اخبار داغ

گاز، خودکفا‌ترین صنعت پس از انقلاب؛

رشد خیره‌کننده گازرسانی به خانوارها پس از انقلاب در کردستان؛ از صفر تا 97 درصد

رشد خیره‌کننده گازرسانی به خانوارها پس از انقلاب در کردستان؛ از صفر تا 97 درصد
در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ خانواری در استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار نبودند این رقم در حال حاضر به بیش از 97 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دستاوردهای نظام روز به روز افزون تر از همیشه برای مردم نمایان تر می شود، استان کردستان قبل از انقلاب در بسیاری از بخش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دچار افول و زوال بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی این دستاوردها روز به روز افزایش یافت و امروز می بینیم که در روستاهای دور افتاده ای که مردم مجبور بودند از نفت و چوب برای گرم نگه داشتن خانه شان در سرمای زمستان استفاده کنند جای خود را به نعمت گاز داده اند و بالای 90 درصد از جمعیت شهری و روستایی استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

آری، خدمات جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان نیز با رشد زیرساخت‌های توسعه، ارتقای وضعیت رفاهی مردم و تبدیل شدن به استانی پیشرو تجلی یافته است، این دستاورد‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وکشاورزی بر چهره وسیمای استان کردستان مشهود و ملموس است.

,

پیشرفت استان کردستان در دولت‌های مختلف با آهنگ متناسب با زمان خود پیش رفته است که توسعه گاز رسانی شهر‌ها و روستا‌های این استان بعد از انقلاب اسلامی از جمله دستاورد‌های عظیم این نظام در استان کردستان است.

,

بر اساس آمارهای منتشر شده کشور ما در سال ٥٧ زمانی به گاز دست پیدا کرد که این صنعت تقریبا ١٣سال عمر داشت، در اوایل انقلاب تنها 9شهر و یک روستا در کشور از گاز بهره مند بودند، گازی که ٥٠ سال می سوخت و هدر می رفت در سالهای بعد از انقلاب با تلاش خدمتگزاران مردم وارد شبکه گازرسانی کشور و خانه های مردم شد.

,

, ,

در گذشته‌های دورتر دسترسی به گاز برای روستاها غیرقابل تصور بود، آن هم روستانشینان مرزی کشور که با بریدن شاخه‌های درختان، اجاق‌های خانه‌هاشان را روشن نگه می‌داشتند. مردم این مناطق تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سوخت مورد نیاز خود را با قطع درختان تامین می‌کردند و هیزم جمع کردن در جنگل‌ها با آن همه سختی و مشقت کار هر روزشان بود. پس از آن نیز نفت سفید سوخت خانه‌ها شد، اما با تاسیس شرکت گاز استان کردستان و اجرای پروژه‌های عظیم گازرسانی، شعله‌های آبی گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های مردم روستاها شد.

,

97 درصد از جمعیت روستایی و شهری استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

, 97 درصد از جمعیت روستایی و شهری استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند, 97 درصد از جمعیت روستایی و شهری استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند,

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: در استان کردستان قبل از انقلاب هیچ خانواری در روستاها از نعمت گاز برخوردار نبودند و از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به توسعه روستاها و شهرهای کشور داشته اند کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

, کردتودی,

, ,

وی ادامه داد: از سال 1370 به بعد گاز رسانی به استان از همدان به طرف قروه و دهگلان آغاز شد و از سال 1371 احداث خط لوله به شهر سنندج و سایر شهر‌ها و روستا‌های استان انجام گرفت.

,

فعله گری با بیان اینکه در سال 83  تنها یک روستای استان از وجود خط لوله گاز بهره‌مند بود و آن هم روستای قلعه در شهرستان قروه بود، اظهار داشت: از سال 83 به بعد گاز رسانی به روستا‌ها شروع شد و هم اکنون هزار و 307 روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

,

, ,

وی افزود: در بحث گازرسانی به روستا‌ها جزء 7 استان برتر کشور هستیم و در مجموع یک هزار و 307 روستای استان کردستان گازدار و معادل 92 درصد جمعیت روستایی استان کردستان از نعمت گاز در استان برخوردار هستند.

,

وی ادامه داد: 31 شهر استان کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند و به این ترتیب 100 درصد جمعیت شهری استان دارای شبکه گازرسانی هستند و در مجموعه 97 درصد جمعیت شهری و روستایی استان کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند و جزء هفت استان برترکشور هستیم چرا که به روستاهای دور افتاده استان نیز گازرسانی صورت گرفته است.

,

فعله گری بیان داشت: با توجه به اینکه اکثر روستاهای استان صعب‌العبور است بنابراین پیدا کردن مسیری که کمترین آسیب و تخریب را به محیط زیست، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بزند مسئله مهمی است و تمام تلاشمان این است که با تعاملی که با دستگاه‌های اجرایی و اداری داریم بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانیم گاز را به آن روستاها برسانیم . 

,

, ,

مدیر علامل شرکت گاز کردستان خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته خطوط انتقال گاز در استان کردستان به عنوان سرشاخه و در انتهای خطوط قرار گرفته بودیم اما امروز با اجرای خطوط سراسری 6 و 9 که درحال حاضر خط ششم سراسری تا دهگلان اجرا شده و خوشبختانه با اجرای آن دیگر شاهد افت فشار گاز در استان نیستیم و با وجود خطوط سراسری انتقالی گاز که در استان وجود دارد نگرانی افت فشار و قطع گاز نداریم مگر در شرایط استثنایی که موج سرمای شدیدی وجود داشته باشد که در این صورت هم اولویت‌بندی می‌شود.

,

روند توسعه این استان به صورت یک زنجیره محکم و پیوسته بوده و این تنها گوشه ای از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم این خطه از میهن اسلامی است و چشم اندازها، آینده ای درخشانی را برای مردم این دیار ترسیم می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه