اخبار داغ

معاون وزیر صنعت در نشست مطبوعاتی:

صنعت فرش در حال احتضار است/ هند، رقیب فرش تبریز در بازارهای جهانی

صنعت فرش در حال احتضار است/ هند، رقیب فرش تبریز در بازارهای جهانی
رافعی گفت: هنر صنعت فرش در حال احتضار است و اگر حمایت تک به تک ایرانیان نباشد شاید چند سال دیگر هند این صنعت را که با نام تبریز در جهان شناخته می‌شود، به نام خود ثبت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فرحناز رافعی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در خصوص تحریم‌های اخیر و مشکلات صنایع اظهار داشت:سال گذشته وقتی بحث تحریم‌ها شدت یافت، انتظار می‌رفت اتفاقات سخت تری پیش رو باشد اما با همت و توانمندی در صنعت شرایط به گونه‌ای رقم خورد که خودمان هم باورمان نمی‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناج,

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در صنایع گفت: امسال بیش از ۳۹ طرح صنعتی سهم آذربایجان‌شرقی است که ۸۹ درصد از کل برنامه‌های استان‌ها است  و از این منظر این استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

,

معاون وزیر صنعت با اشاره به اشتغالزایی یک هزار و 5 نفری این طرح‌ها عنوان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و بسیاری از صنایع ما که ساخت خارج و یا مونتاژکاری بود در داخل ساخته می‌شود و به همین دلیل تحریم برای ما فرصت ما بود.

,

وی راه اندازی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از موفقیت‌های اخیر دانست و ابراز داشت: امیدواریم در هنر صنعت فرش که متعلق به این استان است، وضعیت بهتری پیدا کنیم زیرا در گذشته تمام مواد اولیه در داخل تولید و تامین می‌شده اما امروز باید ابریشم و پشم باکیفیت را وارد کنیم.

,

رافعی با بیان اینکه ما دوباره می‌توانیم جایگاه نخست را در صادرات و تولید فرش به دست آوریم، تشریح کرد: فکر نمی‌کنم کالایی استراتژیک‌تر از فرش دستبافت برای ما وجود داشته باشد و باید جایگاه قبلی خود را با تغییر شیوه و و استفاده از تکنولو‌های روز را به دست آوریم.

,

وی با اشاره به اینکه سی صنعت وابسته به صنعت فرش است، یادآوز شد: مهمترین بستر برای ارتقا صنعت فرش بازاریابی، فروش و عرضه است و باید عرضه فرش را از حالت سنتی به مدرنیته تبدیل کنیم. ما در حوزه فرش نیاز به فروشنده و بازاریابی داریم.

,

رئیس مرکز ملی فرش در پایان از صادرات 48 میلیون دلاری فرش خبر داد و خاطرنشان کرد: با این حال هنر صنعت فرش در حال احتضار است و اگر حمایت تک به تک ایرانیان نباشد شاید چند سال دیگر هند این صنعت را که با نام تبریز در جهان شناخته می‌شود، به نام خود ثبت کند.

,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه