اخبار داغ

پنگولین، منشاء ویروس کرونا!

پنگولین، منشاء ویروس کرونا!
سفیر چین در آمریکا با هشدار در مورد ایجاد وحشت و گسترش شایعات خطرناک درباره کروناویروس گفت که این دشمن جدید بشر با اقدامات احتیاطی و پاسخگویی صحیح، قابل کنترل، پیشگیری و درمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ آمار مرگ با کروناویروس 900 مورد است، در نتیجه سفیر چین در آمریکا شایعاتِ کاملا دیوانه وارِ سلاح بیولوژیکی را رد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

در حالی که آمار کشته شدگان توسط کروناویروس به 900 نفر در سراسر جهان افزایش یافته، سفیر چین در آمریکا علیه ایجاد وحشت و گسترش شایعات خطرناک درباره ویروسی که هنوز منشاء آن مشخص نیست، هشدار داده است.

,

91 کشته و حدود 2618 مورد عفونت در استان هبِی چین که مرکز شیوع این ویروس است، یافت شده است. در حال حاضر، حدود 40،000 مبتلا با حداقل 904 مورد تلفات در سراسر جهان شناسایی شده است.

,

"کوی تیانکای" سفیر چین در آمریکا در پاسخ به سؤالاتی در مورد وضعیت و گمانه زنی های مربوط به منشاء کروناویروس و شیوع آن طی روزهای اخیر به CBS گفت: "در حالی که جامعه علمی جهان تمام وقت این مسئله را بررسی می کنند و هنوز به نتیجه ای نرسیده اند، باور شایعات غیر قابل اثبات کاملا دیوانگی است."

, CBS,

وی افزود که یکی از عواقب این شایعات ایجاد وحشت شدید است. پیامدهای دیگر آن تبعیض نژادی، بیگانه هراسی و مواردی از این دست است که به تلاش های مشترک ما برای مبارزه با این ویروس آسیب می زند.

,

این دیپلمات خاطرنشان کرد: "تا زمانی که تحقیقات کامل انجام نشود، انواع گمانه زنی ها و شایعات در مورد این ویروس که به طور بالقوه در آزمایشگاه بیوشیمی ایجاد شده وجود خواهد داشت."

,

افرادی می گویند که این ویروس از بعضی آزمایشگاه های نظامی، نه از چین احتمالا از آمریکا آمده اند. چگونه می توانیم این چیزهای دیوانه وار را باور کنیم؟

,

اعتقاد بر این است که شیوع این بیماری از بازاری در ووهان چین که حیوانات وحشی به فروش می رسند آغاز شده است. طبق مجله پزشکی انگلستان، این بیماری بسیار به 2 کروناویروسی که در خفاش ها یافت شده شباهت دارد.

,

 

,

, ,

 

,

یک تحقیق جدید چینی به پنگولین (عجیب ترین پستاندار جهان) به عنوان منبع بالقوه این ویروس اشاره دارد. محققان نمونه های بیش از 1000 حیوان وحشی را آزمایش کردند و دریافتند که کد ژنتیکی کروناویروس گرفته شده از پنگولین ها 99 درصد با نمونه های انسان های مبتلا به این ویروس یکسان است.

,

با این حال، اکثر مطالعات درباره این ویروس که برای نخستین بار در دسامبر گذشته کشف شد تاکنون قطعی نبوده اند، زیرا هنوز به دقت بررسی و ارزیابی نشده اند.

,

یکی از مطالعاتی که اخیرا چاپ شده، به غلط تفسیر شد و شایعاتی مبنی بر انجام مهندسی ژنتیک برای قرار دادن بخش هایی از HIV را به وجود آورد. نویسندگانِ این مطالعه با بیان اینکه هرگز قصد ورود به نظریه های توطئه و اینگونه ادعاها را نداشتند با عجله تصمیم به پس گرفتن تحقیقات خود گرفتند.

,

"لیو شیائومینگ" سفیر چین در انگلیس گفت: "اقدامات شدید انزوا و قرنطینه در چین و نمایش مرزها در جاهای دیگر بسیار مؤثر بوده است."

,

وی با اینکه پذیرفت پیش بینی زمان به اوج رسیدن این ویروس بسیار دشوار است، تأکید کرد که این دشمن جدید بشر با اقدامات احتیاطی و پاسخگویی صحیح، قابل کنترل، پیشگیری و درمان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه