اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی بهزیستی:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول در کشور تحت حمایت بهزیستی هستند

یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول در کشور تحت حمایت بهزیستی هستند
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشورگفت : اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از معلولین کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که تعداد زیادی از آنها دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ مصطفی سراج در مراسم افتتاح "مرکز توانبخشی مراقبتی معلولین جسمی و حرکتی شبانه‌روزی غیاثوند" که امروز( شنبه) با حضور مسئولان استانی در ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر بیدستان برگزار شد، اظهار کرد: این یک مجموعه تخصصی است که می‌تواند به معلولان کمک کند و تمام تلاش بهزیستی این است که شرایطی فراهم کند تا معلولان به حداکثر فعالیت خود رسیده و مشارکت اجتماعی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: خوشبختانه تلاش‌های خوبی به ویژه در سال‌های اخیر شکل گرفته و افتتاح این مرکز می‌تواند مکمل خوبی برای رفع نیازهای معلولان در حوزه جسمی و حرکتی باشد.

,

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از معلولین کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که تعداد زیادی از آنها دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند.

,

وی عنوان کرد: معلولان که به دلایل مختلف همچون تصادف دچار معلولیت می‌شوند تا از مرکز درمانی ترخیص شوند خلا‌ءهای زیادی در این فضا وجود دارد که سیستم بهداشت و درمان نیز با آن درگیر است.

,

سراج تصریح کرد: سازمان بهزیستی تلاش کرده که در طول چند سال گذشته با افتتاح اینگونه مراکز خدمات را ارائه کرده و این خلاءها را پر کند که از جمله آن خلا‌ءها این است که افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند نیاز به آموزش و آماده سازی برای ورود به جامعه و خانواده دارند که با شکل‌گیری مراکز جسمی حرکتی در استان‌ها به دنبال تحقق این هدف نیز هستیم.

,

عمده مشکل در راه‌اندازی مراکز تامین فضاهای فیزیکی استاندارد و مناسب است

, عمده مشکل در راه‌اندازی مراکز تامین فضاهای فیزیکی استاندارد و مناسب است,

وی اضافه کرد: قزوین جزو استان‌های پیش رو در این زمینه بوده به ویژه در بحث خانه‌های حمایتی که از برنامه‌های جدید و طرح‌های نوین در بحث بیماران روانی و بیماران ذهنی بوده، است و قزوین در این حوزه داوطلب شده و تلاش کرده تا خدمات را به جامعه هدف ارائه کند.

,

این مقام مسئول گفت: بخشی از خدمات، متولی‌اش وزارت بهداشت و درمان است که البته ما ارائه خدمات توانبخشی را تقبل می‌کنیم و علاوه بر بحث‌های تخصصی، بحث‌های حمایتی هم داریم لذا در زمینه بخشی از کار که مربوط به حوزه درمان است خواهشمندیم که وزارت بهداشت هم پای کار آید.

,

سراج بیان کرد: هزینه‌ها در مراکز جسمی حرکتی بسیار بالاست البته بخشی از آن را بهزیستی با پرداخت یارانه کمک می‌کند و بخشی با مشارکت خانواده تامین می‌شود؛ اما برای تداوم فعالیت این مراکز نیاز به حمایت‌های خاص و ویژه است.

,

وی بیان کرد: ما در بهزیستی تلاش می‌کنیم تا جایی که دستورالعمل‌ها اجازه می‌دهد حمایت‌های لازم را داشته باشیم و تلاش کردیم که برای پشت نوبتی‌هایی که اکنون در استان وجود دارد یارانه و حق پرستاری را برقرار کردیم و مبالغ آن را افزایش دادیم.

,

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در زمینه دریافت مستمری، میانگین کشوری ۶۳ درصد است و استان قزوین بالای ۷۰ درصد است و در واقع قزوین جزو استان‌هایی است که در دریافت خدمات در حوزه توانبخشی از میانگین متوسط کشوری بالاتر بوده و حرفی برای گفتن دارد.

,

وی با بیان اینکه عمده مشکل در راه‌اندازی مراکز تامین فضاهای فیزیکی استاندارد و مناسب است، گفت: با افتتاح این مرکز می‌توانیم هشت استان را با پوشش دهیم، زیرا علاوه بر اینکه این مرکز روزانه است بخش اقامتی هم در آن پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه