اخبار داغ

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

نخستین پارک مشاغل کودکان در شهر جهانی یزد راه اندازی می شود

نخستین پارک مشاغل کودکان در شهر جهانی یزد راه اندازی می شود
امیر سعید مصباح گفت: نخستین پارک مشاغل کودکان در شهر جهانی یزد راه اندازی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، امیر سعید مصباح ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه کار و مهارت آموزی به عنوان بزرگترین مشکل کنونی کشور است، بیان داشت: بسیاری از دانشگاه وظیفه خود که تربیت نیروی دانش‌محور بوده را به خوبی انجام داده‌اند ولی همواره در جامعه مهارت اموزی در جایگاه دوم قرار گرفته و تا زمانی که فرهنگ مدرک‌گرایی که از پیش از انقلاب در جامعه ایرانی شروع و پس از آن ادامه یافته، به عنوان یک ارزش اجتماعی تغییر نکند، این مشکل همچنان برطرف نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: استان یزد در حوزه مهارتی مغفول مانده و همین موضوع باعث شده که با صنعتی شدن ساختارهای استان، مهاجرپذیری و آسیب‌های فرهنگی ناشی از آن افزایش یابد.

,

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد با دسته‌بندی مخاطبان آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان به دو دسته جمعیت فعال شاغل و جمعیت فعال بیکار، گفت: در مورد جمعیت فعال شاغل سعی خواهیم کرد با ارتقای مهارت در انها تثبیت شغلشان را رقم بزنیم و در همین راستا نیز ستاد توسعه منابع انسانی بنگاه‌های اقتصادی استان را ایجاد کرده‌ایم تا از این طریق مانع موازی‌کاری دستگاه‌ها و موجب هم‌افزایی آنها در این حوزه شویم.

,

مصباح با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه کار و مهارت‌آموزی، از تبدیل برخی مراکز فنی و حرفه‌ای استان به شتابدهنده خبر داد و اظهار داشت: تلاش داریم تا برخی از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان را با تغییر کاربری به شتابدهنده تبدیل کنیم و جوانان را پس از مهارت آموزی در این شتابدهنده‌ها با تجهیزات دولتی به امر تولید و عرضه مستقیم محصولاتشان مشغول کنیم. در این شتابدهنده‌ها مهارت‌های نرم مانند بازاریابی، طراحی و بسته‌بندی کالا و سایر دوره های مرتبط نیز به آنها آموزش داده می‌شود.

,

وی از استقرار این شتابدهنده در تمام شهرستان‌های استان به صورت عادلانه براساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه خبر داد و ابراز داشت: شهرستان‌های محرومی مانند خاتم و بهاباد مورد اهتمام و اولویت بالاتری برای راه‌اندازی شتابدهنده‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارند و برای اولین بار در دنیا شاهد راه‌اندازی نخستین مرکز تربیت مربی سفال و سرامیک در شهرستان میبد در آینده نزدیک خواهیم بود.

,

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد در پایان از برنامه‌ریزی و رایزنی‌ برای راه‌اندازی اولین پارک مشاغل کودکان در شهر جهانی یزد با همکاری شهرداری یزد خبر داد و در این باره تصریح کرد: کودکان در این پارک پس از استعدادیابی توسط کارشناسان، مهارت‌های شغلی خود در استعداد خود را آموزش دیده و تحت نظر مربیان برجسته ای فعالیت شغلی آن را تجربه می‌کنند و حتی می‌توانند محصول خود را عرضه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه