اخبار داغ

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

فعالان قرآنی‌ جریان‌ساز جنگ نرم باشند/گام دوم انقلاب حرکت در مسیر تمدن‌سازی است

فعالان قرآنی‌ جریان‌ساز جنگ نرم باشند/گام دوم انقلاب حرکت در مسیر تمدن‌سازی است
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: فعالان قرآنی‌ باید حرکت دهنده و جریان ساز جنگ نرم باشند، آن کسانی که باید در صف اول قرار گرفته و قرارگاه‌ها را در دست بگیرند، قرآنی‌ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ چهارشنبه شب در همایش فجرآفرینان انقلاب در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه نوشیروانی بابل اظهار کرد: خداوند به ما نعمتی عطا فرموده‌اند به نام انقلاب اسلامی که به دست حکیم‌ترین مرد تاریخ بعد از معصومین (ع) با آمدن مردم پای صحنه انقلاب و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه به پیروزی رسید.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مرحله‌بندی انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی، پنج مرحله را تبیین کردند و فرمودند ما انقلاب اسلامی در کشورمان انجام شده، نظام اسلامی تشکیل شده، باید به دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور خاطرنشان کرد: وقتی هم مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب را در سال گذشته تبیین فرمودند، ان نقطه اساسی گام دوم، حرکت در مسیر تمدن سازی است و ما باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید گامهای انقلاب را پشت سر بگذاریم و حرکت کنیم.

این مسئول گفت: به فرموده حضرت آقا، انقلاب اسلامی انجام شد، نظام اسلامی تشکیل شد؛ اما ما در دولت اسلامی مانده‌ایم و هنوز تشکیل نشده است تا چه برسد به جامعه اسلامی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی.

اخوان صباغ ادامه داد: 40 سال انقلاب اسلامی در سایه‌سار قرآن جلو آمدیم و امروز این حرکت در دل آزادگان جهان در حال روشن شدن است و غرب و شرق عالم دارد این انقلاب را ادراک می‌کند، اما نباید مراحل دیگر این انقلاب را فراموش کنیم و حرکت انقلاب اسلامی در ساختن دولت و نهادهای دینی، کادر سازی کردن برای انقلاب اسلامی، ساختن جامعه اسلامی و دینی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی خیلی فاصله دارد.

وی بیان کرد: اتفاقات خیلی خوبی در عرصه‌های فرهنگی، قرآنی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور ما افتاده اما این اتفاقات تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله دارد؛ به طور نمونه مقام معظم رهبری در برخی از موضوعات قرآنی کمیته‌هایی را برای ما مطرح کردند  و در این راستا فرمودند که کشور ما اگر بخواهد به لحاظ فرهنگی، فکری و اعتقادی بیمه شود، نیاز به 10 میلیون حافظ قرآن دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور  عنوان کرد: ما باید نقش خودمان را در ساختن این جامعه اسلامی در ایام دهه فجر پیدا کنیم و ببینیم  کجای پازل حرکت جامعه اسلامی قرار داریم؛ بله ما نتوانستیم به معنای واقعی در دولت اسلامی تاثیر بگذاریم، بله دردهایی در جامعه اسلامی وجود دارد اما باید ببینیم دشمن با همه توان وارد شده است و جدا از جنگ نظامی، اقتصادی و سیاسی در جنگ اساسی و  فکری و اعتقادی را با ما آغاز کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در این جنگ اعتقادی، ناتو فرهنگی و شبیخون فرهنگی، نقش قرآنی‌ها بسیار ارزنده است، به فرموده حضرت آقا، نقش قرآنی‌ها نقش راهبردی است، باید مسئولیت خودمان را بدانیم؛  چراکه فکر و دین جامعه به دست قرآنی‌ها است، اعتقاد سازی را انجام می‌دهند.

اخوان صباغ مطرح کرد: 60 درصد سخنان امام با قرآنی‌ها مربوط به عمل و رفتار قرآنی برای رسیدن به جامعه قرآنی است، ما باید تربیت کنیم نسل قرآنی این جامعه را و از تلاش هم نایستیم؛ بله کمبودها، کاستی‌ها و ناهمواری‌ها زیاد است اما همت‌ها بالا است، تلاش‌ها با اخلاص‌هایی که برای رسیدن به نقطه مطلوب در حال انجام است دارد نتیجه می‌دهد.

وی افزود: درست است دشمن با همه وجود حمله کرده اما این کشور، شهید حججی‌هایی را به خودش دیده، که نسل بعد از انقلاب بودند، سلیمانی‌هایی پرورش پیدا کردند که چشم دشمنان اسلام و انقلاب را کور کرده‌اند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور  اعلام کرد: نقش ما قرآنی‌ها در این مسیر نقشی استراتژیک است، قرآنی‌ها باید حرکت دهنده و جریان ساز جنگ نرم باشند، آن کسانی که باید در صف اول قرار گرفته و قرارگاه‌ها را در دست بگیرند، قرآنی‌ها هستند.

این مسئول با بیان اینکه قرآنی‌ها باید به صحنه بیایند؛ متذکر شد: ما به ظاهر قرآن اکتفا کنیم، آموزش قرآن بدهیم که آموزش قران داشته باشیم، این تمام مطلوب جامعه اسلامی را برای ما محقق نمی‌کند؛ نقش ما در تربیت  نسل آینده جامعه اسلامی از همه چیز مهمتر است.

اخوان صباغ تصریح کرد: اگر ما قرآنی‌ها، خانواده‌های ایرانی را مانوس با قرآن کنیم این اتفاق، حرکت ایجاد می‌کند؛ پیامبر اکرم(ص) نیز در صدر اسلام، با قرآن حرکت می‌کرد، تربیت می‌کرد و شور ایجاد می‌کرد؛ با قرآن ایمان‌های مردم را قوی می‌کردند و این ایمان‌های قوی را در مقابل سلاح‌ها و برق شمشیرهای دشمن قرار می‌دادند.

وی تاکید کرد: امروز رهبری می‌فرمایند امروز جنگ دشمن دیده می‌شود، چکاچک شمشیرهای دشمن در جنگ فرهنگی دیده می‌شود؛ در جنگ نظامی اگر کشته‌ای می‌دادیم، ارزش پیدا می‌کرد، شهید محسوب می‌شد اما در جنگ فرهنگی، اینگونه نیست و دادن حتی یک نفر تلفات در این جنگ یعنی انحراف لذا به همین دلیل خطرات جنگ فرهنگی شدیدتر از جنگ نظامی است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور  گفت: در جنگ نظامی، از سرزمین‌های خود دفاع می‌کنیم اما در جنگ فرهنگی از اعتقادات، دین و آیین و  افکارمان دفاع می‌کنیم و نگاه داشتن این عرصه برای ما واجب است؛ این نبرد به فرموده مقام معظم رهبری، عنصر انقلابی می‌خواهد و این عنصر انقلابی روی سفره قرآن تربیت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: به فرموده رهبری، کربلای پنج را پیش رفتیم اما خرمشهرهای جهاد فرهنگی در پیش است و باید خرمشهرهایش فتح شود؛ چه دشمن داخلی و چه دشمنان بیرونی.

اخوان صباغ یادآور شد: ما باید آن قدر فرزندان قرآنی تربیت کنیم که شهر ما به معنای واقعی دارالمومنین شود، زندگی‌هامان به معنای واقعی قرآنی شوند؛ حرکت‌ها در جامعه اسلامی نمود قرآنی داشته باشند و باید برای تربیت نسل‌هایی از جنس سلیمانی، فرزندانمان را در مکتب قرآن تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این همایش در جمع فعالان قرآنی، مدیران موسسات قرآنی، مربیان و مدرسان و بانوان فرهیخته، ضمن عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی امروز به عنوان بزرگترین تهدید و چالش برای کشورهای استکباری است؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) معمار و بنیانگذار انقلاب و همراهی امت بصیر و قهرمان ایران اسلامی به پیروزی رسید و امروز در آستانه چهل و یکمین سالگرد این انقلاب شکوهمند هستیم و باید شکر گزار این نعمت الهی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب، دفاع مقدس، شهدای راه علم و هسته‌ای و شهدای مدافع حرم و امنیت کشور، افزود: ایران اسلامی در سایه رهبری بی بدیل امام خمینی (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای (مدظله العالی) و با اتکاء به ارزش‌های دینی و الهی به یک کشور مستقل، مقتدر و پیشرفته تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که دین را عامل عقب ماندگی و بدبختی ملت‌ها می‌دانند، تصریح کرد: ایران اسلامی با اصول و مبانی اسلامی و دینی امروز به پیشرفت‌های بسیار خیره کننده‌ای در حوزه‌های مختلف پزشکی، هسته‌ای، هوا و فضا، نظامی و صنعتی رسیده است و به عنوان یک الگو برای برخی کشورهای منطقه و جهان معرفی شده است.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود به مدل حکومت داری انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی امروز با مدل حکومت داری دینی و با تاثیرگذاری بسیار ممتاز و ویژه در منطقه و جهان تمام ابهت پوشالی غرب و استکبار را با چالش جدی مواجه کرده است و بسیاری از نقشه‌های فتنه انگیز و خباثت آلود آنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کرده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود انقلاب اسلامی را پایه گذار تمدن نوین اسلامی دانست و بیان کرد: مدل حکومت دینی جمهوری اسلامی برخواسته از رای و اراده مردم شکل گرفته است و امروز ایران اسلامی پرچم دار جبهه مقاومت در منطقه و جهان است و قطعا در راستای ایجاد و تحقق تمدن نوین اسلامی اثرگذار خواهد بود و این به برکت مجاهدت‌های رزمندگان مقاومت همچون سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش بدست آمده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه