اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

مسئولان با روحیه جهادی دنبال حل مشکلات مردم باشند

مسئولان با روحیه جهادی دنبال حل مشکلات مردم باشند
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئولان با روحیه جهادی و نگاه انقلابی به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، با بیان اینکه الطاف و برکاتی که از جانب خدا داریم یک عامل و زمینه‌اش تقوا است، اظهار کرد: اگر تقوا داشته باشیم خداوند الطاف و کمک‌های خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: تقوا ما را در مواجهه با دشمنان یاری می‌کند و در زندگی مشکلات ما را برطرف خواهد شد و باید با آدم‌های صادق و باتقوا همراه باشیم.

امام جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه انسان باید در عاجل و اجل تقوا داشته باشد، تصریح کرد: مدیریت بین عاجل و اجل مهارت است و یک انسان باید بلد باشد که کجا و چقدر به عاجل در زندگی خود و چقدر در اجل خود اهمیت می‌دهد.

لائینی با بیان اینکه انسان‌های با تقوا سود دنیا و آخرت را می‌برند، گفت: از تقوا باید در دنیا و آخرت استفاده کرد و تقوای الهی در هر دو دنیا به انسان سود می‌رساند چراکه تقوا سِپَر گناهان در دنیا و راه صعود به بهشت است.

وی با اشاره به اینکه تقوا دین انسان را اصلاح و حفظ می‌کند، افزود: پدر و مادرها حسن تربیت و با تقوا شدن برای بچه‌ها داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دو روز ۲۲ بهمن و ۲ اسفند را دو آزمون بزرگ ملت ایران عنوان کردند و امیدوارم در این دو آزمون مردم ما برگ زرینی دیگری را بر کتاب ارزشمند افتخارات برجستگی کشور بیفزایند.

لائینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی استمرار نهضت فاطمی است و باید این انقلاب را حفظ کنیم، تاکید کرد: روحیه انقلابی و این خروش انقلابی چنان بالنده، زنده و پویا است و این از ویژگی‌های انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: نظریه‌های بود که می‌گفت انقلاب اسلامی یک حرکت و یک نهاد در نظام تبدیل می‌شود و این جوش و خروش‌ها تبدیل به نهاد می‌شود و آدم‌ها نسبت به انقلاب بی تفاوت می‌شوند اما بر خلاف این نظریه جوش و خروش ادامه دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی خود را یک انقلابی می‌داند، افزود: کارگزاران و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی روحیه انقلابی داشته باشند و جهادی باشند و به شیوه‌ها و متدهای لیبرالی و اشرافیت دچار نشوند.

لائینی با اشاره به اینکه پیشرفت انقلاب ما در روحیه انقلابی است و باید به روحیه استشهادی و جهادی توجه‌کنیم، تصریح کرد: زمانی که از روحیه انقلابی و جهادی فاصله گرفتیم موفق نبودیم.

امام جمعه ساری گفت: ایران اسلامی جزء معدود کشورهایی است که به دانش هوا و فضا دست یافته است و این موفقیت نشان‌ از روحیه انقلابی و جهادی دارد و هر کسی کشور خود را دوست دارد باید روحیه جوش و خروش انقلابی خود را حفظ کند.

لائینی تاکید کرد: نمایندگانی که انتخاب می‌کنیم باید روحیه انقلابی داشته باشند و کارامد باشند و شعارهای انقلاب را حفط کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب بازنشستگی و خستگی ندارد، انسان‌ها بازنشسته و خسته می‌شوند اما از فعالیت‌های انقلاب خود خسته نمی‌شوند و جلوه آن را در اربعین شاهد هستیم که پیر و جوان از همه اقشار به عشق به میدان می‌آیند.

امام جمعه ساری افزود: کارهایی که دشمن می‌کند به نفع نظام است و این جوش و خروش را داغ‌تر می‌کند و معامله قرن جوش و خروش انقلابی و روحیه انقلابی مردم را تشدید می‌کند و فتنه‌سازی دشمن به ضرر دشمن تمام شده است.

لائینی گفت: نشانه‌های جوشش انقلابی حضور در راهپیمایی خواهد بود و یکی از نشانه‌های دیگر آن شعار مرگ بر آمریکا است.


نماینده مجلس برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشد


امام‌جمعه شهرستان جویبار نیز گفت: نمایندگان مجلس باید برای مشکلات و معضلات کشور و حوزه انتخابیه برنامه داشته باشند.

آیت‌الله محمدتقی نادعلیزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جویبار با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: کار مجلس تقنین است ولی مردم نیز توقعاتی از نمایندگان مجلس دارند تا مشکلات منطقه را حل کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات جویبار شهرک صنعتی است با اینکه بیش از 100 واحد صنعتی وجود دارد ولی باید دید چند واحد فعال در حال کار است.

امام‌جمعه جویبار تصریح کرد: جاده ساری به لاریم یا جاده قائم‌شهر به جویبار که در سال تلفات جانی و مالی زیادی را می‌گیرد از مشکلات اساسی این شهرستان است.

نادعلیزاده با بیان اینکه شرط اول مسؤلیت امانتداری و قوی بودن است خاطرنشان کرد: خدا نکند نماینده‌ای به مجلس راه پیدا کند که با رهبری زاویه داشته باشد و دل به آمریکا بسته باشد، این نماینده به درد کشور و مردم نمی‌خورد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید برای مشکلات و معضلات کشور و حوزه انتخابیه برنامه داشته باشند.

امام‌جمعه جویبار با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس فعلی گفت: عده‌ای نمایندگان، انتخابات را زیر سؤال می‌برند در حالی که خود از همین طریق منتخب مردم شدند.

نادعلیزاده با بیان اینکه نباید در فضای مجازی مردم را به انتخابات دلسرد کنند تأکید کرد: هر کسی که امنیت کشور را بخواهد باید در این انتخابات شرکت کند.

وی بیان کرد: شورای نگهبان با حضور فقهای عادل و باتقوا نظارت عادلانه‌ای دارند و همه باید از تصمیمات شورای نگهبان تبعیت کنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نماینده مجلس برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مقابل دشمن تسلیم نمی‌شویم

, مقابل دشمن تسلیم نمی‌شویم,

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه نیز اختلاف‌ها در جامعه را باعث طمع دشمن توصیف کرد.

,

حجت‌الاسلام حسن قربانی در خطبه‌های نماز جمعه پل‌سفید سوادکوه با اشاره به شرح نهج‌البلاغه ابن ابی‌حدید، امام علی(ع) را از همه اصحاب پیامبر گرامی اسلام، افضل دانستند که عدالت، علم و تقوای امام علی(ع) برتر از سایر اصحاب بود، گفت: همراهی با عالمان در آموزه‌های دینی ما بیان شد و معارف ما غنی است و باید در زمینه تقویت آن تلاش و مطالعه کنیم.

,

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه با اشاره به هدایت الهی به زنبور عسل، گفت: کمک به ایتام در طرح کمیته امداد امام خمینی(ره)، مورد نظر باشد و در قرآن امده است که به مال یتیم نزدیک نشوید و خدمت به یتیمان مورد توجه باشد و از طرف دیگر هم در عصر غیبت، امت رسول‌خدا یتیم هستند و خوردن مال آنان، خوردن مال یتیم است.

,

وی با بیان اینکه ملت ایران با کلام امام راحل به پا خاست، خاطر نشان کرد: برادری، انسجام ملی و هدایت رهبری باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و دین ما تسلیم در برابر دشمن را به ما اجازه نمی‌دهد و باید با تدبیر در کنار هم حرکت کنیم و اختلاف‌ها در جامعه باعث طمع دشمن می‌شود و باید با اتحاد و همکاری در انتخابات شرکت کنیم.

,

خطیب جمعه پل‌سفید سوادکوه، نظام جمهوری اسلامی و بنیانگذار آن را مردمی‌تر ین حکومت از نظر کارشناسان توصیف کرد و اظهار کرد: آنچه باعث قوام انقلاب اسلامی شد باعث دوام آن هم می‌شود که اتحاد، رهبری ولی‌فقیه و مردمی‌بودن است.

,

قربانی، معامله قرن را باعث تظاهرات مختلف در کشور‌های اسلامی و سیاه‌تر‌شدن چهره دشمنان دانست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه