اخبار داغ

مبارز انقلابی قم:

آمریکا به دنبال استعمار مدرن ایران است/ در زمان پهلوی در همه حوزه‌ها تحقیر می‌شدیم

آمریکا به دنبال استعمار مدرن ایران است/ در زمان پهلوی در همه حوزه‌ها تحقیر می‌شدیم
مبارز انقلابی قم با اشاره به اینکه در زمان رژیم پهلوی ایران از همه لحاظ تحقیرشده بود و داخل کشور قوانینی وضع می‌شد که حق انسانی ایرانی‌ها را تضعیف می‌کرد گفت: امروز آمریکا به بهانه مذاکره به دنبال استعمار مدرن ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی کربلایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: از سال 1304 که انگلیس یک شخص بی سواد را به حاکمیت ایران رساند ایران تحت استعمار انگلیس قرار گرفت از زمانی هم که محمدرضا روی کار آمد ایران بیشتر از قبل تحقیر شد.

این مبارز انقلابی قمی خاطرنشان کرد: در زمان رژیم پهلوی ایران از همه لحاظ تحقیر شده بود و داخل کشور قوانینی وضع می شد که حق انسانی ایرانی ها را تضعیف می کرد حضور مستشاران خارجی و برخوردهای فیزیکی آن‌ها نشان از استثمار ایران بود.

وی گفت: در زمان پهلوی اول زندگی برای ایرانیان در خفقان کامل بود چادر از سر زنان می کشیدند مردم را به خاک و خون می کشیدند مردم حق نداشتند حتی مناسک مذهبی و عزاداری در منازل و مساجد برگزار کنند.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: خفقان و استبداد کامل از طرف حکومت پهلوی حاکم بود امام خمینی(ره) وقتی این ظلم ها و وابستگی ها و استعمار ایران توسط آمریکا و انگلیس را مشاهده کرد قیام خود را آغاز کرد و مردم هم به ندای امام لبیک گفتند.

وی بیان داشت: همه منافع آمریکا و سرسپرده هایش بعد از پیروزی انقلاب در ایران از بین رفت اما همچنان آمریکایی ها می خواهند که همان اوضاع زمان طاغوت بازگردد و به بهانه های مختلف می خواهند ایران را استثمار کنند یا تحریم می کنند یا از مذاکره حرف می زنند و می خواهند به شکل های مدرن تر و در غالب جمهوریت و دموکراسی ایران را ضعیف کنند و زیر سلطه خود در بیاورند.

کربلایی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع آمریکا در زمینه نفت و منابع زیر زمینی در منطقه خدشه دار شد به همین خاطر به شکل های مختلف می خواهند جمهوری اسلامی را تضعیف کنند.

مبارز انقلابی قمی تأکید کرد: البته گستره انقلاب اسلامی وسیع تر شده و فراتر از منافع مادی در جهان گسترش پیدا کرده و قلب های مستضعفان جهان را تسخیر کرده است.
این رزمنده دفاع مقدس گفت: آمریکا از همین می ترسد که فرهنگ شیعی به واسطه انقلاب اسلامی گسترش پیدا کند زیرا گسترش این فرهنگ باعث سقوط وابستگان امریکا در منطقه و جهان خواهد شد.

وی اظهار کرد: بعد از گذشت 1400 از صدر اسلام شیعه 300 میلیون نفر در جهان بود آن هم نه شیعه اثنی عشری بلکه با شیعیان زیدی و 4 امامی آمار شیعه این تعداد بود اما انقلاب اسلامی تنها در نیجریه 30 میلیون نفر را شیعه 12 امامی کرد که پیش از این هزار شیعه هم در نیجریه وجود نداشت این حرکت باعث وحشت استعمارگران شده است به همین خاطر می خواهند به بهانه مذاکره و گفتگو این گسترش را متوقف کنند.

کربلایی افزود: حتی در کشورهای اروپایی نیز اسلام و شیعه در حال گسترش است همه این‌ها به خاطر پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا, قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه