اخبار داغ

با حضور مسئولان انجام شد؛

کلنگ‌زنی پروژه گلخانه پرورش گل‌های آنتوریوم روستای فرم فریدونکنار

کلنگ‌زنی پروژه گلخانه پرورش گل‌های آنتوریوم روستای فرم فریدونکنار
آئین کلنگ‌زنی پروژه گلخانه پرورش گل‌های آنتوریوم یا آپارتمانی به روش هیدروپونیک( بدون خاک ) در روستای فرم با حضور جمعی از مسئولان انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آئین کلنگ‌زنی پروژه گلخانه پرورش گل‌های آنتوریوم یا آپارتمانی به روش هیدروپونیک( بدون خاک ) در روستای فرم چهارشنبه شب با حضور ولی‌الله نانواکناری نماینده مجلس، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، نصیری فرماندار فریدونکنار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
احداث گلخانه گل‌های آنتوریوم یا آپارتمانی به روش هیدروپونیک( بدون خاک ) یکی از اولویت های باغبانی در مازندران است چراکه این استان شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسبی برای کشت آنتوریوم دارد.

گل آنتوریوم علاوه بر تامین بازار داخلی یکی از گونه‌های بسیار مناسبی است که قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارد.

میزان گلخانه‌های مازندران ۵۰۰ هکتار است و باتوجه به اینکه مازندران در رتبه نخست گل و گیاه در کشور قرار دارد، بسیاری از استان‌ها برای خرید گل و گیاه به این استان مراجعه می‌کنند.

امسال تسهیلات کم‌بهره وزارت جهاد کشاورزی در اولویت نخست به احداث کنندگان گلخانه تعلق گرفته و بر همین اساس ۵۰ هکتار گلخانه‌های مدرن در مازندران احداث یا در دست احداث است.

بهره برداری از ۷۲ طرح تولیدی و اقتصادی در مازندران
حسن خیربانپور در حاشیه کلنگ‌زنی این گلخانه اظهار کرد: در شرایط اقتصادی موجود یکی از مهمترین اقدامات، رونق تولید است و تولیدات در زمینه گل و گیاه امری بسیار موثر برای رونق تولید در مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که کشور ما در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد اما با این حال به‌مناسبت دهه فجر در مازندران ۷۲ طرح پروژه تولیدی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: امیدواریم با تکیه بر توانمندی‌های خودمان بتوانیم رونق تولید داشته و کارکرد مازندران را به یک کارکرد فرا استانی، ملی و فرا ملی ارتقا دهیم.

لزوم استفاده از اراضی غیرقابل کشت برنج
محمدمهدی نصیری اظهار کرد: از دوران بسیار گذشته تاکنون آنچه که در بخش کشاورزی فریدونکنار صورت گرفته با رویکرد برنج بوده اما در سال‌های اخیر بر روی استفاده بهینه از اراضی غیرقابل کشت برنج تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن در زمینه کشاورزی استفاده کرد گفت: امیدواریم پروژه گلخانه آنتوریوم فرم الگویی برای افراد دیگر باشد تا از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کنند.

به گزارش بلاغ، میزان سرمایه‌گذاری گل‌های آنتوریوم هیدروپونیک برای هر هزار مترمربع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مساحت این پروژه دو هزار و ۵۰۰ مترمبع بوده که به میزان دو میلیارد و صد میلیون تومان سرمایه‌گذار از جهادکشاورزی تسهیلات دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بهره برداری از ۷۲ طرح تولیدی و اقتصادی در مازندران,
,
,
,
,
,
,
, لزوم استفاده از اراضی غیرقابل کشت برنج,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه