اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

سهم 5 درصدی اصناف در درآمدهای مالیاتی استان یزد/ فقط 21 درصد از پزشکان یزدی کارتخوان متصل به شبکه مالیاتی دارند

سهم 5 درصدی اصناف در درآمدهای مالیاتی استان یزد/ فقط 21 درصد از پزشکان یزدی کارتخوان متصل به شبکه مالیاتی دارند
منوچهر اسدی اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود تنها 35 تا 36 درصد از پزشکان کشور تاکنون نسبت به نصب کارت‌خوان متصل به شبکه مالیاتی اقدام کرده‌اند و در استان یزد نیز فقط 21 درصد از پزشکان دارای پروانه پزشکی نسبت به این قانون تمکین کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، منوچهر اسدی شب گذشته در جمع اصناف شهرستان اردکان با اشاره به تغییر قوانین مالیاتی و اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم گفت: از سال 1398 به بعد با حذف روش تشخیص مالیات علی الرأس، مبنا و معیار تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی صرفا اظهارنامه مالیاتی مودی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با تاکید بر اطلاع رسانی لازم و کافی به مودیان مالیاتی گفت: اداره کل مالیاتی استان آماده ارائه هرگونه راهنمایی به افراد در این زمینه را دارد.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد اظهار داشت: طبق قانون همه مکلف به ارائه به‌موقع اظهارنامه مالیاتی هستند و مودیان باید دقت کنند که پذیرش اظهارنامه آن‌ها مشروط بر تنظیم شفاف اطلاعات و رعایت قوانین و مقررات است و اظهارنامه ارائه‌شده توسط مودیان با بانک‌های اطلاعاتی مالیاتی موجود مطابقت داده خواهد شد.

,

اسدی عنوان کرد: مودیان مالیاتی اگر اظهارنامه‌ مالیاتی سال 98 را به‌صورت شفاف و با رعایت مقررات مربوط تنظیم و در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند  و اطلاعات آن با بانک‌های اطلاعاتی سازمان همخوانی داشته و بر اساس پردازش‌های موتور ریسک سامانه یکپارچه مالیاتی دارای حداقل ریسک باشد بدون رسیدگی موردپذیرش قرار می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: بدیهی است مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق با مقررات و منطبق بر واقعیت تنظیم نکنند از مزایای قانونی بهره‌مند نخواهند شد و مشمول جرائم مالیاتی مربوط به کتمان درآمد خواهند شد.

,


اسدی با بیان این که اصناف ملزم به نصب دستگاه کارتخوان متصل به شبکه مالیاتی هستند اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی در راستای شفاف‌سازی و افزایش عدالت مالیاتی 15 گروه از اصناف مختلف موظف به جایگزین کردن کارت‌خوان‌های جدید مورد تأیید این سازمان هستند.

,
,

وی افزود: این 15 گروه که موظف به نصب صندوق فروش هستند در صورت عدم رعایت این قانون حتی اگر مندرجات اظهارنامه مالیاتی خود را هم دقیق تنظیم کنند؛ چون تکلیف قانونی خود را انجام نداده‌اند  در زمره کسانی قرار می‌گیرند که پر ریسک هستند بنابراین این گروه‌ها با دقت و سرعت بیشتری اقدام به نصب صندوق‌های فروش خود کنند تا در رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی با مشکلی مواجه نشوند.

,


مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اعلام آن که مالیات‌های اخذ شده از اصناف تنها پنج‌درصدی از مجموع مالیات‌های استان یزد را شامل می‌شود، اذعان داشت: در راستای ایجاد عدالت مالیاتی سازمان امور مالیاتی با در اختیار داشتن بانک‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی جامع، می‌تواند اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد را شناسایی و رصد ‏کند.

,
,

اسدی با بیان این که طبق توافق صورت گرفته میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی، پزشکان تا 30 بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند که در سامانه فروشگاهی ثبت‌نام نمایند ادامه داد: عدم نصب دستگاه کارت‌خوان متصل به شبکه مالیاتی توسط پزشکان، آن‌ها را در گروه مودیان پر ریسک قرار داده که اظهارنامه‌های این دسته از پزشکان قطعا با وسواس و سخت‌گیری بیشتری بررسی خواهد شد.

,

وی اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود تنها 35 تا 36 درصد از پزشکان کشور تاکنون نسبت به نصب کارت‌خوان متصل به شبکه مالیاتی اقدام کرده‌اند و در استان یزد نیز فقط 21 درصد از پزشکان دارای پروانه پزشکی نسبت به این قانون تمکین کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه