،بیان کرد: باتوجه به اینکه مرغوب ترین خرما در سراوان تولید می شود و به منظور جلوگیری از فروش این محصول به صورت فله ای اتحادیه تعاون روستایی شهرستان کارتن بسته بندی مخصوص خرمای سراوان سفارش داده که به اسم خود شهرستان در شهرها و استان های دیگر به فروش رسد.

وی افزود: هم اکنون در سراوان 16 سردخانه نگهداری و بسته بندی خرما با ظرفیت 19 هزار و 840 تن در سال فعال است، همچنین 2 کارخانه فرآوری خرما در منطقه  آسپیچ و روستای غفورآباد در زمینه بسته بندی شکلات و خمیر خرما در حال فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,

کبدانی میزان تولید خرما در این منطقه را سالانه 49 هزار و 52 تن دانست و ادامه داد: از این میزان 32هزار و 750 تن خرمای مضافتی و 13 هزار و 170 تن خرمای ربی است.

,

وی به صادرات میوه بهشتی جنوب شرق ایران در بازارهای اروپایی اشاره کرد و افزود: در این راستا ارقام رنگو، ربی و سایر ارقام خشک اکثرا به کشور پاکستان صادر و مقداری پس از فرآوری در تبریز بسته بندی و به کشورهای اروپایی صادر می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خرمای مضافتی در بسته بندی های 700 گرمی در کارتن های 10 و 9 کیلویی بسته بندی و پس از آن روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود، گفت: سایر ارقام خرما مانند کروچ و زردان پس از فرآوری به صورت شیره خرما و مالت خرما روانه بازار می شود.

,
,
,

کبدانی میزان اشتغال در نخلستان های سراوان را در هر هکتار به صورت مستقیم 3 تا چهار نفر دانست و گفت: تاکنون 63 رقم خرما از ارقام مهم و اقتصادی شامل مضافتی، ربی، رنگو، ماکیلی، پیماز، پپو، رنگو دان شناسایی شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه