اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

امور و منابع اقتصادی جامعه دست بهترین‌ها باشد

امور و منابع اقتصادی جامعه دست بهترین‌ها باشد
آیت‌الله عبادی با بیان این‌که آن‌هایی که امور در دستشان است بهترین‌ها باشند گفت: منابع اقتصادی جامعه در دست افرادی باشد که سیستم تفکرشان با یک فکر صحیح باشد و بر این عقیده باشند که اموال در صورتی ارزش دارد که در خدمت به انسان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امشب در دیدار با سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است و همه زمین و آسمان‌ها برای او خلق شده اما زندگی انسان یک زندگی مشروط است که اگر شرایطش باشد سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد و امور مادی و معنوی‌اش خوب می‌شود اما اگر شرایط به هم بخورد به‌جای این‌که از حیات بهره صحیح بگیرد متأسفانه دنیا و آخرتش ویران می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امشب در دیدار با سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است و همه زمین و آسمان‌ها برای او خلق شده اما زندگی انسان یک زندگی مشروط است که اگر شرایطش باشد سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد و امور مادی و معنوی‌اش خوب می‌شود اما اگر شرایط به هم بخورد به‌جای این‌که از حیات بهره صحیح بگیرد متأسفانه دنیا و آخرتش ویران می‌شود.,

وی افزود: پیامبر اکرم(ص)  می‌فرمایند "إِذَا کَانَ أُمَرَاؤُکُمْ خِیَارَکُمْ وَ أَغْنِیَاؤُکُمْ سُمَحَاءَکُمْ وَ أَمْرُکُمْ شُورَى بَیْنَکُمْ فَظَهْرُ اَلْأَرْضِ خَیْرٌ لَکُمْ مِنْ بَطْنِهَا" اولین شرط از سه شرط مهمی که بیشتر جنبه اجتماعی دارد و در آن صورت حیات انسان تمامش برکت خواهد بود، این است آن‌هایی که امور در دستشان است بهترین‌ها باشند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دومین شرط این است که منابع اقتصادی جامعه در دست افرادی باشد که سیستم تفکرشان با یک فکر صحیح باشد و بر این عقیده باشند که اموال در صورتی ارزش دارد که در خدمت به انسان باشد.

,

آیت‌الله عبادی افزود: این نوع تفکر با تفکر لیبرال دموکراسی غرب ۱۸۰ درجه متفاوت است زیرا در آن تفکر، انسان را حیوان اقتصادی می‌دانند و برای این‌که به ذخایر کشورها دست پیدا کنند، کشتن و قتل و نابودی شهرها و ویرانی کشورها را در دستور کار قرار می‌دهند.

,

وی اظهار کرد: شرط سوم نیز این است که در مجموع تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود بهترین نظریه‌ها باشد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شورایی که در دین و مضامین آیات و روایات است با کیفیت سنجیده می‌شود نه با تعداد و کمیت.

,

آیت‌الله عبادی افزود: اگر این سه شرط در کنار هم قرار بگیرند و بهترین نظریه‌ها به وسیله بهترین امرا و حکام گرفته شود، آن‌گاه حیات انسان تمامش برکت می‌شود زیرا جامعه تأثیرپذیر از این عوامل است و اگر غیر این باشد جامعه آسیب می‌بیند.

,

وی اظهار کرد: ما دعاگوی خدمت‌گزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و امیدواریم قدر این فرصت‌هایی که به دست می‌آید و گران‌بها است که انسان، هم می‌تواند شغل و کار اداری خود را انجام دهد و هم به دستاوردهای معنوی و قرب الهی پیدا کند، را بدانیم.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌فرمایند که ”من ۵۰ سال در اسلام‌شناسی صاحب‌نظر بوده‌ام و به شما می‌گویم که در انواع و اقسام مسائل پس از انجام واجبات، هیچ عملی به پای خدمت به بندگان خدا نمی‌رسد.”

,

آیت‌الله عبادی افزود: خوشا به حال آن کسی که هم بتواند در حد وسع خودش مشکلات بندگان خدا را حل کند که زندگی خود و جامعه برکت بگیرد و هم بتواند به مستحبات دیگر توفیق پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه