اخبار داغ

مسئول قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد

تدوین نقشه راه 5 ساله مهارت‌آموزی سربازان/امسال 200 هزار سرباز آموزش مهارتی می‌بینند

تدوین نقشه راه 5 ساله مهارت‌آموزی سربازان/امسال 200 هزار سرباز آموزش مهارتی می‌بینند
مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: براساس تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نقشه راه مهارت آموزی سربازان در یک برنامه 5 ساله تعریف شده است و تا سال 1401 تمامی سربازان زیرپوشش آموزش مهارت شغلی قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار مهدی فرحی صبح امروز در دوازدهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع) که با حضور سردار کمالی معاون سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، فرمانده سپاه کربلا، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه ها و سربازان در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی داشته است و نقش جوانان در گام دوم انقلاب بسیا مهم است، اظهار کرد:  سربازی امروز ویژگی‌های عظیمی دارد که اگر آنها تجمیع شوند به سرمایه بزرگ تبدیل می‌شود.

وی گفت: ‌173 تدبیر از سوی مقام معظم رهبری در طول 10 سال اخیر در مورد سربازان فرموده‌اند که 60 مورد از این تدابیر با موضوع ارتقاء توانمندی و مهارت‌آموزی بوده است.



فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: قرارگاه ویژه مهارت آموزی با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است که حضور ۲ ساله در خدمت سربازی فرصت مناسبی برای فراگیری مهارت شغلی است.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: 30 مؤلفه 16 وزارتخانه و 14 نهاد در پازل قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده است که در این بین دولت هم همراهی دارد، به طوری که در طول یک و نیم سال اخیر از بین 30 دستگاه توانسته‌ایم با 21 نهاد سازمان و وزارتخانه تفاهم نامه‌ همکاری منعقد کنیم.

وی با اعلام اینکه مهارت آموزی سربازان نباید مغفول بماند، ادامه داد:
سردار فرحی خاطرنشان کرد: ثروت عظیم سربازان جوان و متخصص قابلیت سرمایه گذاری بالایی دارند که مهمترین چالش جامعه ما که البته ابر دغدغه فعلی محسوب می‌شود، بیکاری است.

مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه همه پای کار آمدند، گفت: اراده سربازان خیلی مهم است، مهارتی اثربخش است که مورد علاقه باشد و اشتغال پذیر باشد و نکته بهدی منشور کیفیت است که در حال نهایی شدن است تا مهارت با کیفیت یاد بگیرم.



فرحی تصریح کرد: با هماهنگی هایی که با بانک های رسالت و انصار ، معاونت اشتغال وزارت کار و اصناف صورت گرفته  به سربازان مهارتی تسهیلات اشتغال پرداخت شود.

این مسئول با بیان اینکه 512 نوع مهارت برای مهارت آموزی تعریف شده است و به استانها ابلاغ شده است، اظهار کرد: امسال 200 هزار سرباز آموزش مهارتی می‌بینند.

فرحی بیان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان های مرتبط گواهینامه رسمی مهارتی اعطا می شود تا پس از خدمت سربازی مدرکی مبنی بر داشتن مهارت در اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نقشه راه مهارت آموزی سربازان در یک برنامه 5 ساله تعریف شده است و تا سال 1401 تمامی سربازان زیرپوشش آموزش مهارت شغلی قرار می‌گیرند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: هدف قرارگاه مهارت آموزی اشتغال است و کمیته اشتغال بر همین اساس در این قرارگاه تاسیس شده است البته در شورای اشتغال کشور هم عضو هستیم.



فرحی در پایان گفت: ‌در سال گذشته 103 هزار سرباز گواهی مهارت‌آموزی را از وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و دوران سربازی خود را به پایان رسانده‌اند اما در سال جاری همه تلاش‌ها برای مهارت‌آموزی 200 هزار سرباز بوده است و قرار است سال آینده مهارت آموزی سربازان در وزارت ورزش را هم آغاز کنیم.

به گزارش بلاغ،در پایان این مراسم از سربازان نمونه، سربازان موفق عرصه مهارت آموزی و کارآفرینی و از خانواده شهید شاخص سرباز مدافع وطن عارف نوریان تجلیل شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه