اخبار داغ

فرمانده انتظامی سرخس خبر داد؛

دستگیری 2 مدیر گروه تلگرامی ضد انقلاب

دستگیری 2 مدیر گروه تلگرامی ضد انقلاب
فرمانده انتظامی سرخس از دستگیری دو مدیر گروه تلگرامی منتسب به یکی از کاندیداهای احراز صلاحیت نشده و دو نفر از اعضای آن به جرم تشویش اذهان عمومی با هدف کاهش میزان مشارکت مردم در موضوع حساس و حیاتی انتخابات و حاضر نشدن در پای صندوق‌های رأی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدعلی دماوندی در گفتگو با صبح توس، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی در پی رصدهای انجام شد از فضای مجازی متوجه شدند اعضای دو  گروه تلگرامی منتسب به یکی از کاندیداهای احراز صلاحیت نشده اقدام به بارگزاری مطالبی برای تشویش اذهان عمومی و القای یاس و ناامیدی با هدف کاهش میزان مشارکت مردم در موضوع حساس و حیاتی انتخابات و حاضر نشدن در پای صندوق‌های رأی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: ساعت 2 بامداد شب گذشته نیز دو نفر به‌صورت مجزا در این دو گروه با اسامی کاربری‌های مجازی مختلف اقدام به فراخوان تجمع در مقابل یکی از مراکز دولتی به‌منظور فشار بر نهادهای نظارتی در تأیید صلاحیت این کاندیدای احراز صلاحیت نشده کرده بودند که این دو نفر نیز در فاصله چند ساعت شناسایی و به مقام قضایی معرفی شدند.

,

فرمانده انتظامی سرخس ادامه داد: پس از جمع‌آوری آثار و ادله سایبری از اقدامات مجرمانه این افراد و هماهنگی با مقام محترم قضایی سازندگان این دو گروه تلگرامی و 4 نفر از اعضای این دو گروه مجازی شناسایی و با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شدند.

,

دماوندی  اضافه کرد: قابل‌توجه است این کاندیدا که از چهره های شناخته‌شده شهرستان است، ضمن اعلام تاریخ 21 بهمن‌ماه به‌عنوان زمان اعلام نهایی احراز صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس در بیانیه‌ای با تبریک ایام‌الله دهه فجر از حامیان خود خواسته است تا شهروندان را به حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های رأی راه و منش امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله) را طی کرده و بدخواهان را مأیوس و ناامید کنند.

,

وی با اشاره به قوانین و مقررات فضای مجازی به‌ویژه قوانین انتخابات و همچنین تشکیل گروه‌های رصد فضای مجازی در شهرستان تصریح کرد: زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها 24 بهمن‌ماه اعلام شده است و تشکیل هرگونه کانال و گروهی و صفحه‌ای در صفحه مجازی با اهداف تبلیغاتی به‌عنوان مصادیق تخلفات انتخاباتی محسوب شده و ضمن تشکیل پرونده قضایی متهمان به دادسرا معرفی می‌شوند.

,

فرمانده انتظامی سرخس در پایان به مسئولیت‌های قانونی سازندگان و مدیران گروه‌های مجازی نسبت به پیام‌ها و محتویات متنی و تصویری برگزاری شده توسط اعضا اشاره و توصیه کرد که صرفاً اعضای دارای هویت و مشخصات کامل را در گروه‌ها پذیرفته و امکان ارسال پیام توسط سایر اعضا را سلب کنند .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه