اخبار داغ

ربوده شدن یک آمریکایی در شرق افغانستان

ربوده شدن یک آمریکایی در شرق افغانستان
یک تبعه آمریکا که به عنوان پیمانکار طرف قرارداد ارتش این کشور در افغانستان حضور داشت در ولایت «خوست» واقع در شرق این کشور ربوده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از «نیوزویک»، یک پیمانکار آمریکایی طرف قرارداد ارتش این کشور که در افغانستان حضور داشت توسط شبه‌نظامیان وابسته به طالبان ربوده شد.

مقامات آمریکایی که خواستند نام آن‌ها فاش نشود گفته‌اند که این تبعه آمریکایی «مارک فرریش» از ایالت ایلینویز بود که در ولایت «خوست» ربوده شد.

فرریش 57 ساله غواص سابق نیروی دریایی آمریکا و نیز مدیر اجرایی پشتیبانی لجستیک بین‌المللی از پیمانکاران طرف قرارداد دولت آمریکا است.

براساس این گزارش، این نظامی سابق آمریکایی در 10 سال گذشته به عنوان مهندس عمران در مناطق جنگی مختلف از جمله عراق و سودان حضور داشته و درباره قراردادهای لجستیکی به سازمان‌های دولتی و غیردولتی مشاوره می‌داد.

 مقامات آمریکایی به نیوزویک گفتند که این پیمانکار آمریکایی از سال 2012 نیز بطور مرتب به افغانستان سفر می‌کرد.

باوجودی که هیچ گروهی هنوز مسئولیت ربودن این تبعه آمریکایی را نپذیرفته است اما مقامات آمریکایی طالبان را مسئول این اقدام می‌دانند.

چندی پیش نیز طالبان به ازای آزادی 3 نفر از زندانیانش از جمله «انس حقانی» برادر «سراج‌الدین حقانی» سرکرده شبکه حقانی و «حافظ رشید» برادر «ملا نبی عمری» دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل را آزاد کرد.
منبع: تسنیم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,



 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه