اخبار داغ

همزمان با دهه فجر انجام شد؛

بهره برداری از واحد پرورش زنبور عسل با اعتبار 100 میلیون تومان

بهره برداری از واحد پرورش زنبور عسل با اعتبار 100 میلیون تومان
یک واحد پرورش زنبور عسل با ظرفیت 250 کلونی، هزینه کرد اعتبار 100 میلیون تومان و تولید محصولاتی همچون عسل، بره موم، ژل رویال، شهد و گرده در شهرستان درگز به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید صولتی در گفتگو با صبح توس؛ از بهره‌برداری یک واحد پرورش زنبورعسل در شهرستان درگز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مستعد بودن درگز در بحث پرورش زنبورعسل، با هماهنگی مسئولین جهاد کشاورزی تصمیم گرفتیم این صنعت را در شهرستان توسعه داده تا هم کمکی به باروری محصولات کشاورزی باشد و هم بتوانیم از درامد زایی آن استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در دو سال گذشته تعداد کندوهای زنبورعسل درگز 3000 کلونی بود اما با اختصاص مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات توسعه روستایی به این صنعت، در حال حاضر 6000 کندو با قابلیت تولید 40 تن عسل در سال در شهرستان وجود دارد؛ اما تا رسیدن به ایدئال 20 هزار کلونی فاصله زیادی هست و همت مسئولین و زنبورداران شهرستان را می‌طلبد.

,

این زنبوردار حرفه‌ای درگزی گفت: با دریافت مبلغ 75 میلیون تومان تسهیلات از جهاد کشاورزی و صرف 20 میلیون تومان از سرمایه شخصی موفق شدم تعداد کندوهای خود را از 100 کلونی به 250 کلونی ارتقا داده و علاوه بر عسل، سایر محصولات همچون بره موم، شهد، گرده و ژل رویال را در شهرستان تولید کنم.

,

صولتی تأکید کرد: ژل رویان محصولی بسیار باارزش و گران‌قیمت است که یک زنبور معمولی را به ملکه تبدیل می‌کند، به‌نحوی‌که عمر زنبور معمولی نزدیک به یک ماه است اما ملکه تا 5 سال عمر می‌کند؛ این محصول که سرشار از انواع پروتئین و اسیدآمینه بوده و دوای انواع سرطان و مشکلات قلبی و حرکتی است به داروی جوانی معروف شده است.

,

وی تبیین کرد: اصلاً مصرف محصولات این حشره مقدس که در قرآن هم از آن یاد شده، باعث شفای بسیاری از بیماری‌هاست؛ کلاس‌های زنبور درمانی در سطح کشور در حال برگزاری است که من با شرکت در این کلاس‌ها توانستم بسیاری از بیماری‌های وجودی خود را درمان کرده و امروز در حال تلاش برای گسترش این شیوه درمانی هستم.

,

تولیدکننده نمونه درگزی گفت: واحد تولیدی پرورش زنبورعسل ما، علاوه بر اینکه باعث اشتغال‌زایی مستقیم 2 نفر از همشهریان شده، به دلیل تلاش‌های زیاد و کیفیت بالای محصولات تولیدی، موفق به کسب عنوان یکی از بهترین واحدهای تولیدی شهرستان و استان شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه