اخبار داغ

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان مطرح کرد؛

برخورد جدی تعزیزات حکومتی با تخلفات بنگاه های معاملاتی خودرو

برخورد جدی تعزیزات حکومتی با تخلفات بنگاه های معاملاتی خودرو
علیرضا حسن پور با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی در زمینه تخلف و گران فروشی خودرو نمی تواند ورود کند گفت: در شرایطی که تخلف و گرانفروشی در بنگاه های معاملاتی خودرو بر روی گرفتن کمیسیون اضافه و یا رفتارهایی که منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار شود تعزیرات حکومتی برخورد لازم را انجام می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص برخورد با گرانی خودرو در بازار اظهار کرد: خودرو و اموال غیر منقول نرخ ثابت و مشخصی ندارد و چون مال شخص است جزو کالاهای اساسی و یا کالاهایی که مورد حمایت باشد محسوب نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: هر چند دولت از کارخانجات دولتی خودرو حمایت می کند اما چون یک واحد صنفی محسوب نمی شود مورد تعقیب دستگاه تعزیرات حکومتی نیست.

,

حسن پور با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی در زمینه تخلف و گران فروشی خودرو نمی تواند ورود کند ادامه داد: در شرایطی که تخلف و گرانفروشی خودرو در بنگاه های معاملاتی خودرو بر روی گرفتن کمیسیون اضافه و یا رفتارهایی که منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار شود تعزیرات حکومتی برخورد لازم را انجام می دهد.

,

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: در تخلفات بنگاه های معاملاتی خودرو در تعزیرات حکومتی پرونده های متعدد داشته ایم اما در حال حاضر آماری از این تخلفات در دسترس نداریم.

,

وی در خصوص این سوال که برخورد تعزیرات حکومتی در زمینه گرانفروشی کالاهای اساسی در بازار گاهی ضعیف است نیز گفت: در این زمینه خوب است فقط نیمه خالی لیوان دیده نشود و به نیمه پر لیوان هم نگاه شود چراکه تعزیرات حکومتی یک دستگاه و مرجع قضایی است که به شکایات مردم رسیدگی می کند.

,

حسن پور اضافه کرد: وظیفه اصلی نظارت بر بازار برعهده سازمان صمت است اما تعزیرات حکومتی در کنار مراجع نظارتی نیز اقدام به نظارت به بازار می کند.

,

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم کل پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی با نظارت تعزیرات حکومتی ایجاد شده است بیان کرد: اگر بخواهیم در زمینه نظارت در بازار واقع بینانه نگاه کنیم این اقدام یک عملکرد خوب و مطلوب است.

,

حسن پور گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز در نظارت و برخورد با گرانفروشی کالاهای اساسی مثل گوشت، نان ، مرغ، میوه و تره بار، کیف و کفش و شیرینیجات برخورد و ورود جدی داریم.

,

وی تصریح کرد: براساس آمار ده ماهه سال جاری میانگین رسیدگی به پرونده های تخلف بین ۱۰ تا ۱۱ روز بوده است.

,

حسن پور خاطرنشان کرد: در رسیدگی به پرونده هایی که نیاز به کارشناسی فنی و تخصصی است نیز گاهی رسیدگی به پرونده دو تا سه ماه طول کشیده است.

,

وی با تاکید بر اینکه از اسفندماه تا پایان عید نوروز تعزیرات حکومتی حضور بیشتری برای نظارت در بازار را دارد، اظهار کرد: مردم در صورت داشتن هرگونه شکایت علاوه بر مراجعه مستقیم به تعزیرات حکومتی می توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه