اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران خبر داد؛

افتتاح 295 پروژه بسیج سازندگی مازندران در ایام دهه فجر/ ورود بسیج به حوزه صنایع دریایی و فرآوری شیلات

افتتاح 295 پروژه بسیج سازندگی مازندران در ایام دهه فجر/ ورود بسیج به حوزه صنایع دریایی و فرآوری شیلات
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از افتتاح 295 پروژه در ایام دهه فجر تا 22 بهمن در استان توسط بسیج سازندگی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدمهدی اقبال‌پور عصر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: گام دوم انقلاب مسیر روشنی را برای انقلاب اسلامی رقم زده است و بسیج سازندگی براساس این گام فعالیت‌های خود را متمرکز کرده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه اصلی ما محرومیت زدایی است و به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند، تصریح کرد: نگاه ما به اقتصاد مقاومتی بلند مدت است و می‌خواهیم اقتصاد را به مردم بسپاریم و در این مسیر آموزش‌ها بر مدار دانش بنیان قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از فعالیت 800 گروه جهادی در 22 گروه تخصصی با 8 هزار نفر در استان خبر داد و افزود: در سال آینده این تعداد گروه های جهادی به 3 هزار گروه جهادی می‌رسد  که علاوه بر ماموریت‌های اصلی به مشکلات مردم می‌پردازند.

این مسئول با اعلام اینکه 66 گروه تخصصی ما واکنش سریع در مواقع بحران ها فعال هستند، ادامه داد: کار را به صورت مشارکتی انجام می‌دهیم و سال آینده تمرکز ما بر روی مشاغل و آموزش است.

اقبال‌پور گفت: 333 شغل خرد در استان داریم که براساس بوم مازندران شامل طیور،آبزیان، باغات، کشاورزی، صنایع تبدیلی، دام و گل و گیاه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 100 شغل ورود می‌کنیم و مشکلاتی در صدور مجوزها داریم، اظهار کرد: دستگاه‌ها قدرسهم خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی مشخص کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در حوزه توسعه صنایع دریایی و فرآوری شیلات در سال آینده ورود پیدا خواهیم کرد، تصریح کرد: حمایت از طرح‌های اقتصاد دانش بنیان و علم محور را در برنامه سازمان بسیج سازندگی مازندران داریم.

این مسئول بیان کرد: سپاه در ورود جوانان به عرصه های مختلف قدم‌های خوبی برداشته است و پیشتاز است.

اقبال‌پور با اعلام اینکه در سال آینده از دستگاه‌ها می‌خواهیم زمان صدور مجور در حوزه مشاغل خرد را اعلام کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس قوانین اشتغال را به صورت دوفوریتی اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برخی از معادن به افراد حقیقی واگذار شده و برنامه مشخص نشده است و دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه بخش از واگذاری را تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از راه‌اندازی 647 صندوق اشتغال‌زا محله محور خبر داد و گفت: یک میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان استان پرداخت شده است و 383 شغل برای افراد ایجاد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 493 واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی 90 درصد با اعتبار 40 میلیارد تومان برای محرومان استان احداث شده است، گفت: همه واحدهای مسکونی سیل‌زدگان را با 88 واحد تحویل افراد داده شد.

اقبال‌پور از بهسازی 273 مسکن سیل‌زدگان با اعتبار 3 میلیارد تومان سازمان بسیج سازندگی استان خبر داد و تصریح کرد: 41 پروژه عمرانی راه با اعتبار 15 میلیارد تومان، 71 پروژه عمرانی ادارات استان با اعتبار 31 میلیارد تومان توسط این سازمان در استان در حال اجرایی شدن است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با اشاره به اجرای هزار و 300 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار 108 میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با مشارکت مساوی سپاه، خیران و مردم در حال اجرایی شدن است.

این مسئول ادامه داد: 50 هزار اصله درخت توسط سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی از نوع صنعتی و میوه در استان غرس می شود.

اقبال‌پور در بخش پایانی از افتتاح 295 پروژه تا 22 بهمن در استان توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل 72 خانه محروم، 3 خانه سیل زده، 35 مقبر و گلزار شهدا، 50 جهیزیه به نوعروسان، 6 پروژه محرومیت زدایی، 69 صندوق قرض الحسنه، 20 پروژه عمرانی و 50 پروژه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه