اخبار داغ

«انقلاب خدمتی» که پس از انقلاب اسلامی در سرخس شکل گرفت؛

۴۱ سال آبادانی در نقطه صفر مرزی

۴۱ سال آبادانی در نقطه صفر مرزی
شهرستان مرزی سرخس که قبل از انقلاب اسلامی و در دوران سیاه پهلوی از امکانات اولیه آب، برق، گاز و راه مناسب بی‌بهره بود، امروز به برکت انقلاب اسلامی و «انقلاب خدمت» به یک شهرستان در مسیر توسعه تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، انقلاب اسلامی که عنوان انقلاب محرومان و مستضعفان را دارد در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا آغازی باشد برای خدمت به محرومان و مردمی که در دورترین نقاط کشور قلبشان برای این مرزوبوم می‌تپد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

و اما در شمال شرق کشور پهناورمان ایران، مردم مرزنشین شهرستان سرخس که قبل از انقلاب اسلامی و در دوران سیاه پهلوی از خدمات عمومی و امکانات اولیه آب، برق، گاز و راه مناسب بی‌بهره بودند پس از انقلاب اسلامی شاهد خدمات وسیع نظام مقدس اسلامی به خودشان هستند.

,

 

,

, ,

قبل از انقلاب اسلامی در روستاهای سرخس نعمت آب لوله‌کشی و شرب فقط شامل کمتر از ۱۰ درصد مردم می‌شد و مردم روستاهای این شهرستان با چیزهایی به نام‌های برق و گاز غریبه بودند و هیچ‌یک از روستاهای این شهرستان مرزنشین نه برق داشتند و نه گاز.

,

در دوران حکومت بیش از ۵۰ ساله پهلوی بر ایران راه مناسب روستایی در سرخس نداشتیم اما امروز و پس از گذشت ۴۱ سال از عمر پربرکت نظام مقدس اسلامی شاخص راه مناسب روستایی در نقطه صفر مرزی در شمال شرق ایران بیش از ۹۴ درصد است و به‌زودی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

,

مدیران آب، برق، گاز و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس از خدمات نظام اسلامی در طول این ۴۱ به شهرستان سرخس می‌گویند.

,

ضریب نفوذ برق در سرخس ۱۰۰ درصد است

, ضریب نفوذ برق در سرخس ۱۰۰ درصد است, ضریب نفوذ برق در سرخس ۱۰۰ درصد است,

سید باقر خوراشاهی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت برق‌رسانی در شهرستان سرخس قبل و بعد انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب هیچ‌کدام از روستاهای شهرستان سرخس برق نداشتند و فقط حدود ۷۰۰ اشتراک آن‌هم در شهر سرخس فعال بوده است.

,

رئیس شرکت برق شهرستان سرخس افزود: هم‌اکنون تمامی شهرها و روستاهای شهرستان سرخس به شبکه برق سراسری متصل هستند و حتی روستاهای عشایری ما مانند روستای «آب تلخ»، برق‌دار شدند.

,

 

,

, ,

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب هیچ پست فوق توزیعی نداشتیم، اما بعد از انقلاب اسلامی سه پست فوق توزیع در شهرستان فعال شده است.

,

خوراشاهی تأکید کرد: ضریب نفوذ برق در شهرستان سرخس بعد از انقلاب اسلامی به ۱۰۰ درصد رسیده است و هم‌اکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ مشترک در این شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند.

,

 شروع گازرسانی به سرخس پس از انقلاب اسلامی

,  شروع گازرسانی به سرخس پس از انقلاب اسلامی,  شروع گازرسانی به سرخس پس از انقلاب اسلامی,

مهدی منفرد، رئیس اداره گاز ناحیه سرخس در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه قبل از انقلاب هیچ نقطه‌ای از شهرستان سرخس گاز نداشته است، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی نهضت گازرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان آغاز شد و در سال ۵۹ روستای اسلام قلعه به‌عنوان نخستین نقطه در شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شد.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز و پس از گذشت چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، شهرهای سرخس و مزداوند ۱۰۰ درصد از گاز طبیعی بهره‌مند هستند؛ همچنین در این مدت به ۳۷ روستا گازرسانی شده و پروژه گازرسانی به ۲۹ روستای دیگر شهرستان که واجد شرایط هستند، در حال اجرا است.

,

به گفته رئیس اداره گاز ناحیه سرخس از ۸۴ روستای شهرستان سرخس، ۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار واجد شرایط گازرسانی هستند که با اتمام عملیات گازرسانی به این ۲۹ روستا، ضریب بهره‌مندی مردم شهرستان سرخس از گاز طبیعی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

,

منفرد به یکی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه گازرسانی اشاره و تصریح کرد: تمامی قطعاتی که امروز در امر گازرسانی استفاده می‌شود، ازجمله لوله‌ها، اتصالات، شیرها و حتی کنتورها و رگلاتورها تماماً تولید داخل هستند.

,

 شاخص راه مناسب روستایی در سرخس ۹۴٫۵ درصد است

,  شاخص راه مناسب روستایی در سرخس ۹۴٫۵ درصد است,  شاخص راه مناسب روستایی در سرخس ۹۴٫۵ درصد است,

سید جواد احمدی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه قبل از انقلاب اسلامی بر اساس شاخص‌های راه‌سازی، راه مناسب روستایی در شهرستان سرخس نداشتیم، عنوان کرد: در طول دوران پربرکت انقلاب اسلامی و با تلاش‌های همکاران ما در حوزه راه‌سازی، ۳۹۲ کیلومتر از راه‌های روستایی و مرزی شهرستان سرخس آسفالت شده است.

,

 

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: شاخص راه مناسب روستایی در حال حاضر در شهرستان سرخس ۹۴٫۵ درصد است و این یعنی بعد از انقلاب اسلامی سالانه حدود ۱۰ کیلومتر راه مناسب روستایی در این شهرستان ایجاد شده است.

,

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس بیان کرد: ۵ روستای بالای ۵۰ خانوار سرخس در حال حاضر راه مناسب روستایی ندارند که مناقصه‌های آن‌ها در حال برگزاری است و به‌محض جذب اعتبارات، کار آسفالت آن‌ها انجام می‌شود.

,

 امروز روستایی بدون آب در سرخس نداریم

,  امروز روستایی بدون آب در سرخس نداریم,  امروز روستایی بدون آب در سرخس نداریم,

یوسف قاسمی، سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی سرخس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰ درصد روستاهای سرخس از آب شرب بهره‌مند بودند، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی و با اقدامات جهادی، امروز روستایی در شهرستان بدون آب نداریم.

,

وی تصریح کرد: از ۷۲ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان سرخس هم‌اکنون ۶۰ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند و مابقی روستاها نیز به‌صورت خودگردان و شورایی مدیریت می‌شود.

,

سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی سرخس بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۱۹۴ خانوار با جمعیتی بالغ‌بر ۵۲ هزار نفر در روستاهای سرخس از آب شرب بهره‌مند هستند که این روستاها تحت پوشش ۶ مجتمع آبرسانی و ۱۸ تک روستایی هستند.

,

 ۱۰۰ درصد شهرهای سرخس و مزداوند از آب شرب بهره‌مند هستند

,  ۱۰۰ درصد شهرهای سرخس و مزداوند از آب شرب بهره‌مند هستند,  ۱۰۰ درصد شهرهای سرخس و مزداوند از آب شرب بهره‌مند هستند,

امیر پوروحدتی، مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی تعداد مشترکان آب شهری ۱۵۰۰ مشترک بود، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی تعداد مشترکان آب شهری به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و ۱۰۰ درصد شهرهای سرخس و مزداوند از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

,

 

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه توزیع آب در شهرهای سرخس از ۲۰ کیلومتر قبل از انقلاب به ۱۴۰ کیلومتر بعد از انقلاب رسیده است.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس تصریح کرد: افزایش منابع تأمین آب از یک چاه به ۶ چاه، احداث مخازن ذخیره در جهت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب از ۱۵۰ مترمکعب به ۱۶ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در راستای تأمین ۴۸ ساعت آب شهر در زمان بحران و افزایش تأمین آب از ۴۰ لیتر به ۲۲۰ لیتر از دیگر اقدامات شاخص امور آب و فاضلاب شهری سرخس پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه