اخبار داغ

پورمحمدی در نشست مطبوعاتی مطرح کرد؛

سال سختِ مدیریت بحران در استان/ اختیارات استانداران محدود است

سال سختِ مدیریت بحران در استان/ اختیارات استانداران محدود است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نامتناسب بودن مسئولیت و اختیارات مشکل تمامی استان‌هاست، به طور مثال اختیارات استاندرای‌ها کاملا محدود است و اجازه پرداخت وام بیش از 5میلیارد تومان را نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر اظهارداشت: در دهه فجر امسال، از 1365 طرح عمرانی، به ارزش 6 هزار میلیارد بهره‌برداری خواهیم کرد. پروژه‌هایی که با سفر یکی از مقامات عالی کشوری به استان به سرانجام خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

گسترش دیپلماسی در دستور کار مدیران استانی

, گسترش دیپلماسی در دستور کار مدیران استانی,

وی گفت: خط انتقال پلی اتیلن از میاندوآب به تبریز، 75 پروژه مخابراتی، 250 کیلومتر شبکه فیبر نوری و بازسازی مساکن روستایی و مدارس از جمله طرح‌های دهه فجر امسال است، توسعه دیپلماسی و گسترش همکاری های ملی و بین‌المللی، در دستور کار مدیران استانی قرار دارد، در یک جایی گفتم تبریز را پایتخت دیپلماسی ایران می‌کنیم و برخی رسانه‌ها نقد کردند. 270 کیلومتر مرز زمینی با 3 کشور داریم، 15 هیئت خارجی را میزبانی کردیم ولی رسیدن به نتایج این موارد، پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود.

,

سرمایه‌گذاری 18 کشور در آذربایجان‌شرقی

, سرمایه‌گذاری 18 کشور در آذربایجان‌شرقی,

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان افزود: 18 کشور در استان سرمایه‌گذاری کردند، 2/5 میلیارد دلار ارزش صادرات ارزی استان است، آذربایجان‌شرقی پاکترین و امن‌ترین استان کشور است. در بخش معدن از نظر صدور مواد، رشد قابل توجهی داشتیم، ذوب و تولید کاتد، باعث شده درآمد معدنی خوبی داشته باشیم، اولویت دوم اقتصادی استان نیز تولید آلمینیا در سراب است که 5 میلیارد تن ذخیره نفلین سینیت در این شهرستان  وجود دارد.

,

فقط حمله دایناسورها را نداشتیم!

, فقط حمله دایناسورها را نداشتیم!,

پورمحمدی خاطرنشان کرد: از نظر مدیریت بحران، سال سختی را پشت سر گذاشتیم، بجز حمله دایناسورها همه بلایای طبیعی را تجربه کردیم، آتش‌سوزی ایکی قاپیلار، اعتراضات خیابانی، آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران، زلزله سراب و میانه از جمله بحران‌هایی بود که در استان به وجود آمد. در بخش حمل‌ونقل، قطعه 4 آزادراه تبریز ارومیهو  13 کیلومتر مانده از بزرگراه تبریز هریس اهر، در حال تکمیل است، سال آینده نیز راه آهن به تبریزخواهد رسید خط یک متروی تبریز هم از میدان ساعت تا لاله هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

اسفند ماه، آغاز بهره‌برداری از اتوبان تبریز-سهند

, اسفند ماه، آغاز بهره‌برداری از اتوبان تبریز-سهند,

وی گریزی هم به اتوبان تبریز سهند زد و گفت: وقتی ما وعده‌ای به مردم می‌دهیم از طرف پیمانکاران نیز حرف می‌زنیم، آخرین قول ما این است که این اتوبان در اسفندماه زیربار ترافیک قرار خواهد گرفت و کارهای تکمیلی از قبیل روشنایی نیز در ادامه انجام می‌گیرد، این پروژه مشارکتی است است 40 درصد سهم دولتی و 60 درصد آورده بخش خصوصی است که دولت تمام سهم خود را پرداخت کرده است.

,

اگر اندریان آلایندگی داشته باشد، قطعا تعطیل می‌شود

, اگر اندریان آلایندگی داشته باشد، قطعا تعطیل می‌شود,

پورمحمدی با بیان اینکه آلودگی معدن اندریان هرزمانی احراز شود از فعالیت آن جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: حرف آخر را اول می‌زنم، هر واحد تولیدی که آلایندگی و مشکلات زیست‌محیطی داشته و متعلق به هرکسی باشد آن را تعطیل خواهیم کرد، سال 90 که مجوز بهره‌برداری از این معدن داده شده استعلام زیست‌محیطی از سازمان محیط زیست انجام نشده است، آلایندگی و بهره برداری غیرمجاز و قاچاق، 2 مشکل اصلی معدن اندریان است، مشکلات اندریان 2 بار در شورای تامین استان بررسی شد، دست آخر شورای تامین مصوب کرد طرف ثالثی وضعیت زیست‌محیطی این منطقه را کنترل و پایش کند، تنی چند از کارشناسان دانشگاه تبریز مامور این کار شدند گزارشی هم که ارائه شد نشان از حد مجاز بودن میزان سیادیت آب بود، مسئولان محیط زیست در آینده نزدیک با حضور رسانه‌ها این موارد را بررسی خواهند کرد.

,

با چالش کمبود اعتبار مواجه نیستیم

, با چالش کمبود اعتبار مواجه نیستیم,

 وی افزود: در یک مقطعی خود محیطزیست، گزارشی به علت آلودگی منطقه منتشر کرد، نمی‌شود گفت در یک مکانی فعالیت‌های صنعتی انجام شود ولی تاثیرات زیست‌محیطی نداشته باشد، 3500 نفر در آن مکان مشغول به کار هستند در هر مرحله‌ای که پایش‌ها، آلایندگی را تایید کنند این معدن تعطیل خواهد شد. بین 2 الی 4 هزار میلیارد از حساب‌های بانکی مس سونگون به بانک‌های استان منتقل شده بنابراین استان ما با چالش کمبود اعتبارات مواجه نیست.

,

در انتخاب مدیران فقط بومی بودن ملاک نیست؛ اولویت شایستگی است

, در انتخاب مدیران فقط بومی بودن ملاک نیست؛ اولویت شایستگی است,

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص استفاده از مدیران بومی در مدیریت استان یادآور شد: در شایسته‌سالاری شاخص‌های مختلفی بررسی می‌شود، خدا هر پیامبری را از قوم و زبان خودشان مبعوث کرد، حرف اینکه مدیر فقط باید بومی باشد ملاک نیست بلکه اولویت شایستگی است، در صورتی شرایط همسان باشد بومی بودن اولویت دارد، در خصوص آموزش زبان مادری همچنان روی حرفمان هستیم در بیش از 8 مدرسه این طرح به صورت آزمایشی انجام شد، این موضوع را با شخص وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتم که با استقبال وی روبه‌رو شد.

,

اختیارات استانداران محدود است

, اختیارات استانداران محدود است,

پورمحمدی گفت: نامتناسب بودن مسئولیت و اختیارات مشکل همه استان‌هاست، به طور مثال اختیارات استانداریها کاملا محدود است به طوری که در خود استان اجازه پرداخت وام بیش از  5 میلیارد تومان را نداریم. نمی‌دانم نخبگان ویژه به چه کسانی گفته می‌شود که بر تمامی چالش‌های مناطق تصمیم‌گیری می‌کنند. موقعیت جغرافیایی استان در حاشیه قرار گرفته شده است.

,

در کشورهای پیشرفته، راه‌های روستایی آسفالت نمی‌شود

, در کشورهای پیشرفته، راه‌های روستایی آسفالت نمی‌شود,

وی فرآوری مواد خامی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در استان بجز مواد معدنی تمامی محصولات به صورت فرآوری شده صادر می‌شود حتی محصولات کشاورزی نیز صنعتی شده و صادر می‌شود. توسعه شبکه ریلی اولویت مهم در استان است، بعد از تکمیل راه‌آهن تبریز میانه، درصدد هستیم قطار برقی تهران تبریز را عملیاتی کنیم، راه‌های روستایی هم بهسازی شده‌اند ولی باید گفت، در کشورهای پیشرفته هم راه روستایی را آسفالت نمیکنند.

,

چرا مقبره‌الشعرا فاز به فاز اجرا نشد؟

, چرا مقبره‌الشعرا فاز به فاز اجرا نشد؟,

وضعیت مقبره‌الشعرای تبریز از جمله سوالات خبرنگاران از استاندار آذربایجان‌شرقی بود که وی چنین پاسخ داد: ردیف اعتباری مقبره‌الشعرا حذف شده است، 10 میلیارد از اعتبارات ملی و 35 میلیارد هم آورده شهرداری تبریز است که در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع پروژه مقبره‌الشعرای تبریز ساخته می‌شود ولی ایراد اصلی به این پروژه این بود که چرا فاز به فاز مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.

,

ساخت کارخانه‌ی لوکوموتیو

,

وی گفت: می‌توانیم صنعت لوکوموتیو را در استان ایجاد کنیم، کارخانه واگن سازی در کشور داریم ولی لوکوموتیو ندرایم، در حال حاضر 900 لوکوموتیو در کشور وجود دارد که 500 دستگاه از رده خارج و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

,

اختصاص هزار میلیاردتومان برای احیای دریاچه ارومیه

, اختصاص هزار میلیاردتومان برای احیای دریاچه ارومیه,

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: با حضور معاون اول رئیس جمهور نیز هزار میلیارد برای انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه مصوب شد، تراز آبی دریاچه نیز نسبت به سال گذشته بیش از 1 متر افزایش داشته است. 400 میلیارد هم برای تکمیل تسفیه‌خانه بزرگ تبریز در نظر گرفته شده است که با اتمام این پروژه آب ورودی به دریاچه ارومیه افزایش خواهد داشت.

,

بجای صوفیان زمین دیگری در اختیار اوقاف قرار می‌دهیم

,

وی با‌اشاره به مشکلات اراضی شهر صوفیان افزود: با سازمان اوقاف در حال مذاکره هستیم که زمینی دیگر در اختیار اوقاف قرار دهیم تا مشکلات 170 ساله این شهر حل شود و زمین‌های فعلی در اختیار مردم گذاشته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه