اخبار داغ

«کوچکه ره ش» میزبان شهر دانش یا در تصرف معتادان و زمین خواران!

«کوچکه ره ش» میزبان شهر دانش یا در تصرف معتادان و زمین خواران!
540 هکتار از محوطه «کوچکه ره‌ش» سنندج که قرار است میزبان راه اندازی شهر دانش شود با مخالفت برخی ها فعلا متوقف شده است، شهری که موجب آبادانی مناطق فقیرنشین اطراف آن می شود، این مخالفت در حالی صورت می گیرد که این محوطه مورد دست درازی زمین خواران قرار گرفته و نقاطی از ان هم به مأمنی برای معتادان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه از این پارکها به عنوان مناطق آزاد تجاری نام برد و در ادامه به ایجاد صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان به عنوان بزرگترین دستاورد در زمینه سرمایه‌گذاری اشاره و گفت: این صندوق با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه کردستان چند شرکت خصوصی عضو پارک علم و فناوری فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

به گفته پروفسور خالد سعیدی با افتتاح صندوق پژوهش و فناوری در استان کردستان می‌توانیم به شرکت‌های فعال بویژه استارتاپ‌ها کمک بیشتری کنیم.

,

سعیدی در ادامه به ماجرای منطقه «کوچکه‌ره‌ش» سنندج که قرار است 540 هکتار از محطوه آن میزبان ایجاد شهر دانش شود، اشاره کرد و گفت: ما در راستای اعتراض به قانون بومی گزینی دانشجویان در دانشگاه های دولتی که ظلم بسیار بزرگی به دانشجویان مستعد استان کردستان است در صدد برآمدیم که دانشگاهی صنعتی در استان کردستان را تأسیس کنیم اما این پروسه به سد دولت روحانی برخورد کرد و بی نتیجه ماند، پس از این ماجرا درصدد برآمدیم تا 540 هکتار از محوطه «کوچکه ره‌ش» را به شهر دانش تبدیل کنیم تا مورد استفاده توسعه کسب و کارهای فناورانه قرار گیرد.

,

وی افزود: دانشگاه های استان کردستان می خواستند این 540 هکتار را مانند گوشت قربانی بین خود تقسیم کنند اما ما با این موضوع مخالفت کردیم و به هیچ عنوان اجازه نخواهمیم داد حقی که مربوط به پارک علم و فناوری است از آن گرفته شود.

,

سعیدی که معتقد است حضور پارک علم و فناوری در منطقه کوچکه ره‌ش موجب آبادانی مناطق فقیرنشین و حاشیه نشین اطراف آن می شود، ادامه داد: قرار نیست در این محوطه ساختمان سازی شود و فقط در 5 تا 10 درصد از این 540 هکتار ساختمان های آموزشی بنا می شود.

,

البته بر اساس گفته های سعیدی ظاهرا پارک علم و فناوری بر اساس ملاحظات بیزنسی از ساخت و ساز در این مکان فعلا منصرف شده است و پس از تکمیل حصار کشی این محوطه (15 هکتار) به دانشگاه کردستان واگذار می شود و قبال آن این مجموعه در زمین دانشگاه کردستان اقدام به ساخت و ساز و توسعه خواهد کرد. بر اساس آنچه آقای سعیدی در این جلسه گفت: محوطه حصار کشی شده هم پس از تحویل به دانشگاه کردستان به دانشگاه منابع طبیعی تبدیل می شود.

,

رییس پارک علم و فناوری در ادامه مباحث مربوط به این موضوع گفت: عده ای از مخالفان حضور پارک  علم و فناوری در این محوطه از برنامه ما و اثرات آن بر آبادانی این محلات آگاه نیستند و حتی عده ای از اعضای شورای شهر هم احتمالا همین طور با اهداف و دستاوردها آشنا نیستند اما این را هم نمی شود نادیده گرفت که آبادانی کوچه ره ش به ضرر برخی هاست و آنها به دلیل به خطرافتادن منافع شان از آب گل آلود ماهی می گیرند.

,

سعیدی مدعی شد، بخشی از کمربند سبز سنندج با اشخاص حقیقی آن هم با سند قانونی واگذار شده است و قاعدتا برای بقیه کوچکه ره ش هم در طول زمان سند صادر می شد. الان خوشبختانه 540 هکتار این مجموعه کاربری آموزش عالی پیدا کرده است و خیالمان راحت است نا اهلان نمی توانند به آن دست درازی کنند.

,

بهمن مرادنیا استاندار کردستان هم هفته پیش در جلسه ای که به منظور بررسی موضوع واگذاری بخشی از زمین های "کوچکه ره‌ش" به پارک علم و فناوری برگزار شد، خاطر نشان کرد: اگر این زمین ها در اختیار حوزه علمی و پژوهشی قرار نمی گرفت، مورد تصرف زمینخواران قرار می گرفت!

,

وی بی اعتمادی به مجموعه علمی و دانشگاهی استان را دور از انصاف دانسته و افزوده بود: این واگذاری صرفا بدون ساخت و سازهای غیرمتناسب، و با کاربری فضای سبز، پارک های گل و گیاه، باغ بوتانیک، پیست دوچرخه سواری و گردشگری، برای استفاده عموم مردم بوده است.

,

شایان ذکر است، در جلسه مشترکی که به ریاست استاندار و با حضور دانشگاه کردستان، پارک علم و فناوری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری سنندج در آبانماه ۹۸ برگزار شد، استاندار کردستان بر لزوم حفظ تپه ها از جمله "کوچکه ره‌ش" تاکید کرد و در همین راستا، به جهت همخوانی فعالیت های پارک علم و فناوری با دانشگاه کردستان و با هدف استفاده پارک از ظرفیت های علمی و آموزشی دانشگاه، ساخت و سازهای مورد نیاز پارک علم و فناوری، با اخذ مجوز از هیات امنای دانشگاه کردستان به محل این دانشگاه منتقل شد؛ اما برخی NGOها و فعالان زیست محیطی، تعدادی از اعضای شورای شهر که از این تصمیم درست و جابجایی بی اطلاع بودند، به انتشار مطالب خلاف واقع پرداختند که متاسفانه موجب بروز نگرانی در میان شهروندان سنندجی شد.

,

ختم کلام گفته های رئیس پارک علم و فناوری کردستان در این نشست این بود که عده ای سودجو طرح شهر دانش را برای مردم بد جلوه داده اند اما ما اجازه نمی دهیم کسی زحمات چندین ساله پارک را تصاحب کند، پروژه شهر دانش پروژه مهمی است و از آن دفاع می کنیم، این به معنی بی ایراد بودن ان نیست قطعاً ایرادتی دارد و حتماً رفع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه