اخبار داغ

محاصره برخی روستاهای کردستان در برف/ احتمال تلفات به خاطر گرسنگی!

محاصره برخی روستاهای کردستان در برف/ احتمال تلفات به خاطر گرسنگی!
برخی روستاهای کردستان از سه شنبه گذشته در محاصره برف و بوران هستند و به دلیل مسدود شدن جاده ها دسترسی آنها به شهرها قطع شده و با وجود اینکه برق، آب و تلفن تعدادی از این روستاها نیز قطع شده است احتمال می رود که گرسنگی هم موجب تلفات در آنها شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، روستای علی آباد کرفتو در ۶۰کیلومتری شهرستان سقز و ۴۰کیلومتری شهرستان دیواندره، از توابع بخش کرفتو این شهرستان ۷۰ خانوار و بیش از ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی, .,

این روستا که در دشت "اوباتو" و مرز دیواندره و سقز واقع شده است یکی از روستاهای سردسیر و مرتفع ایران به شمار می رود. در این وضعیت جوی نیز مردم این روستا با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کنند.

, .,

به گفته هادی مرادی عضو شورای اسلامی این روستا از روز سه شنبه هفته گذشته به دلیل کولاک شدید جاده های منتهی به روستا مسدود و مردم در محاصره برف به سر می برند، عده ای هم که قبل از روز سه شنبه گذشته برای خرید مایحتاج خود به شهر رفته اند امکان رفتن به روستا را نداشته و در روستاهای اطراف اسکان داده شده اند.

, .,

مرادی که خود به دلیل مسدود بودن  در شهر سقز  در ادامه افزود؛ برق، آب و تلفن این روستا نیز به مدت چهار روز است که قطع می باشد و هیچ ارگانی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده نیست و مردم از لحاظ اقلام خوراکی نیز دچار مشکلات زیادی شده اند و هیچ فروشگاهی در آن وجود ندارد.

, .,

وی بیان داشت؛ در این مدت با فرمانداری، بخشداری، هلال احمر، اداراه های آب، برق، مخابرات، راهداری و ... تماس های مکرری داشتیم که هیچ پاسخی نداده اند.

,

وی تأکید کرد؛ تعداد زیادی از اهالی این روستا دارای معلولیت های زیادی هستند که هر لحظه شاید نیاز مبرم رسیدگی پزشکی داشته باشند.

, .,

به گفته عضو شورای روستای علی آباد کرفتو 40 نفر از ساکنان  این روستا معلول هستند، تا جاییکه بعضی از این معلولین چند نوع معلولیت داشته ولی ناشنوایی معلولیت قریب به اتفاق آنان است.

,

مرادی گفت: از طرف مردم این روستا هم از استاندار و هم از مقامات شهرستان خواهشمندیم به داد ما برسند.

,

عضور شورای روستای شیرکش علیا در منطقه بیجارهم در تماس با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: نانوایی روستا از روز جمعه گذشته تاکنون نان پخت نکرده و مردم به شدت در مضیقه هستند.

,

فرهاد محمدی عنوان کرد: به دلیل بارش برف و کولاک شدید نیز دسترسی مردم به شهر عملاً قطع شده و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعاً مردم به خاطر گرسنگی تلفات خواهند داد.

,

گفتنی است دهیاران برخی روستاهای کردستان در فصول سرد سال در روستا نمی مانند و به شهر می روند و در پی کسب و کار شخصی خود بوده و از وضعیت روستا و امورات آن کاملا بی خبر هستند. جالب اینجاست که در این مدت، هم از فرمانداری حقوق دریافت می کنند و هم حق بیمه برای آنها لحاظ می شود!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه