اخبار داغ

همکاری بی شرمانه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی/ عادی سازی رابطه با اشغالگران نژادپرست

همکاری بی شرمانه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی/ عادی سازی رابطه با اشغالگران نژادپرست
اکثر کشورهای عربی سریعا هر گونه ارتباط رسمی یا پنهانی با رژیم صهیونیستی را انکار می کنند،‌ اما قادر به سرپوش گذاشتن بر معاملات طولانی مدت خود با تل آویو نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کشورهای عربی هر گونه ارتباط معنادار با رژیم صهیونیستی را با دقت انکار می کنند، اما واقعیت به طرز شگفت آوری متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گفته trt، اکثر کشورهای عربی سریعا هر گونه ارتباط رسمی یا پنهانی با رژیم صهیونیستی را انکار می کنند،‌ اما قادر به سرپوش گذاشتن بر معاملات طولانی مدت خود با تل آویو نیستند.

, trt,

خودِ "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل آشکار ساخت که کشورش روابط غیر رسمی را با طیف گسترده ای از کشورهای عربی برقرار می کند.

,
 
,
, ,

ما این کشورها را در لیستی به شما ارائه می دهیم:

,
 
,
, ,

1. عربستان سعودی

, 1. عربستان سعودی,

در 7 سپتامبر سال 2017، رادیوی رسمی صهیونیستی عرب زبان گزارش داد: "یک امیر از دادگاه سلطنتی عربستان سعودی به طور پنهانی از این کشور بازدید کرد و با مقامات ارشد اسرائیلی درباره پیشبرد ایده صلح منطقه ای به بحث و گفتگو پرداخت."

,

بنا به گفته یک مقام صهیونیستی که به طور ناشناس با خبرگزاری فرانسوی AFP سخن گفت، بعدا تأیید شد که این بازدیدکننده مرموز کسی غیر از "محمد بن سلمان" شاهزاده عربستان سعودی نبوده است.

,

اما روابط عربستان با رژیم صهیونیستی عمیق تر از این است. به گزارش اختصاصی از الخلیج آنلاین،‌ این کشور در اکتبر سال 2018 بارها تجهیزات جاسوسی بالغ بر 250 میلیون دلار را از رژیم صهیونیستی خریداری کرد. این معامله با واسطه گری آمریکا شامل آموزش تیم سعودی در زمینه عملیات تجهیزات جاسوسی و همچنین تبادلات نظامی استراتژیک انجام شد.

,

ولیعهد سعودی سابقا طی مصاحبه ای مطرح کرده که صهیونست ها حق دارند که در سرزمین خود با صلح و آرامش زندگی کنند. این اظهارنظر برخلافِ اصرار عربستان سعودی مبنی بر اینکه عادی سازی روابط با صهیونیست ها مستلزم خروج این رژیم از سرزمین های عرب که در جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 به تصرف درآمدند می باشد،‌ است.

,
 
,
, ,

2. امارات متحده عربی

, 2. امارات متحده عربی,

"عبدالله بن زاید آل نهیان" دیپلمات ارشد امارات در پی ملاقاتی پنهانی در آمریکا میان مقامات امنیتی امارات، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد ایران لینکی را با عنوان "اصلاحات اسلامی: اتحاد عربی – اسرائیلی در خاورمیانه شکل می گیرد" توئیت کرد.

,

اما مدت زیادی است که از تشکیل آن گذشته است.

,

امارات متحده عربی در آگوست سال 2018 به منظور جاسوسی از مخالفان و کنترل تلفن های آنها با استفاده از ابزار جاسوسی قراردادی را با گروه مخفی صهیونیستی NSO منعقد کرد. این ابزار همان مجموعه هکری است که بعدا توسط عربستان سعودی برای نظارت و ترور "جمال خاشقچی" روزنامه نگار سعودی مورد استفاده قرار گرفت.

,

به زودی پس از آن، وقتی که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در اواخر سال 2018 به عمان سفر کرد، "میری رِگِو" وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در سفر 4 روزه خود در ابوظبی بود.

,

رِگِو محافظه کاری تندرو است که به اظهارات نژادپرستانه و تحریک آمیز حتی در داخل اسرائیل شهرت دارد. او مورد استقبال مقامات محلی قرار گرفت و روز بعد در کنار مقامات امارات متحده عربی به منظور گشت و گذار به مسجد جامع شیخ زائد رفت.

,

این وزیر صهیونیستی به خاطر انتشار فیلمی که شعارهای نسل کشی مانند؛ "ممکن است روستای شما بسوزد" را به تصویر می کشد و مهاجران را سرطان می خواند مورد مشاجره قرار گرفته است.

,

در طول سفر رِگِو، "هاتیکوا" سرود ملی اسرائیل برای نخستین بار در ابوظبی نواخته شد. "یوسف العُطَیبه" سفیر امارات در همان ماه طی نشستی در نیویورک در کنار "یوسی کوهِن" رئیس سازمان جاسوسی موساد و "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی سخن گفت.

,

او بعدا در ماه مه سال 2018، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در رستورانی که درباره عمق مسئله ایران گفتگو کردند، ملاقات کرد.

,

او گفت: "کشورهای حوزه خلیج فارس، رژیم صهیونیستی و کشورهایی که در مجاورت آن قرار دارند در معرض خطر ایران هستند."

,
 
,
, ,

3. مصر

, 3. مصر,

در طول دهه های 1950 و 1960، "جمال عبدالناصر" رئیس جمهور مصر ادعا کرد: "هیچ صلح و مذاکره ای با اسرائیل صورت نمی گیرد و این رژیم به رسمیت شناخته نمی شود."

,

این اظهارات، به مدت چند دهه فریاد گسترده ای است که اکثر کشورهای عربی به آن پایبند هستند، اما مصر اینگونه نیست.

,

امروزه، مصر و رژیم صهیونیستی رابطه تنگاتنگی دارند. اسرائیل طی هماهنگی با مقامات مصر، به طور مرتب حملات هوایی را در شمال صحرای سینا انجام می دهد.

,

رژیم صهیونیستی علیرغم همکاری امنیتی پس از امضای یک توافقنامه 15 میلیاردی در سال 2018 گاز طبیعی را به مصر صادر می کند.

,

ژنرال های ارشد مصر از زمان پیمان های کمپ دیوید در سال 1978 همکاری نزدیکی با همتایان صهیونیست خود داشته اند. نیروهای امنیتی مصر به منظور اعمال محدودیت ها بر جنبش ها و تحرکات داخل و خارج نوار غزه به طور فعال با رژیم اشغالگر همکاری اطلاعاتی می کنند.

,
 
,
, ,

4. اردن

, 4. اردن,

اسرائیل و اردن روابط بی پرده و مستقیمی دارند. رژیم صهیونیستی، اردن را به عنوان سپر امنیتی نیاز داشته و اردن به آب و ثبات اقتصادی صیونیست ها احتیاج دارد.

,

"موشه یعلون" وزیر دفاع پیشین اسرائیل فاش کرد که به همراه "نتانیاهو"، "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر، "عبدالله دوم" شاه اردن و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در نشستی مخفیانه در شهرِ عقبه اردن شرکت داشته است.

,

"امانوئل ناهشون" سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل نیز اردن را یک شریک استراتژیک که قصد کمک و همکاری دارد، خواند.

,

خودِ رژیم صهیونیستی روابط غیر رسمی با اردن را تأیید می کند. "ایوب کارا" وزیر ارتباطات اسرائیل تأکید کرد: "تعداد زیادی از کشورهای عربی هستند که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند."

,
 
,
, ,

5. عمان

, 5. عمان,

نتانیاهو در 25 اکتبر سال 2018 تنها چند روز پس از مذاکرات با "محمود عباس" نخست وزیر فلسطین به منظور مذاکرات قابل توجه با "سلطان قابوس بن سعید" به عمان سفر کرد.

,

عمان روابط گرم و صمیمی که به سال 1994 برمی گردد را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و سعی داشته تا از جایگاه خود به عنوان یک واسطه برای نفوذ میان همه استفاده کند.

,
 
,
, ,

6. مراکش

, 6. مراکش,

نتانیاهو تلاش کرد که توافق 3 جانبه ای ترتیب دهد تا آمریکا حاکمیت مراکش بر منطقه تحت مناقشه صحرای سینای غربی را به رسمیت بشناسد. آیا این یک اخطار است که مراکش باید در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام بردارد؟

,

"ناصر بوریطه" وزیر خارجه مراکش از پاسخگویی به سؤال درباره این جلسه مخفیانه مبنی بر حمایت رژیم صهیونیستی در ازای عادی سازی روابط امتناع ورزید.

,

بر اساس اطلاعات آنلاین، ارتش مراکش در اواخر ژانویه سال 2020 توافق خرید 3 پهپاد صهیونیستی به ارزش 48 میلیون دلار را امضاء کرد.

,

"شاه حسن دوم" پادشاه مراکش در سال 1986، "شیمون پرِز" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به مذاکره دعوت کرد و پس از "انور سادات" به دومین رهبر عرب که میزبان رهبر اسرائیل شده بود، تبدیل شد.

,

پس از توافق سپتامبر سال 1993، مراکش با آغاز رابطه ای دو جانبه (پیش از خاتمه آنها در سال 2000) به روابط اقتصادی و تماس های سیاسی با اسرائیل سرعت بخشید.

,
 
,
, ,

7. بحرین

, 7. بحرین,

پادشاهی بحرین و رژیم صهیونیستی علیرغم عدم وجود روابط رسمی دیپلماتیک در بسیاری از مسائل منطقه با یکدیگر هماهنگ هستند. روابط بین این 2 کشور خاورمیانه حداقل به دهه 1990 بازمی گردد.

,

رشد آشکار روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی حاکی از این است که منامه (پایتخت بحرین) و تل آویو در بسیاری از مسائل منطقه ای خود را در همان قایقی یافته اند که عمدتا از درک مشترک آنها از جمهوری اسلامی ایران به عنوان تهدیدی جدی برای منافع آنها ناشی می شود.

,

اقدام بحرین و اسرائیل در جهت ایجاد رابطه ای عادی تر در آگوست سال 2019 در پی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به عراق، لبنان و سوریه آشکار شد.

,

"خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین با دفاع از اسرائیل گفت: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حزب الله لبنان، نیروهای بسیج مردمی عراق، حوثی ها در یمن و دیگران به ما اعلان جنگ داده اند. پس کسی که مهمات خود را برای حمله و ویرانی صرف می کند مقصر نیست. این دفاع از خود است."

,

وی با اشاره به ماده 51، فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به منظور حفاظت از خود در برابر هر گونه تهدید یا تجاوز از حق رژیم صهیونیستی دفاع کرد.

,
 
,
, ,

8. سودان

, 8. سودان,

رژیم صهیونیستی و سودان برای اولین بار پس از برگزاری نشست 2 ساعته مخفیانه بین نتانیاهو و "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای حاکمیتی سودان در 3 فوریه سال 2020 در اوگاندا روابط گرمی را ایجاد کردند.

,

نتانیاهو به سرعت با توئیت کلمه "تاریخ"، نتیجه این ملاقات را اعلام کرد.

,

نتانیاهو و برهان در قراردادی برجسته با آغاز همکاری به منظور عادی سازی روابط بین دو کشور توافق کردند.

,

یک مقام ارشد نظامی سودانی در گفتگو با اسوشیتدپرس با تأیید اینکه تنها حلقه کوچکی از مقامات عالیرتبه سودان، عربستان سعودی و مصر از ملاقات برهان با نتانیاهو خبر داشتند گفت که این نشست توسط امارات متحده عربی هماهنگ شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه