اخبار داغ

گزارشی از مشکلات ادامه‌دار زمین‌های موسوی؛

دولت و ایجاد دور باطل برای مردم/ عکس‌گرفتن بین مردم مشکلی حل نمی‌کند

دولت و ایجاد دور باطل برای مردم/ عکس‌گرفتن بین مردم مشکلی حل نمی‌کند
دستگاه‌های دولتی وظیفه‌شان و حتی مصوبه استانداری را جهت حل مشکلات صاحبان اراضی موسوی اجرایی نمی‌کنند و استانداری نیز اقدام لازم را در پیگیری این مصوبات ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اراضی موسوی موضوعی است که سال‌ها در محافل مختلف می‌پیچد. این موضوع با واگذاری زمین‌ها از سوی بنیاد مستضعفان به مردم حل شد اما صاحبان این زمین‌ها بعد از دریافت سند، با مشکلات دیگری روبرو شدند. مثل این‌که مشکلات این گروه تمامی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

صاحبان این زمین‌ها بعد از پیگیری‌های فراوان که به نتیجه نرسید، سه‌شنبه‌شب (15 بهمن 1398) در محل مسجد سیدالشهدا(ع) بیرجند جمع شدند و از مسئولان ازجمله فرماندار بیرجند دعوت کردند تا با حضور در این جلسه، بتوانند راهکاری جهت حل مشکلات پیدا کنند اما فرماندار یا معاونان وی که قول شرکت در این جلسه را داده بودند، در آن حضور پیدا نکردند و این گروه همچنان بلاتکلیف ماندند.

,

زمین‌های موسوم به زمین‌های موسوی به بیش از 860 قطعه تقسیم شده و هم‌اکنون حدود 80 قطعه درحال ساخت است.

,

بنابر آن‌چه افراد حاضر در این جلسه مطرح کردند، اداره برق اعلام کرد باید جای تیرها مشخص باشد و این وظیفه شهرداری است که باید جدول‌گذاری کند تا محل تیر برق مشخص شود.

,

همچنین اداره گاز اعلام کرد برای حفاری به مجوز شهرداری نیاز دارد اما شهرداری بابت مجوز مبلغ 53 میلیون تومان درخواست می‌کند در صورتی که این، برخلاف مصوبه جلسه استانداری است.

,

همچنین ادره آب‌وفاضلاب در برآورد اولیه، ابتدا اعلام کرد حدود 11 میلیارد تومان برای ایجاد شبکه آبرسانی در این منطقه نیاز است که نحوه دریافت و حتی کاهش هزینه را بررسی می‌کنیم اما این بررسی طول کشید و مبلغ به 20 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد! اداره آب اعلام کرد نیمی از این هزینه را باید مردم و نیم دیگر را دولت پرداخت کند اما دولت پول ندارد!

,

میخ‌کوبی محل نصب تیرهای برق را خودمان انجام می‌دهیم

, میخ‌کوبی محل نصب تیرهای برق را خودمان انجام می‌دهیم, میخ‌کوبی محل نصب تیرهای برق را خودمان انجام می‌دهیم,

همچنین در این جلسه مطرح شد: تنها اداره‌ای که می‌خواهد اقدام کند، اداره برق است و در این خصوص ما حاضر هستیم کار شهرداری را انجام دهیم و محل تیرها را میخ‌کوبی کنیم تا اداره برق بتواند تیرها را نصب کند.

,

نماینده این گروه در جلسه گفت: در پایان سال قرار داریم. اگر حفاری در این ماه ایجاد شود، گازرسانی انجام می‌شود اما اگر به سال بعد موکول شود، معلوم نیست تا چه زمانی طول بکشد.

,

وی تصریح کرد: نیاز است در این زمینه شورای شهر نیز ورود کند.

,

این فرد اظهار کرد: بسیاری از افراد، مستأجر هستند و با سختی هزینه‌های ساخت را تأمین کردند تا بتوانند خانه‌ای داشته باشند.

,

عدم‌اجرای مصوبه استانداری و ارائه خدمات رایگان

, عدم‌اجرای مصوبه استانداری و ارائه خدمات رایگان, عدم‌اجرای مصوبه استانداری و ارائه خدمات رایگان,

وی گفت: 14 آذرماه سال‌جاری در استانداری جلسه‌ای برگزار شد و مقرر گردید شهرداری بیرجند طرح نهایی مربوط به اراضی موسوی را حداکثر صرف دو روز آینده تهیه و به شرکت‌های آب، برق و گاز جهت شروع عملیات ارائه کند. مقرر گردید شهرداری بیرجند تعداد قطعات را به دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت انجام عملیات اعلام و جهت صدور مجوز حفاری به صورت رایگان اقدام کند و دستگاه‌های خدمات‌رسان ملزم به انجام عملیات قبل از شروع آسفالت شدند.

,

این فرد اظهار کرد: متأسفانه طبق این مصوبه اقدام نشده و نمی‌شود.

,

ماجرای پیام به استاندار و عکس‌العمل نامناسب

, ماجرای پیام به استاندار و عکس‌العمل نامناسب, ماجرای پیام به استاندار و عکس‌العمل نامناسب,

نماینده این افراد گفت: از طریق سروش به شماره استاندار پیام دادم اما خبری نشد. دوباره پیام دادم که دو روز بعد از استانداری تماس گرفتند که چرا از راه اداری اقدام نمی‌کنید و به گوشی پیام می‌دهید؟ گفتم چند بار حضوری آمدم و نامه و درخواست ملاقات دادم اما اقدامی انجام نمی‌دهید.

,

همچنین صاحب یکی دیگر از قطعه‌های این زمین‌ها گفت: شب‌ها از خانه‌های درحال ساخت دزدی می‌شود و نیروی انتظامی نیز در این خصوص هشدار داده است. همچنین طبق گفته نیروی انتظامی از 10 سرقت ماه گذشته، 9 مورد مربوط به اراضی موسوی بوده است.

,

خدمات به مرکزِ مرکز استان ارائه نمی‌شود

, خدمات به مرکزِ مرکز استان ارائه نمی‌شود, خدمات به مرکزِ مرکز استان ارائه نمی‌شود,

وی تصریح کرد: به روستاها خدمات آب، برق و گاز ارائه می‌شود اما چگونه است که در مرکزِ مرکز استان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند این خدمات را ارائه دهند؟! این زمین‌ها در محدوده شهری است و لازم است خدمات به آن ارائه شود.

,

این فرد اذعان کرد: شرکت گاز مدعی دریافت مجوز حفاری از شهرداری است، اداره آب درخواست هزینه بالا دارد و می‌گوید باید استانداری تأمین اعتبار کند یا مالکان پول بدهند، شرکت برق منتظر اجرای جدول‌گذاری است و شهرداری برای صدور مجوز حفاری هزینه درخواست می‌کند و حتی آن را تقسیط نمی‌کند.

,

وی افزود: شهرداری در بررسی تخلفات و دریافت جریمه دقت بالا دارد اما وظیفه خودشان را به خوبی انجام نمی‌دهند.

,

این فرد گفت: در این مدت خسارت‌های روحی و مالی به خصوص ناشی از افزایش تورم داشته‌ایم. چرا دستگاه‌های دولتی کم‌کاری می‌کنند؟ چرا استانداری اقدامی انجام نمی‌دهد؟ چرا فرماندار به قولش عمل نکرد و در جلسه امشب حاضر نشد؟

,

ما را در دور باطل نگه داشته‌اند

, ما را در دور باطل نگه داشته‌اند, ما را در دور باطل نگه داشته‌اند,

وی با بیان این‌که هزینه‌های قانونی را پرداخت می‌کنیم تصریح کرد: تاکنون روند اقدامات ما احترام به قانون بوده است اما اگر این روند و بازی ادارات ادامه داشته باشد و ما را همچنان در دور باطل نگه دارند و عزم اذیّت‌کردن مردم ادامه باشد، به صورت قانونی مقابل استانداری تجمع خواهیم کرد.

,

این فرد با بیان این‌که پیگیری‌های زیادی انجام دادیم اما حرف ما به جایی نمی‌رسد گفت: یک روحانی را نماینده کردیم تا پیگیر امور باشد اما به حرف او نیز توجهی ندارند.

,

یکی دیگر از افراد حاضر در جلسه گفت: مسئولی که بین مردم فقط عکس بگیرد و اقدامی نکند به درد نمی‌خورد.

, مسئولی که بین مردم فقط عکس بگیرد و اقدامی نکند به درد نمی‌خورد, .,

شهرداری نمی‌تواند رایگان برای متقاضیان حفاری کند

, شهرداری نمی‌تواند رایگان برای متقاضیان حفاری کند, شهرداری نمی‌تواند رایگان برای متقاضیان حفاری کند,

همچنین شهردار بیرجند روز گذشته در نشست خبری با بیان این‌که مشکل این تعداد از شهروندان از ناحیه شهرداری نیست گفت: شرکت گاز برای حفاری مشترکان این منطقه به شهرداری گفته کار حفاری را رایگان انجام دهد اما شهرداری زیر بار این مسئله نرفت چراکه اقدامات انجام شده توسط شهرداری هزینه دارد و شهرداری نمی‌تواند رایگان برای متقاضیان حفاری کند. هزینه خدمات شهرداری از این‌گونه موارد تأمین می‌شود.

,

بنابراین گزارش، طبق مصوبه جلسه‌ای که در استانداری برگزار شده، لازم است شهرداری و سایر ادارات در حل مشکل صاحبان این زمین‌ها اقدام کنند اما طبق گفته این افراد، تاکنون جز سنگ‌اندازی، اقدام دیگری انجام نشده است و استانداری نیز پیگیری‌های بعدی جهت انجام مصوبات جلسه را نداشته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه