اخبار داغ

شاید قیمت‌ کالاها در بازار عید کاهش یابد!

شاید قیمت‌ کالاها در بازار عید کاهش یابد!
یک عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است در صورت فراهم آمدن برخی مقدمات می‌توان انتظار داشت که قیمت بخشی از کالاها در بازار شب عید کاهش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یک عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است در صورت فراهم آمدن برخی مقدمات می‌توان انتظار داشت که قیمت بخشی از کالاها در بازار شب عید کاهش پیدا کند.

خسرو فروغان گران‌سایه اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که تولیدکنندگان ایرانی در ماه‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده‌اند، با توجه به شرایط بازار امکان افزایش قیمت‌ها در بازار شب عید چندان وجود ندارد و حتی می‌توان انتظار داشت در صورت شکل گرفتن یک بازار رقابتی، قیمت برخی کالاها کاهش یابد.

وی با بیان این‌که دو عامل امکان افزایش قیمت‌ها را از بین برده است، توضیح داد: عامل نخست کاهش قدرت خرید مردم و به دنبال آن پایین آمدن تقاضا در بازار است. امروز تعدادی از واحدهای تولیدی در حوزه فروش به مشکل برخورده‌اند، زیرا مردم قدرت خرید کافی ندارند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: عامل دوم بالا بودن میزان کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت در بازار است. متاسفانه این کالاها بخشی از بازار تولیدات داخلی را گرفته‌اند و به آنها اجازه نمی‌دهند که در بازار فعالیت کامل داشته باشند.

به گفته فروغان، با توجه به این شرایط در صورتی که یک رقابت سالم شکل بگیرد، تولیدکنندگان برای حفظ مشتری‌هایشان به افزایش قیمت فکر نمی‌کنند و حتی شاید در برخی کالاها کاهش قیمت نیز مشاهده شود.

وی درباره نقش تشدید نظارت‌ها بر ثبات قیمت‌ها در بازار، اظهار کرد: هرچند برخی از بازرسان که امروز فعال شده‌اند در این زمینه تخصص و تجربه کافی ندارند، اما صرف مطرح شدن افزایش نظارت‌ها می‌تواند از نظر روانی در بازار جنبه مثبت داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در صورت حفظ نظارت‌ها در هفته‌های پایانی سال و برقراری نمایشگاه‌هایی که به منظور عرضه نیازهای شب عید تشکیل می‌شوند؛ می‌توان انتظار داشت که در روزهای پایانی سال شوک قیمتی جدی به بازار وارد نشود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه