اخبار داغ

41 سال شکوه و بالندگی در تربت حیدریه؛

از احداث 3 بیمارستان تا بهره‌مندی 100 درصدی مردم از نعمت گاز

از احداث 3 بیمارستان تا بهره‌مندی 100 درصدی مردم از نعمت گاز
شهرستان تربت حیدریه پس از 41 سال از پیروزی انقلاب به شکوه و بالندگی رسیده است که شاید هیچ یک از اهالی این شهر پیش از انقلاب فکر آن را نمی‌کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با پایان گرفتن تشیع پیکر شهید رضا عسکری، نخستین شهید انقلاب اسلامی در تربت حیدریه، مبارزه مستقیم مردم با رژیم طاغوت، ساز و شکل واقعی به خود گرفت و مردم با تجمع در میدان مرکزی و مسجد جامع و هدایت علمای خود زمینه نابودی نمادهای طاغوت و سقوط شهربانی را در شهر فراهم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در جنوب خراسان رضوی واقع شده و به زعفرانی ترین شهر جهان و پایتخت ابریشم ایران معروف است.

,

تحصیل 38 هزار دانش آموز در 300 آموزشگاه

, تحصیل 38 هزار دانش آموز در 300 آموزشگاه,

, ,

اکنون در این شهرستان 38 هزار دانش آموز در 300 آموزشگاه و توسط 2 هزار و 450 همکار فرهنگی تحت آموزش قرار دارند.

,

محمدرضا قرایی تربتی، معاون اداره کل و رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در حالی که در مقطع ابتدایی شهری قبل از انقلاب پنجاه و شش کلاس داشتیم، بعد از انقلاب 320 کلاس افزایش یافت و مقطع ابتدایی روستایی قبل از انقلاب 40 کلاس داشتیم که بعد از انقلاب به 324 کلاس افزایش یافت.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: تعداد مدارس متوسطه اول قبل از انقلاب 16 کلاس داشتیم که این رقم بعد انقلاب به 196 کلاس افزایش یافت و متوسطه دوم قبل از انقلاب 60 کلاس بود که بعد از انقلاب به 360 کلاس افزایش یافت.

,

قرایی افزود: در مجموع قبل از انقلاب 172 کلاس داشتیم اما الان 1150 کلاس داریم و 13 مدرسه شبانه روزی در طول انقلاب ساخته شده و همچنین برای دانش آموزان روستایی هشت سالن ورزشی نیز ساخته شده که قبل از انقلاب سالن ورزشی نداشتیم.

,

وی بیان کرد: همچنین بعد انقلاب 59 نمازخانه ساخته شده که این رقم به جز نمازخانه هایی است که همزمان با ساخت مدرسه ایجاد شده است.

,

بهره مندی 100 درصدی مردم از نعمت گاز

, بهره مندی 100 درصدی مردم از نعمت گاز,

, ,

صداقت معاون شرکت گاز تربت حیدریه نیز با بیان اینکه مشعل گاز این شهرستان از سال 76 روشن شده، گفت: شهرهای زیرمجموعه شرکت گاز تربت حیدریه شامل زاوه، مه‌ولات و رشتخوار  145 هزار مشترک است و تقریبا صدرصد چهار بخش شهری دارای انشعاب گاز هستند.

,

وی گفت: در حال حاضر به جز چند روستا در دامنه کوه 100 درصد مردم منطقه از نعمت گاز برخوردار هستند.

,

بیش از 5 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی تربت حیدریه

, بیش از 5 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی تربت حیدریه,

علی قربانی معاون بهزیستی تربت حیدریه نیز گفت: در حوزه اجتماعی فعالیت های ما شامل توانمندسازی خانواده، شبه خانواده، امور کودکان و دفتر آسیب های اجتماعی است و اکنون 415 زن سرپرست خانوار رو تحت حمایت داریم.

,

وی با بیان اینکه حمایت از 70 کودک امدادبگیر نزد خانواده های جایگزین را داریم، افزود: 19 مهدکودک شهری، 34 مهد کودک روستایی، چهار مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست برای افراد 3 تا 18 سال و یک پایگاه اورژانس اجتماعی سطح دو داریم.

,

وی همچنین اظهار کرد: در حوزه توانبخشی نیز پنج هزار نفر معلول جسمی حرکتی تحت پوشش داریم و به 1960 نفر مددجو کمک هزینه پرداخت می کنید.

,

احداث 3 بیمارستان در تربت حیدریه

, احداث 3 بیمارستان در تربت حیدریه,

, ,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفت: در حالی که قبل انقلاب ما فقط یک زایشگاه داشتیم، اما اکنون سه بیمارستان در تربت حیدریه داریم و 2 بیمارستان نیز در حال احداث داریم.

,

سعید رضا قنبری زاده با بیان اینکه پایگاه اورژانس قبل از انقلاب نداشتیم و بعد از انقلاب پنج پایگاه شهری و 9 پایگاه جاده ای داریم، افزود: ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 47 دستگاه می رسد.

,

وی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

,

قنبری زاده افزود: این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در مه ولات دارد، دارای 59 نفر عضو هیات علمی و 619 نفر دانشجو است که دانشجویان در 10 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.

,

10 روستای هدف گردشگری در تربت حیدریه

, 10 روستای هدف گردشگری در تربت حیدریه,

مدیر میراث فرهنگی تربت حیدریه و زاوه نیز گفت: تاکنون از مجموع 250 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در منطقه تربت حیدریه، 48 بنا و محوطه تاریخی و 2 اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

علی محمدی افزود: در شهرستان تربت حیدریه 10 روستای هدف گردشگری، اقامتگاه بوم گردی در پنج روستا، پنج رستوران بین راهی زیر نظر میراث فرهنگی، پنج دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی، وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی هزار و 300 هنرمند در قالب 530 کارگاه و در 11 رشته اکنون مشغول تولید هستند، گفت: در زاوه نیز حدود 50 جاذبه تاریخی و گردشگری وجود دارد که تاکنون 17 مورد از آثار تاریخی آن در فهرست آثار ملی رسیده است.روستای سهل آباد به عنوان روستای نمدمالی استان خراسان رضوی معروفیت ویژه ای دارد.

,

وی تصریح کرد: در مرداد 97 روستای 342 نفری (117 خانوار) بسک از توابع بخش بایگ تربت حیدریه به عنوان تنها روستای ملی صنایع دستی خراسان رضوی معرفی شد.

,

20 هزار هکتار آبیاری نوین و تحت فشار

, 20 هزار هکتار آبیاری نوین و تحت فشار,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه نیز گفت: از مجموع 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی تربت، 20 هزار هکتار تحت آبیاری تحت فشار است که برای اجرای آن 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

,

محمد رضا عباسپور افزود: همچنین 1500 کیلومتر لوله گذاری نهرهای سنتی انجام شده و 970 هزار متر مکعب استخر ذخیره آب داریم.

,

سهم خراسان رضوی در تولیدات محصولات کشاورزی 125 میلیون تن

, سهم خراسان رضوی در تولیدات محصولات کشاورزی 125 میلیون تن,

, ,

رئیس سازمان جهاد کشاوری خراسان رضوی مجموع تولیدات محصولات کشاورزی کشور تا قبل از پیروزی انقلاب ۲۵ میلیون تن و سهم خراسان رضوی از این میزان یک و نیم میلیون تن بود که به برکت انقلاب این میزان اکنون در کشور به ۱۲۵ میلیون تن و در این استان به هشت میلیون تن افزایش یافته است.

,

اورانی گفت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ نخستین تحریم استکبار با ممنوعیت واردات گندم از سوی دولت آمریکا به ایران آغاز شد، اما به برکت تلاش کشاورزان، امروز در زمینه تولید این محصول مهم به خودکفایی رسیده‌ایم بطوریکه ایران در بخش تولیدات محصولات کشاورزی رتبه ۱۸ جهان و در تولید غلات رتبه ۳۱ جهان را به خود اختصاص داده است.

,

وی افزود: امسال بیش از ۵۰۲ هزار تن گندم از کشاورزان در کشور خریداری شد که نسبت به پارسال ۵۱ درصد افزایش داشت.

,

اورانی ادامه داد: در سال ۵۷ میزان تولید تخم مرغ در کشور ۱۶۰ هزار تن بود که این رقم اکنون به بیش از ۹۰۰ هزار تن رسیده و سهم خراسان رضوی بالغ بر ۱۴۰ هزار تن و سهم صادرات این محصول در استان نیز بالغ بر ۱۲ هزار تن است.

,

وی گفت: در زمینه تولید گوشت مرغ نیز سال ۵۷ میزان تولید کشور ۲۶۰ هزار تن بود که این رقم اکنون به بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده و سهم خراسان رضوی در این زمینه بیش از ۱۵۰ هزار تن است.

,

اورانی میزان تولید گوشت قرمز کشور در سال ۵۷ را ۳۵۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی این میزان اکنون به بیش از ۸۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

,

وی سهم این استان در تولید گوشت قرمز را بیش از ۷۶ هزار تن اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه