اخبار داغ

فرماندار حاجی آباد عنوان کرد؛

حرکت پر شتاب حاجی آباد بر مدار پیشرفت/ تبدیل شدن به قطب کشاورزی و معادن از برکات انقلاب است

حرکت پر شتاب حاجی آباد بر مدار پیشرفت/ تبدیل شدن به قطب کشاورزی و معادن از برکات انقلاب است
جهانگیری گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی که برای حاجی آباد بسیار مهم است، احداث راههای و تبدیل شدن شهرستان به قطب کشاورزی و معادن استان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدانی که در راه انقلاب و کشور از خون خود گذشتند، گفت: اگر امروز انقلاب ما یک قدرت مثال زدنی در دنیا است، حاصل زحمات و رشادت های انسان هایی است که با خون خود درخت نوپای جمهوری اسلامی را آبیاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

فرماندار حاجی آباد انقلاب را یک پدیده جهانی عنوان کرد و افزود: انقلاب ما نه تنها در کشور بلکه در دنیا شناخته شده است؛ روزی صدام با کل جهان برای از بین بردن این انقلاب بسیج شدند؛ اما نتوانستند در برابر اراده مردم مقاومت کنند و امام خمینی (ره) نشان داد با دست خالی و کمک مردم می توان یک رویداد بزرگ در سطح جهانی را رقم زد.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: پس از انقلاب یک تغییر بزرگ در کشور حاصل شد، مردم از امکانات بهره مند شدند و سطح رفاه و آسایش، بهداشت و درمان و آموزش و بسیاری موارد ارتقا پیدا کرد و همه این هو از برکات انقلاب است.

,

فرماندار حاجی آباد با اشاره به برکات انقلاب در شهرستان حاجی آباد ، گفت: گازکشی و اجرای بزرگترین طرح سد سازی در شهرستان از برکات انقلاب بوده است.

,

جهانگیری افزود: شهرستان حاجی آباد دارای 132 هزار هکتار زمین کشاورزی است  و این شهرستان قطب کشاورزی استان می باشد و بیشترین سطح زیر کشت گلخانه در هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

,

وی افزود: در حال حاضر دو مزرعه پرورش ماهی خاویاری با تولید سالیانه 500 تن ماهی در شهرستان حاجی آباد وجود دارد.

,

وی ادامه داد : 12 واحد  مرغداری ‪ سالانه با تولید 9 تن مرغ و 5/4 تن گوشت سفید ضمن ایجاد اشتغال در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوار روستایی نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

,

جهانگیری ادامه داد: شهرستان حاجی آباد در سال گذشته گازرسانی شد و ۹۸ درصد شهرستان گازرسانی شده ست.

,

فرماندار حاجی آباد یاد آور شد: شهرستان حاجی آباد در شمال استان هرمزگان واقع شده و علاوه بر توانمندی‌های بالقوه در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و فرش دستباف، پتانسیلهای گردشگری و نیز طبیعت بکر و منحصر به فرد، به علت دارا بودن معادن بزرگ کرومیت، منگنز، سنگ آهن و سنگ چینی یکی از غنی ترین شهرهای استان از لحاظ سرمایه‌های خدادادی و زیرزمینی است.

,

جهانگیری افزود: علاوه بر معادن کرومیت، تعداد 58 معدن منگنز، مس، آهن، سنگ چینی وسیلیس در این شهرستان به ثبت رسیده که 18 معدن دارای پروانه بهره برداری و 11 معدن مجوز برداشت دارند و ما بقی در مرحله اکتشاف هستند، همچنین در حال حاضر بیش از چهار معدن کرومیت فعال و قابل بهره برداری در حاجی آباد در حال تولید و استخراج هستند که سالانه بیش از ‌ 18 هزار و 600 تن کروم شامل سنگ، خاک و غیره از این شهر به صورت خام خارج می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: شهرستان حاجی آباد قبل از انقلاب یک متر راه آسفالت نداشت اکنون کلیه روستاهای ما از راه آسفالته برخوردار هستند  در بحث آموزش و درمان نیز شهرستان تقریبا کلیه روستاها و بخش ها دارای مراکز درمانی و آموزشی هستند.

,

 انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه