اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه استان همدان مطرح شد؛

ملت قدردان شورای نگهبان هستند/ ۲۲بهمن، غدیر انقلاب است

ملت قدردان شورای نگهبان هستند/ ۲۲بهمن، غدیر انقلاب است
امامان جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت دهه فجر، به بیان معیارهای صحیح انتخاب پرداختند و به نقش مهم شورای نگهبان در کشور اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان  در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به حدیث امام علی ع مبنی براینکه فرمودند هرگاه می خواهید گناه کنید ابتدا ببینید تا چه اندازه تحمل آتش جهنم را دارید سپس گناه کنید افزود: حضرت در ادامه می فرمایند حتی یک لحظه از آتش جهنم هم قابل تحمل نیست و از درون انسان شعله می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نماینده ولی فقیه در همدان، با بیان اینکه لهوالحدیث باعث گمراهی جامعه می شود و ارزش های الهی را جابه جا می کند گفت: هرچیزی که باعث غفلت شما از پروردگار شود لهو است؛ لهو به رفتاری غیرعقلانی و عقلایی گفته می شود.

,

وی با تاکید براینکه لهو الحدیث حرف های دروغ و شایعه است ادامه داد: بسیاری از فیلم ها و محتواهای فضاهای مجازی جزء این مصادیق لهو الحدیث است.

,

آیت الله شعبانی گفت: کسانی درجامعه شایعه سازی می کنند، با این شایعه ها سعی بر مدیریت رفتارهای اجتماعی دارند و اینها هدفشان این است که به خواسته های خود برسند.

,

امام جمعه همدان  ادامه داد: زمانی پیغمبر را متهم می کردند که عادل نیست و رهبر خوبی نیست اما اگر به افراد غنیمت بدهد خوب است، حال می گویند شورای نگهبان اگر عده ای را تایید صلاحیت کند خوب است و در غیر این صورت مورد قبول نیست.

,

برخی اگر منافع سیاسی اشان تامین شود حالشان خوب است

, برخی اگر منافع سیاسی اشان تامین شود حالشان خوب است, برخی اگر منافع سیاسی اشان تامین شود حالشان خوب است,

وی با تاکید براینکه عده ای در جامعه اسلامی هستند که اگر رای بیاورند می گویند انتخابات درست است اما اگر رقیب رای بیاورد تقلب شده است تصریح کرد: در کشور برخی‌ها هستند که اگر منافع سیاسی اشان تامین شود حالشان خوب است اما اگر منافع سیاسی آنها تامین نشود همه چیز را متهم می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: وظیفه حکومت اسلامی مبارزه با همه ی مصادیق لهو الحدیث است و باید بدانیم برخی رفتارها انتصابی به اسلام ندارند و اسلام قرآن کریم است.

,

آیت الله شعبانی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات و توجه به حرام و حلال ها وظیفه همه است گفت: فردا روز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا است و برای مادران و همسران شهدایی که از دنیا رفتند آرزوی رحمت داریم و یادشان را بزرگ می داریم.

,

وی ضمن گرامیداشت شهدای دوران انقلاب در دوران نظام شاهنشاهی افزود: بسیاری از جوانان ما جان عزیز خود را در راه مبارزه با طاغوت از دست دادند و ما یادشان را گرامی می داریم.

,

آیت الله شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز روز نیروی هوایی است تصریح کرد: از آقایان امیر شاکرانی و امیر خدایی تقدیر و تشکر دارم؛ حضرت امام در صحبت با ارتشیان جمله ماندگاری دارند و فرمودند ما می خواهیم شما اقای خودتان باشید.

,

قبل از انقلاب هیچ استقلالی در ارتش ما نبود

, قبل از انقلاب هیچ استقلالی در ارتش ما نبود, قبل از انقلاب هیچ استقلالی در ارتش ما نبود,

نماینده ولی فقیه درهمدان ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ استقلالی در ارتش ما نبود اما امروز می بینید فرزندان شما عزیز و مایه عزت اسلامی هستند و این روز را محضر همه عزیزان تبریک و از زحماتشان مخصوصا در چند سال اخیر در مبارزه با نیروهای تکفیری تشکر می کنیم.

,

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اینکه فرمودند ما یک مجلس قوی نیاز داریم تصریح کرد: تایید صلاحیت ها تقریبا نهایی شده و کاندیداها مشخص هستند، و ما امیدواریم مجلس بعدی ما قوی باشد و برای نجات کشور، حفظ عزت کشور، نجات اقتصاد، ایجاد تحرک بین مسولین، تقویت نظارت و قرار گرفتن مجلس در راس امور نیازمند مجلس قوی هستیم.

,

مجلس قوی زمینه های قدرت را برای کشور تامین می کند

, مجلس قوی زمینه های قدرت را برای کشور تامین می کند, مجلس قوی زمینه های قدرت را برای کشور تامین می کند,

آیت الله شعبانی با تاکید براینکه مجلس قوی زمینه های قدرت برای کشور را فراهم می کند خاطرنشان کرد: وقتی کشور قدرتمند شد در عرصه های بین المللی نیز با قدرت بیشتری برخورد می کند و امروز زبان دنیا زبان قدرت است.

,

نماینده ولی فقیه در همدان بابیان اینکه مردم بعد از برجام حس کردند که زبان دنیا، زبان قدرت است افزود: طرف های ما و کشور های آمریکا و اروپایی منطق قدرت دارند و اگر با قدرت با آنها برخورد کردیم موفق خواهیم شد و این واقعیت را در موضوع عین الاسد فهمیدیم.

,

وی ادامه داد: مجلس باید قوی باشد تا مولفه های قدرت را در کشور تقویت کند چرا که در عرصه اقتصاد نیاز به قدرت داریم، اقصاد داخلی باعث تثبیت کشور می شود.

,

آیت الله شعبانی با اشاره به برخی از مولفه های داشتن مجلس قوی گفت: کاندیدی که انتخاب می شود باید دارای دو ویژگی صداقت و امانت دار باشد.

,

نماینده ولی فقیه درهمدان ادامه داد: ما باید در رابطه با صداقت مسولین تحقیق کنیم و از روی احساسات رای ندهیم، تحت تاثیر تبلیغات و بحران ها رای ندهیم چراکه باید پاسخگوی رای باشیم.

,

وی با تاکید براینکه کاندیدای مورد نظر باید صداقت با نظام و مردم داشته باشد تصریح کرد: کاندیدا نباید دم از انقلاب و رهبری بزند اما خلاف این عمل کند، باید امانت دار و طرفدار منافع مردم بوده و جناح های سیاسی و مسولین برایش مهم نباشد.

,

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه اگر کاندیدا امانت دار باشد دچار فساد مالی نمی شود گفت: انسان امین شحاعت پیدا می کند و در مقابل مسایل می ایستد و شفاف و روشن حرف هایش را می زند.

,

نماینده ولی فقیه درادامه با بیان اینکه روز سه شنبه ۲۲ بهمن ماه تجدید دوباره ای با آرمان های رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت افزود: دشمن برنامه ریزی هایی برای کشور دارد و کشور را رها نمی کند.

,

حضور مردم در راهپیمایی ها مولفه های کشور را تقویت می کند

, حضور مردم در راهپیمایی ها مولفه های کشور را تقویت می کند, حضور مردم در راهپیمایی ها مولفه های کشور را تقویت می کند,

وی تصریح کرد: دشمن خسته نمی شود و البته می داند ما از او قوی تر هستیم و ملت ما در ۴۱ سال گذشته نشان داد اهل استقامت است و حضور مردم عزیز در راهپیمایی ها مولفه های کشور را تقویت می کند.

,

آیت الله شعبانی با اشاره به پیروزی معجزه گونه ملت در سال ۵۷ افزود: این کرامت الهی به مردم بود و نشان داد در قلب مردم صداقت و اخلاص بود که این نعمت برکشور نازل شد.

,

امام جمعه ملایر: ۲۲بهمن غدیر انقلاب است

, امام جمعه ملایر: ۲۲بهمن غدیر انقلاب است, امام جمعه ملایر: ۲۲بهمن غدیر انقلاب است,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به سخنان رهبری در نمازجمعه تاریخی تهران بیان کرد: رهبر انقلاب با یوم الله خواندن دو روز حضور گسترده مردم در تشییع حاج قاسم و حمله موشکی به عین الاسد بیان کردند که ایران هیمنه آمریکا را در هم شکست.

,

وی ۱۲ بهمن را یوم الله دیگری در تاریخ انقلاب دانست و گفت: در آن روز با آنکه هواپیما فرانسوی و حکومت کشور طاغوتی  بود اما در کمال سلامت امام خمینی(ره) در ایران حضور یافت.

,

وی با بیان اینکه۱۹ و ۲۱ بهمن را دو یوم الله دیگر در آغاز انقلاب بود، تاکید کرد: ۲۲ بهمن بزگترین یوم الله در آغاز انقلاب اسلامی ایران بود که حکومت طاغوتی پهلوی با همه قدرتش شکست خورد.

,

حجت‌الاسلام برقراری گفت: ۱۲ بهمن، دوران دفاع مقدس، راهیان نور و  راهپیمایی اربعین حسینی ایام الله هایی دیگری است که پس از انقلاب رخ داده است و همانگونه که در قرآن بیان شده ایام الله باید تذکر داده شود.

,

وی با اشاره به پیشرفت های کشور پس از انقلاب بیان کرد: انقلاب ما با قدرت تا کنون پیش رفته و در زمینه های پزشکی، نانو، هوا فضا، بهداشت و درمان و … توانسته رتبه های برتر جهان را به دست آورد.

,

امام جمعه ملایر گفت: امروز هر کجا قدم بگذارید آثار و خدمات نظام اسلامی را در آن مشاهده می کنید و در این ۴۱ سال خدمات گسترده ای در ایران انجام شده است.

,

امام جمعه ملایر به در پیش بودن روز ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی بار دیگر نشان داده که مردم پایبند به این نظام بوده و دشمن باز هم ناامید می شود.

,

وی ۲۲ بهمن را روز غدیر انقلاب دانست و گفت: با حضور گسترده و خانوادگی خود در این راهپیمایی  عهد و پیمان نو با رهبری و شهدا می بندیم.

,

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: رهبری در سخنان اخیر خود ویژگی های انتخاب کاندیدای مجلس را بیان کردند و باید کسی را انتخاب کنیم که گام دوم انقلاب  محکم‌تر برداشته شود.

,

وی به هجمه های گسترده دشمن برای انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمنان ما به دنبال زیر سوال بردن انتخاب هستند و باید مراقب تاکتیک های جنگ رسانه‌ای دشمن بوده و با حضور حداکثری سیلی محکمی بر دهان دشمن بزنیم.

,

امام جمعه تویسرکان: راهپیمایی امسال با یاد سردار آسمانی، برگزار می شود

, امام جمعه تویسرکان: راهپیمایی امسال با یاد سردار آسمانی، برگزار می شود, امام جمعه تویسرکان: راهپیمایی امسال با یاد سردار آسمانی، برگزار می شود,

حجت الاسلام مرتضی موحدی با بیان اینکه  دهه فجر یوم الله است گفت: دهه فجر وجمهوری اسلامی ایران پیشینه ی کهنی دارد  و در کلام بزرگان دین وعده ومژده آن داده شده است.

,

وی گفت: حضرت امام(ره) قبل از انقلاب با اطمینان فرمودند ماپیروز می شویم و پرچم را بدست امام زمان عج می دهیم.

,

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه خیلی از شخصیت های بزرگ بشارت پیروزی این انقلاب واتصال آن به ظهور امام زمان را داده اند گفت: بشارت پیروزی جمهوری اسلامی و نام امام راحل در روایات حضرات معصومین، از جمله درکلام امام باقر(ع) و پیامبراکرم (ص) آمده است.

,

وی با اشاره به فرارسیدن راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: راهپیمایی امسال با یاد ونام سردار آسمانی وبا رمز لبیک یا سردار است .

,

حجت الاسلام موحدی در پایان با بیان اینکه همانطور که قدم سردار، شهادتش، خونش وتشییعش برای استکبار کوبنده بوده افزود: راهپیمایی امسال ملت ضربه کوبنده بردشمن خواهد شد.

,

امام جمعه قهاوند:ملت قدردان شورای نگهبان هستند

, امام جمعه قهاوند:ملت قدردان شورای نگهبان هستند, امام جمعه قهاوند:ملت قدردان شورای نگهبان هستند,

حجت الاسلام حسین محققی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قهاوند گفت: امروز واقعا برای همه سئوال است که چرا یک جریانی وقتی اقبال مردم وپایگاه اجتماعی خود را به هر دلیلی از دست می دهد نظام را متهم می کند و بی پروا به اسلامیت و جمهوریت نظام می تازد!

,

وی بیان داشت: چگونه می شود شخصی که  سالیان سال در یان نظام مسئولیت داشته، نظام را متهم به استبداد و انتصاب کند؟!

,

خطیب نماز جمعه قهاوند بیان کرد: اگر نمایندگان ردصلاحیت شده حقیقتا نماینده مردم بوده اند، به جای دولت ملت باید شاکی باشد.

,

وی با بیان اینکه امروز ملت قدردان شورای نگهبان است نه شاکی گفت: امروز برای اتفاقی که در مجلس افتاده و ۹۰نماینده به اتهام فساد ردصلاحیت شده باید خون گریه کرد نه این که سنگشان را به سینه زد!

,

امام جمعه بخش گل تپه: وعده های انتخاباتی افکار عمومی را فریب ندهد

, امام جمعه بخش گل تپه: وعده های انتخاباتی افکار عمومی را فریب ندهد, امام جمعه بخش گل تپه: وعده های انتخاباتی افکار عمومی را فریب ندهد,

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد: نماز جماعت از بهترین اجتماعات دنیا و زمینه ساز تعاون اجتماعی بین آحاد مسلمین است.

,

وی با اشاره به اثرات نماز جماعت در جامعه افزود: نماز جماعت نشان دهنده قدرت مسلمین و انسجام‏ مسلمانان و  مایه یاس و خاری بدخواهان نظام  است.

,

وی نماز جمعه را زمینه ساز و لازمه  اتحاد جامعه دانست و گفت: نماز جمعه ،مقدمه وحدت صفوف و نزدیکی دلها و تقویت کننده‏ روح اخوت جامعه اسلامی  است.

,

امام جمعه گل تپه با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت: در طول این چهل سال فراز و نشیب های فراوانی داشته ایم و به حمدلله دستاورد های بسیار خوبی هم کسب کرده ایم.

,

موسوی در خصوص وجود برخی مشکلات در کشور بیان کرد: کشور ما اکنون دارای مشکلاتی است و کسی منکر این مباحث نیست اما باید تاریخ را مطالعه کرد تا بفهمیم چگونه به این جایگاه  رسیده ایم.

,

وی با انتقاد از برخی جریان سازی های رسانه ای علیه نظام بیان کرد: خیلی از مطالبی که در فضای مجازی پخش می شود دروغ و  مسموم به اهداف شوم دشمنان است و نباید جدی گرفته شود.

,

امام جمعه گل  تپه اضافه کرد: قبل از انقلاب ما در بعضی از عرصه های علمی حرفی برای گفتن نداشتیم، اما اکنون جز چند کشور برتر دنیا هستیم، و این از برکات انقلاب اسلامی است.

,

موسوی با اشاره به انتخابات اخیر کشور گفت: ما باید در آزمونی که در پیش رو داریم نماینده ای به مجلس بفرستیم که مشکلات مردم را حل و شب و روز و آرامش خود را وقف ملت کند.

,

وی با انتقاد از برخی تفکرات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی خاطر نشان کرد: یک تفکر غلط که وارد انتخابات ما شده،وعده و وعید دروغ وپول های نامشخص است که در بعضی موارد سرنوشت کشور را عوض می کند.

,

امام جمعه کبودراهنگ: افتخار ابدی نیروی هوایی با مردم بودن و فدای ملت بودن است

, امام جمعه کبودراهنگ: افتخار ابدی نیروی هوایی با مردم بودن و فدای ملت بودن است, امام جمعه کبودراهنگ: افتخار ابدی نیروی هوایی با مردم بودن و فدای ملت بودن است,

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های  ماز جمعه امروز با توجه به شخصیت حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: شخصیت این بانوی گرامی در طول تاریخ اسوه ولایتمداری و ایثار بوده است و مصداق این خصلت بارز فدا کردن چهار فرزند خود در راه ولایت اباعبدالله بود.

,

وی مادران شهدا را نیز ادامه دهنده راه حضرت ام البنین(س) دانست و افزود: همین مادران شهدا بودند که در تاریخ انقلاب بارها مجاهدانه و زینب وار فرزندان خود را فدای اسلام و ولایت کردند.

,

باقری با انتقاد از برخی مسئولان کشور در خصوص مذاکرات دوباره با دشمنان این نظام گفت:آن هایی که خود را طلبکار نظام می دانند و مدعی این هستند که سایه جنگ را با مذاکره از سر کشور برداشتیم بدانند که سخت در اشتباه هستند و سایه جنگ با محور مقاومت و شجاعت و دلیری سردار سلیمانی ها برداشته شد.

,

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به ۱۸ بهمن و روز نیروی هوایی بیان کرد: مدال افتخار ابدی نیروی هوایی با مردم بودن و فدای ملت بودن است و این سربازان امام زمان (عج) در شرایط حساس کشور  دستگیر  و یاری رسان مردم جامعه  بوده اند.

,

باقری با اشاره به ایثار و مجاهدت ارتش غیور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید دستان آن ارتشی ایثارگر و خدمتگزار را بوسید که با شجاعت و دلاوری در مقابل ابرقدرت های جهانی می ایستد و ذره ای عقب نشینی نمی کند ولی تا زانو خم می شود تا خود را پله ملت کند.

,

وی انتطار ولایت از مردم را در انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: مردم باید کسی را به مجلس بفرستند که از خود مردم و از جنس مردم باشد و آگاه باشید کسی که میلیاردی هزینه می کند مجبور است برای جبران این مبالغ از بیت المال دزدی نماید و از مواضع انقلاب عقب نشینی نماید.

,

باقری با اشاره به حمله ناعادلانه به شورای نگهبان افزود: کسانی که اصل نظام و ارکان نظام را ناعادلانه زیر سوال می برند فردای قیامت نمی توانند پاسخ گوی خون شهدا باشند.

,

خطیب جمعه شهرستان کبودراهنگ ۲۲ بهمن امسال را متفاوت از سال های گذشته دانست و خاطر نشان کرد: در 41 سال گذشته راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار شده است ولی یوم الله امسال با خون پاک شهید سلیمانی گره خورده است و ملت ایران در این روز حماسه ای دیگر خواهد آفرید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه