اخبار داغ

آیت‌الله قائم مقامی:

دین و هنر در ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی به یکدیگر خدمت کرده اند/ انقلاب هنرها را نجات داد

دین و هنر در ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی به یکدیگر خدمت کرده اند/ انقلاب هنرها را نجات داد
آیت‌الله سیدمحمد قائم مقامی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هنر و انقلاب به کمک هم آمدند گفت: انقلاب با ارائه دین خاص و ناب، هنرها را نجات داد و هنرها نیز به خدمت انقلاب آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ عصر امروز نخستین گردهمایی هنرمندان، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان همدان، با حضور  آیت‌الله سید محمد قائم مقامی، همرزم شهید سیدمرتضی آوینی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

آیت الله قائم مقامی در این مراسم با اشاره به واقعه انقلاب اسلامی گفت: اهل هنر و رسانه باید حق واقعه انقلاب را ادا کنند.

,

وی با بیان اینکه انقلاب یکی از الطاف بزرگ خداوند در عصر ما بود، افزود: یوم الله روزی است که در آن خداوند تجلی می کند و خود را نشان می دهد.

,

همرزم شهید آوینی، با تاکید بر اینکه آنچه که ۴۱ سال پیش، از انقلاب اسلامی واقع شد همچنان ادامه داد تصریح کرد: امروزه تجلی انقلاب اسلامی ادامه دارد و منحرف و خاموش نشده بلکه درحال توسعه است.

,

آیت الله قائم مقامی با اشاره براینکه مجلای تجلی خداوند، انسان است گفت: انسان تجلیات را دریافت می کند و تجلی محقق می شود.

,

این استاد حوزه ادامه داد: پس از پیامبر(ص)، اولیا تمام ویژگی پیامبر را دارند، امام خمینی (ره) از اوصیا عام پیامبر اکرم است ولی دارای ولایت بوده و خدا به واسطه ولایت، برعالم تجلی فرمود.

,

وی با بیان اینکه قبل از رهبری امام خمینی (ره) عالم تاریک شده و ظلمانی بود، افزود: قرار بود خداوند باطن انحراف از ولایت را به جهان نشان دهد که وقتی از ولایت منحرف می شوید حاکمیت و سلطنت یهود در جهان پیش می آید.

,

همرزم شهید آوینی، ادامه داد: قبل از انقلابی که ما شاهدش هستیم اتفاق بزرگتری در جهان پیش نیامده و اتفاقات بعدی، همه از انقلاب اسلامی تاثیر گرفتند و ما با دلایل عقلایی می دانیم که تا ظهور کامل حجت خدا واقعه بزرگتری نمی تواند اتفاق افتاد.

,

آیت الله قائم مقامی با اشاره بر اینکه مخاطبان انقلاب اسلامی فقط بخشی از شیعیان یا مسلمانان نیستند گفت: مخاطب جریان انقلاب همه بشریت هستند، حتی انها که به ظاهر متدین به دین نشده باشند، مثل مستضعفین عالم که مخاطب انقلاب اند.

,

وی با بیان اینکه روشنفکران، اندیشمندان، عارفان و هنرمندان عالم مخاطبان انقلابند و در این جهت قرار دارند اظهار کرد: باید بدانیم واقعه را چگونه ارایه دهیم، روش های مختلفی از جمله مباحث علمی، فکری، معرفتی وجود دارد و متفکران باید دراین جهت کار کنند.

,

همرزم شهید آوینی، با تاکید براینکه اندیشمندان و محققین باید دائما فکر و تحلیل کنند و چرایی واقعه را بیان کنند گفت: یکی دیگر از ابزارهای مهم، زبان جذاب، اثر گذار و خدایی، هنر است که از منظر اسلام هنرها را عنایات خداوند به هنرمند می دانیم.

,

آیت الله قائم مقامی هنر را زبان و ابزار تجلی و ظاهر کردن دانست و افزود: از نظر اسلام هنر مربوط به وقتی است که شخص با حقیقت تماس پیدا کرده و آشنا به حقیقت و عارف شده باشد.

,

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هنر و انقلاب به کمک هم آمدند، گفت: انقلاب با ارائه دین خاص و ناب، هنر ها را نجات داد و هنرها نیز به خدمت انقلاب آمدند.

,

همرزم شهید آوینی، با بیان اینکه کارهای خوبی طی ۴۱ سال  در تمام رشته هنری، ادبیات، شعر، موسیقی، سینما، تئاتر و رسانه انجام شده تصریح کرد: با همه اینها معتقدیم اینها کافی و کمال مطلوب نبوده به ویژه درمورد سینما که جز هنرهای اثرگذار زمان که جذاب و پرمخاطب هستند.

,

آیت الله قائم مقامی ادامه داد: هنر زمانی موثر است که بر مخاطب تاثیر مثبت بگذارد یعنی اگر کسی فیلم شما را دید در دینداری و خداپرستی او تاثیر گذار باشید پس هنرمند باید بداند چه بگوید و چگونه بگوید و اصلا حرفش همان حرف اسلام است یا خیر؟

,

وی با تاکید براینکه چیزی ک شهید آوینی ذکر کردند این است که هنرهای مدرن به ویژه سینما چگونه ممکن است واقعا درخدمت دین باشد، نه ظاهرا و قلابی تصریح کرد: گام دوم انقلاب تاکید دارد حقایق دین اجرا و عملیاتی شود پس جا دارد در عرصه هنر تلاش هنرمندان بیش از پیش شود.

,

همرزم شهید آوینی، با بیان اینکه عده از از خدمت به دین خسته می شوند و خیال می کنند دین قید است، افزود: اینها نمی دانند که دین قید است اما قید و بندی برای آزاد کردن انسان؛ دین در بند خدا و مطلق آزادی بودن است.

,

آیت الله قائم مقامی در پایان با اشاره بر اینکه باید برعکس هرچه که غرب و غربگرایان در عرصه هنر توصیه می کنند عمل کرد، گفت: اگر تا حدی پیش رفتی که در خدمت جاذبه ای که وجود دارد قرار گرفتید و جذاب سازی مصنوعی و خیالی نکردید می شوید فرج الله سلحشور که با ساخت سریال یوسف پیامبر گفت چند میلیارد نفر حضرت یوسف را دیدند و بسیاری از آن تاثیر گرفتند.

, پایان با اشاره بر اینکه باید برعکس هرچه که غرب و غربگرایان در عرصه هنر توصیه می کنند عمل کرد، گفت: اگر تا حدی پیش رفتی که در خدمت جاذبه ای که وجود دارد قرار گرفتید و جذاب سازی مصنوعی و خیالی نکردید می شوید فرج الله سلحشور که با ساخت سریال یوسف پیامبر گفت چند میلیارد نفر حضرت یوسف را دیدند و بسیاری از آن تاثیر گرفتند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه