اخبار داغ

یک کارشناس مسائل اقتصادی:

ناظران بازار خودرو باید پاسخگوی افزایش قیمت باشند

ناظران بازار خودرو باید پاسخگوی افزایش قیمت باشند
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ناظران بازار خودرو پاسخگوی افزایش قیمت باشند و اینکه چرا خودروهای تولید و دپو شده عرضه نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آلبرت بغزیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر اظهار داشت: شرایط حاکم بر بازارخودرو سبب افزایش قیمت خودرو می شود، از طرف عرضه از زمانی که تحریم ها شدید شد و قطعات خودروهایی که در ظاهر به قول خودشان ملی بودند و وابستگی نداشتند تولید خودرو به یک سوم کاهش یافته و آن ادعا هم صحیح نبود به گونه ای که خودروها کف کارخانه خوابیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو از طرف خودروساز داخلی کم شده است، افزود: خودروساز هم به صورت قطره چکانی، خودرو به بازار تزریق می کند و این به خاطر شرایط بازار است که تشخیص می دهد تزریق قطره چکانی به صرفه است و این یک فرصت طلبی است که البته انتظار هم می رود به دنبال سود انجام شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو، گفت: محدودیت ارزی و مسائل نقل و انتقالات ارزی باعث شده واردات خودرو ممنوع شود و این مزید بر علت شده که نه خودرویی وارد و نه به اندازه قبل تولید می شود و پیش فروش هایی هم شده که باید تحویل بگیرند.

,

بغزیان عنوان کرد: افرادی که به دنبال سوداگری در بازار خوردو بودند با اینکه خودرو داشتند باز هم به عنوان سرمایه گذاری در سامانه ثبت نام کردند، بنابراین شمار مصرف کنندگان خودرو کاهش و سرمایه گذاران افزایش یافته است.

,

وی گفت: نتیجه این بازار که محدودیت تولید داخل، قطره چکانی شدن و ممنوعیت واردات دارد و متقاضی هم دنبال سوداگری است و به دنبال این است که خودرو را در خانه پارک کند، به گونه ای که پارکینگ ها پر از خودروهای صفر است و از آنجا که در آستانه نوروز هستیم و مردم دنبال تعویض یا خرید خودرو هستند خرید هم محدودیت دارد و تا بعد از عید نه واردات خواهیم داشت و نه خودرویی در بازار عرضه می شود که مجموعا طمع و فرصت طلبی ایجاد شده بازار را تشنه تر می کند بنابراین زمان خوبی برای افزایش قیمت خودرو ها است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: افرادی که ناظر بر خودروسازی هستند به اندازه کافی فرصت داشتند به خودروسازان فشار وارد کنند که چرا خودروهای تولید و دپو شده عرضه نمی شود و حتی ممکن است پارکینگ هایی را بیرون از سایت کارخانه دپو کرده باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه این ها باید نظارت شوند، افزود: باید خودرو به مردم تحویل شود و البته وقتی تحویل فوری می شود به قیمت بازار عرضه می شود نه قیمت کارخانه.

,

بغزیان بیان کرد: از سوی دیگر باید مشکل خودروهای کف کارخانه حل شود نه اینکه به بهانه نداشتن تکنولوژی یا تقاضا خودرو را تکمیل نکنند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: این ها کار واحدهای نظارتی نظیر مجلس و تعزیرات حکومتی است که باید سبب عرضه خودرو به بازار شوند نه اینکه تنها به این اکتفا شود که خودرو مشکل تولید دارد و نمی توان عرضه را افزایش داد و ممنوعیت واردات هم مزید علت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه