اخبار داغ

روستاهای محاریم و تل کراتین را آزاد شد

ارتش سوریه مناطق دیگری از ادلب را آزاد کرد

ارتش سوریه مناطق دیگری از ادلب را آزاد کرد
ارتش سوریه مناطق دیگری را از کنترل تروریست های وابسته به «جبهه النصره« و گروه های متحد آن در حومه شرقی ادلب خارج و روستاهای محاریم و تل کراتین را آزاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، یگان های ارتش سوریه با گسترش حملات خود به مواضع گروه های تروریستی در محورهای مختلف حومه شرقی ادلب، مواضع دفاعی تروریست ها و مقرهای  آنها را در روستاهای محاریم و تل کراتین درهم شکست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ارتش سوریه همچنان به تعقیب تروریست ها در این منطقه ادامه می دهد.

,

یگانه هایی از ارتش سوریه روز پنجشنبه در پی آزاد سازی شهرک آفس و روستاهای الذهبیه، جدیده طلافح، و طلافح جلاس در حومه شرقی ادلب،  وارد  شهر سراقب شدند و پاکسازی آن را آغاز کردند.

,

ادلب، آخرین منطقه در سوریه است که همچنان تحت کنترل تروریست‌ها، بخصوص گروه‌های مرتبط با شبکه القاعده قرار دارد.

,

این استان ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد که با توجه به آزادسازی بخش‌هایی از آن در ماه‌های گذشته، سوریه می‌تواند بزودی کنترل کامل این استان را به دست بگیرد.

,

پیشروی ارتش سوریه در ادلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان»  همتای ترکیه‌ای وی در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس ۱۴ بهمن پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.

,

وزارت دفاع ترکیه نیز چند روز گذشته اعلام کرد که در جریان حمله توپخانه ای ارتش سوریه علیه مواضع نظامیان ترکیه در استان ادلب ۶ نظامی این کشور کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شده اند؛ اعلام این خبر اوضاع در شمال غرب سوریه را پر تنش کرد.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه