اخبار داغ

یک فعال اقتصادی:

وجود ربا و نبود قانون دقیق مالیات، مشکل اصلی اقتصادی کشور است

وجود ربا و نبود قانون دقیق مالیات، مشکل اصلی اقتصادی کشور است
یک فعال اقتصادی گفت: به‌عنوان کسی که سال‌ها کار اقتصادی می‌کنم اعتقاد دارم منشأ اصلی مشکلات، ربا در ساختار اقتصادی بانک محور و نبود قانون دقیق مالیات است به‌نحوی‌که سال‌ها است مالیات بر سرمایه‌های غیر مولد را تصویب نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی حقانی نسب، رئیس هیئت‌مدیره سبد گردان هدف در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به مزیت‌های ورود به بورس اوراق بهادار گفت: دولت‌ها و کشورها سعی می‌کند که تورم در کشورشان ایجاد نشود چون اسم دیگر تورم مالیات گرفتن از ضعفا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: در کشور قانون‌هایی وجود دارد که تضاد منافع ایجاد کرده است و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در کشور نیز شده است.

,

حقانی نسب ادامه داد: رونق تولید نیز اقدام دیگر دولت‌ها برای کمک به کشورهای خود هست و تلاش می‌کنند منابع دولت صرف سوداگری نشود.

,

رئیس هیئت‌مدیره سبد گردان هدف افزود: احتمالاً کشور ما در پنج کشور پایین دنیا در دعوت مردم به استفاده از پول‌های خود جهت تولید است و چند سال است که اولویت تولید علیرغم تأکیدات رهبری روزبه‌روز کاهش می‌یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های اقتصادی در کشور ما وضعیت خوبی ندارند به‌نحوی‌که برای مردم سؤال شده که چرا وضعیت کشور ما این‌گونه است؟ به‌عنوان کسی که سال‌ها کار اقتصادی می‌کنم اعتقاد دارم منشأ اصلی مشکلات، ربا در ساختار اقتصادی بانک محور و نبود قانون دقیق مالیات است به‌نحوی‌که سال‌ها است مالیات بر سرمایه‌های غیر مولد را تصویب نمی‌کنند.

,

حقانی نسب افزود: امروز بانک‌ها به‌جای جابجایی پول، بانک را به‌صورت ربوی درآورده‌اند و به‌جای جابجایی پول که وظیفه آن‌ها هست اقدام به کارهای غیرم ولد با این پول می‌کنند که به اقتصاد آسیب می‌زند.

,

وی با تشریح این مطلب که ورود به بورس نیازمند آموزش است و همه مردم این آموزش‌ها را فرانگرفته‌اند تأکید کرد: سبد گردان‌ها همان بانک‌های سرمایه‌گذاری هستند که دارایی‌های شما را مدیریت می‌کنند و بر اساس وضعیت ریسک‌پذیری شما، دارایی‌ها را مدیریت می‌کنند.

,

رئیس هیئت‌مدیره سبد گردان هدف با اشاره به اولویت حضور در انتخابات تأکید کرد: راه‌حل بیش از ۷۰ درصد از مشکلات کشور از مجلس شورای اسلامی است و مجلس محل قانون‌گذاری برای کشور است، بیش از ۷۰ درصد از نمایندگان مجلس تخصص اقتصادی ندارند و این باعث می‌شود که ساختار بانکی منسوخ‌شده سال‌ها است به کارش ادامه دهد و مردم باید برای این مشکل اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه