اخبار داغ

در نشست خبری مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اصحاب رسانه مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری 12 میلیون یورویی سرمایه‌گذار روسی در سمنان/ افتتاح 712 طرح عمرانی و اقتصادی در استان سمنان

سرمایه‌گذاری 12 میلیون یورویی سرمایه‌گذار روسی در سمنان/ افتتاح 712 طرح عمرانی و اقتصادی در استان سمنان
واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی روز پنج شنبه در شهر سمنان کلنگ زنی می‌شود و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه 60 درصد کار واکسناسیون دام و طیور برون سپاری شده است افزود: ۳۶ واحد درمانگاه و مراکز مایه‌کوبی و هفت واحد آزمایشگاه دامپزشکی به بهره ‌برداران ارائه خدمات می‌کنند و دامپزشکی تنها نظارت بر عملکرد را عهده‌دار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن برشمردن سه مورد از مهمترین وظایف اداره متبوع خود گفت: سه محور اصلی کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار دامی، کنترل و پیشگیری بیماری های واگیردار بین دام وانسان و کنترل بهداشتی در فرآورده های خام دامی است.

,

وی با بیان اینکه ۵۱۱ واحد مرغداری با تولید ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در سطح استان فعالیت دارند ابراز داشت: از این تعداد ۴۲۱ واحد گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره با متوسط ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی، ۴۲ واحد تخم‌گذار با ظرفیت اسمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در استان مشغول به کار هستند.

,

حسینی در ادامه ضمن بیان اینکه 82 هزار رأس دام سنگین با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن سالانه در استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: جمعیت گوسفند نیز یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأس و تولید تخم‌مرغ هم ۱۰ هزار تن در استان سمنان است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بابیان اینکه ۵۰ درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می‌شود ابراز داشت: ۱۸ واحد تولید دارو و مکمل در استان فعال است که در آن‌ها 270 قلم انواع و اقسام دارو تولید می‌شود.

,

وی اضافه کرد: ۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان سمنان افتتاح و کلنگ ‌زنی می‌شود.

,

این مقام مسئول ادامه داد: ما در این ایام افتتاح کارخانه تولید پودر ماهی را در دست داشته ایم که برای 40 نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: ۱۰ میلیارد ریال برای افتتاح واحد تولید پودر ماهی در گرمسار هزینه شده که ۳۰ درصد هزینه آورده متقاضی بوده و ۷۰ درصد از طریق تسهیلات تامین شده است.

,

حسینی تصریح کرد: اقدام بعدی ما در دهه فجر امسال کلنگ زنی واحد تولید واکسن طیور است که توسط مسئولین کشوری انجام می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی روز پنج شنبه در شهر سمنان کلنگ زنی می‌شود و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.

,

مدیرکل دامپزشکی ادامه داد: با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در استان تولید می‌شود.

,

حسینی تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طرح احداث واحد تولید واکسن طیور در سمنان تا چهار سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه