اخبار داغ

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی:

خراسان شمالی ۲۰ درجه سردتر می‌شود

خراسان شمالی ۲۰ درجه سردتر می‌شود
دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: دمای هوا خراسان شمالی از امروز تا صبح پنج شنبه 18 الی 20 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند و هوا سردتر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: مطابق اطلاعیه مورخ 19 بهمن ماه 98 اداره کل هواشناسی استان طی امروز و فردا وزش باد شدید، با احتمال طوفان دور از انتظار نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

وی ادامه داد: امشب تا فردا صبح جنوب شرق استان شامل شهرستان اسفراین، رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

,

گلرخ با بیان اینکه استان در روز یکشنبه و چهارشنبه بارش باران و برف، به تدریج برف را در ارتفاعات همراه با کولاک و مه را خواهد داشت، گفت: نیمه شمالی و شرقی استان خراسان شمالی، از جمله شیروان، فاروج، اسفراین، نیمه شمالی شامل بجنورد، رازو جرگلان و شمال مانه وسملقان را در بر می گیرد.

,

وی اضافه کرد: دمای هوای استان طی امروز تا صبح پنج شنبه  18 تا 20 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.

,

 دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی توصیه های این هفته استان در بخش کشاورزی را  شامل تنظیم دمای گلخانه ها واماکن نگه داری دام و طیور و اطمینان از عملکرد سیستم های گرمایشی و برق اضطراری، جلوگیری از مصرف آب بسیار سرد توسط دام و خشک کردن دام تازه متولد شده و تغذیه با آغوز عنوان کرد.

,

وی ادامه داد: تامین خوراک مورد نیاز زنبورعسل در مناطق سردسیر و تغذیه تحریکی کلونی ها در مناطق گرمسیر، عدم خوارک دهی ماهیان سردآبی و شکستن یخ سطح استخرهای پرورش ماهی در سطح استان از جمله توصیه های مدنظر در بخش پرورش ماهی و زنبور عسل است.

,

گلرخ خاطرنشان کرد: انجام آبیاری و یخ آب زمستانه باغات و مزارع بخصوص طی روزهای سه شنبه و پنج شنبه، خودداری از انجام هرگونه عملیات کشاورزی تا پایان فعالیت سامانه ناپایدار جوی، عایق بندی لوله های سوخت مایع و آب را بخش دیگری از توصیه های مهم و قابل توجه در بخش کشاورزی اعلام کرد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: شهروندان در بحث عمران و انرژی از بتن ریزی در دمای زیر صفر درجه و شرایط  بارش، از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه ساخت و تاسیسات شهری، درختان کهنسال باتوجه به احتمال باد شدید و طوفان خودداری کنند، استفاده از لباس مناسب و پرده های زخیم در منزل به منظور صرفه جویی در انرژی را مدنظر داشته باشند.

,

وی عنوان کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری در این زمان، اطلاع از وضع مسیر از سامانه 141، همراه داشتن پوشاک و تجهیزات زمستانی، رعایت سرعت و روشن نگه داشتن چراغ ها در هنگام مه را در زمان خارج شدن از شهر را داشته باشند.

,

این کارشناس مسئول یادآور شد: باتوجه به برودت هوا و دمای زیر صفردرجه در ساعات اولیه صبح خروج از منزل برای افراد حساس و آسیب پذیر همچون کودکان، سالمندان و بیماران محدود شود و در صورت ضرورت از پوشش مناسب استفاده کنند.

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه