اخبار داغ

قطار توسعه کلانشهر کرج به ایستگاه 41 سالگی رسید؛

رنگ‌باختن محرومیت، هدیه ماندگارترین انقلاب جهان به روستاهای البرز+ فیلم

رنگ‌باختن محرومیت، هدیه ماندگارترین انقلاب جهان به روستاهای البرز+ فیلم
امروز به جرات می توانیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم زیرا در کلانشهری (کرج) زندگی می کنیم که نه تنها در انقلاب 57 برای آرمان های امام (ره) کم نگذاشت بلکه امروز توانسته است این اقتدار را در عرصه های علمی، دانش بنیان، خدمات و ... به منصه ظهور بنشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امروز کرج 41 سالگی انقلابی را جشن می گیرد که سرآغاز تحول در این کلانشهر شده است تا نام آن نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان بدرخشد و در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد، بدون شک این دستاوردها حاصل زحماتی است که نسل های مختلف و جوانان برای این مرز و بوم رقم زده اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران به واسطه عنایت و اهتمام ویژه به حوزه فرهنگ عمومی، تلاش بر این بود که در ارتقا سطح آگاهی مردم اقدامات موثری انجام شود. بر اساس آخرین آمار در البرز 45 کتابخانه نهادی فعالیت دارند و مقایسه آماری با قبل از انقلاب نشان می دهد وضعیت کتابخانه های نهادی 45 برابر شده است.
,
  
,
 
,
, ,
 
,
 
,
1400 تخت بیمارستانی طی سه سال گذشته در قالب طرح تحول سلامت به بیمارستان های البرز اضافه شده است در حالی که پیش از این 650 تخت قدیمی در مراکز درمانی استان موجود بود. در کنار ایجاد تخت های بیمارستانی آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش های تخصصی نیز راه اندازی شده است و دانشگاه علوم پزشکی البرز در مسیر طرح تحول سلامت توانست بیمارستان های استان را تجهیز کند. پیش از این 15 تخت آی سی یو در البرز موجود بود اما در حال حاضر 130 تخت آی سی یو استان را از اعزام بیمار به تهران خودکفا کرده است.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
احداث پل کلاک در آزادراه تهران – کرج، احداث تونل و پل بیلقان در ابتدای محور کرج – چالوس، آسفالت بیش از 900 کیلومتر راه روستایی، احداث سیستم روشنایی در 101 کیلومتر از راه های استان و تعریض 27 نقطه پر حادثه محور کرج – چالوس را می توان از جمله اقدامات راهداری البرز برشمرد.
,
 
,
راه های اصلی و فرعی البرز یا همان کرج قدیم پیش از انقلاب 95 کیلومتر بود اما در حال حاضر 157 کیلومتر راه اصلی و 76 کیلومتر راه فرعی احداث شده است. کلیه راه های روستایی استان البرز پیش از انقلاب خاکی بود اما امروز 792 کیلومتر راه آسفالته روستایی، 122 کیلومتر راه شوسه روستایی، و 158 کیلومتر راه خاکی روستایی به برکت انقلاب بهره برداری شده است.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
کسب رتبه اول منطقه در تولید برق، افزایش 11 درصدی تولید برق در کشور، کسب رتبه چهاردهم تولید برق در جهان و افزایش ظرفیت منصوبه تولید برق کشور از 7024 هزار مگاوات به 80078 هزار مگاوات را می توان ثمره 41 سالگی انقلاب دانست. البرز نیز از توسعه شبکه توزیع برق پس از 4 دهه بی نصیب نمانده است و امروز به برکت انقلاب غالب روستاهای استان از این نعمت برخوردار شده اند و کورسوی فانوس های قدیمی در  مناطق کم برخوردار به دست فراموشی سپرده شده است.  
,
 
,
در جهش چشمگیر خدمات در 41سالگی انقلاب نسبت به سال 57 همین بس که ابتدای انقلاب ۳۰۰۰ خانوار زیر پوشش آبرسانی بودند اما هم اکنون این آمار به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار افزایش یافته است به گونه ای که ۹۹ درصد از جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفای البرز هستند.
,
 
,
کرج پیش از انقلاب تنها یک تصفیه خانه آب با ظرفیت 85 لیتر در ثانیه داشت اما امروز در41 سالگی انقلاب سه تصفیه خانه با ظرفیت 2 هزار لیتر در مدار قرار دارد، همچنین ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش شبکه دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته اند در حالیکه قبل از انقلاب اصلا شبکه فاضلاب وجود نداشت.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
تعداد مدارس استان البرز پیش از انقلاب 163 باب بود اما این آمار بعد از انقلاب به یک هزار و 31 مدرسه ارتقا پیدا کرده است، همچنین تعداد کلاس های استان پیش از سال 57، یک هزار و 406 عدد بود اما پس از آن این آمار به 10 هزار و 195 کلاس درس رسید. حضور خیرین در امر مدرسه سازی طی 20 سال اخیر پر رنگ تر شده است و امسال به مناسبت چهلیمن سالگرد انقلاب اسلامی اعتبارات نوسازی البرز به 6 برابر افزایش یافت و از 10 میلیارد تومان به 60 میلیاردتومان رسید.
,
 
,
تجهیز15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی البرز به سیستم های آبیاری نوین، صادرات سالانه 180 میلیون دلار محصول کشاورزی و ایجاد 294 هکتار گلخانه برای صرفه جویی در مصرف آب به واسطه تولید محصولات کشاورزی از دیگر دستاوردهای 41 سالگی انقلاب در البرز است. رشد 150 درصدی تولید گندم آبی در استان البرز و رتبه نهم کشوری در تولید شیر خام از دستاوردهایی است که جهاد کشاورزی توانسته است با همت کشاورزان در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آن را به ثبت برساند.  
,
 
,
عشایر با تولید 3 هزار 691 تن گوشت، 6 هزار و 741 تن شیر گوسفندی (77 درصد شیر گوسفندی استان) و یک هزار و 268 تن سایر فراورده های لبنی نقش عمده ای در تامین مواد پروتئینی استان بر عهده دارند و در زمینه صنایع دستی بافتنی، صنایع دستی سنگی تزئینی، پرورش آبزیان، زنبورداری، جمع آوری گیاهان دارویی، تولید قارچ، زراعت، باغبانی و مرتع داری نیز فعالیت می کنند.
,
 
,
 
,
ختم کلام اینکه ... 
,
 
,
امروز به جرات می توانیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم زیرا در کلانشهری زندگی می کنیم که نه تنها در انقلاب 57 برای آرمان های امام (ره) کم نگذاشت بلکه امروز توانسته است این اقتدار را در عرصه های علمی، دانش بنیان، خدمات و ... به منصه ظهور بنشاند. 
,
 
, , کرج قبل و بعد از انقلاب + فیلم, کرج قبل و بعد از انقلاب + فیلم,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه