اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی:

بیانیه گام دوم یک سند راهبردی بالادستی برای شیعه است

بیانیه گام دوم یک سند راهبردی بالادستی برای شیعه است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با اشاره به جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب در بین اسناد راهبردی شیعه گفت: بیانیه گام دوم یک سند بالادستی در بین اسناد راهبردی شیعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با تبریک دهه فجر، اظهار کرد: در خصوص جایگاه بیانیه گام دوم همین بس که ولی‌فقیه آن را سند راهبردی برای چهل‌ساله دوم انقلاب ترسیم و مشخص کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی بابیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبری با سنجیدن همه جوانب بیانیه گام دوم انقلاب را برای چهل سال آینده انقلاب ابلاغ می‌کنند، ابراز کرد: بیانیه گام دوم در بین اسناد راهبردی شیعه جایگاه بسیار بالایی دارد چراکه ولی‌فقیه و نماینده عام حضرت حجت(عج) این راهبرد را مشخص کرده است.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه اگر ما به تاریخ تشیع نگاه کنیم مکتب تشیع از غنای بسیار بالایی برخوردار است و تشیع ازنظر مبانی بسیار قوی است، تصریح کرد: ما در طول تاریخ در تبدیل این علم غنی به عملیات و تاکتیک مشکلاتی داشته‌ایم.

,

وی بابیان اینکه در طول تاریخ به ائمه اجازه حکومت و تبدیل علم به تاکتیک داده نشد و علمایی همچون شهید اول و دوم نیز به شهادت رسیدند و این امر میسر نشد، عنوان کرد: این امر توسط امام خمینی(ره) شروع شد و به‌واسطه مقام معظم رهبری استمرار پیدا کرد.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه شاید بیانیه گام اول انقلاب اسلامی نانوشته بود، افزود: رهبری این بیانیه نانوشته را در قالب منویات خود اجرایی و عملیاتی کرد.

,

وی بابیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب که یکی از اسناد راهبردی شیعه است آنچه شیعه منطقاً و مطلقاً به آن نیاز دارد بیان‌شده است، خاطرنشان کرد: همه باید در راستای اجرای گام دوم انقلاب عمل کنند.

,

بیانیه گادم دوم موجب اتحاد جبهه مقاومت

, بیانیه گادم دوم موجب اتحاد جبهه مقاومت, بیانیه گادم دوم موجب اتحاد جبهه مقاومت,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره نیازمندی جهان اسلام به اتحاد و انسجام در این برهه زمانی، ابراز کرد: در زمان حاضر انسجام و اتحادی که در جهان اسلام نیاز است این سند و بیانیه می‌تواند آن انسجام و اتحاد را ایجاد کند.

,

وی با اشاره به اینکه مشخصه‌هایی که رهبری در این بیانیه آورده است در جهان اسلام و تشیع کاربرد دارد و این بیانیه صرفاً برای کشور ایران و داخل کشور نیست، عنوان کرد: عدالت، نبود فساد، توجه به آحاد جامعه مخصوصاً جوان از مسائلی است که در بیانیه آمده است.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تفکر مارکسیستی، کمونیستی و سرمایه‌داری، لیبرالیسم در دنیا حاکم بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همه تفکرات مرسوم را به چالش کشید و هیچ‌یک از نظامات مارکسیستی و لیبرالیستی را به‌تمام‌معنا نپذیرفت.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از معیارهای پیشرفت در نظام اسلامی توسعه عدالت در جامعه است؛ درحالی‌که این امر در جامعه غربی وجود ندارد، ادامه داد: غرب می‌گوید هر کس بیشتر پیشرفت کرد او برنده است و هر کس عقب ماند بازنده است.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه در نظام دینی همه باید پیشرفت کنند و سیستم و سازمان باید طوری طراحی شود که همه بتوانند پیشرفت کنند و عدالت اجتماعی محقق شود، افزود: عدالت در علم، عدالت در فرهنگ، عدالت در آموزش، عدالت در اقتصاد، عدالت در صنعت و... در گام اول انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

,

آزادی مدنظر غرب ولنگاری است

, آزادی مدنظر غرب ولنگاری است, آزادی مدنظر غرب ولنگاری است,

وی با اشاره به اینکه فساد در جامعه مانع  پیشرفت است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در طول عمر بیش از 40 سال خود همیشه شعار مبارزه با فساد، فاصله طبقاتی و فرد محوری را داده است.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه در نظام غرب آنچه در جنگ حرف اول و آخر را می‌زند تسلیحات است، تصریح کرد: آنچه در نظام دینی در جنگ حرف اول و آخر را می‌زند معنویت است.

,

وی بابیان اینکه ما در گام اول به معنویت در جنگ احتیاج داشتیم و رهبری هم در استمرار معنویت در گام دوم انقلاب تأکیددارند، عنوان کرد: علت وقوع انقلاب، معنویت و مذهب و اعتقادات و عدالت محوری بود و این مسائل در گام دوم باید استمرار پیدا کند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی استان زنجان با اشاره به اینکه رهبری در راستای اقتصاد، مبارزه با فساد در جامعه، استقلال و آزادی تأکیددارند، خاطرنشان کرد: ما در اول انقلاب شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر دادیم و در غرب هم این شعارها مطرح است.

,

وی بابیان اینکه شعار استقلال آزادی نظام اسلامی با شعار استقلال آزادی غرب کاملاً متفاوت است، افزود: آزادی مدنظر غرب ولنگاری است درحالی‌که آزاد مدنظر نظام اسلامی آزادی واقعی است.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه در آزادی مدنظر اسلام شأن یک جوان، خانم و خانواده رعایت می‌شود، ابراز کرد: خروجی این آزادی پیشرفت است و نمونه‌های بارز آن را ما در جامعه شاهد هستیم.

,

وی بابیان اینکه سیاستمداران ما 100سال از ولی جامعه عقب هستند، ادامه داد: رهبری هر آنچه را می‌گویند به آن پایبند هستند و به آن عمل می‌کنند و از آن نتیجه هم می‌گیرنند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(ع) استان زنجان با اشاره به اینکه رهبری در مفهوم عدالت، می‌فرمایند: عدالت کلمه مقدسی در همه زمان‌ها و سرزمین‌ها است، ابراز کرد: عدالت مرز جغرافیایی ندارد و کمونیست، مارکسیست، لیبرال‌ها، لامذهب‌ها و تمام ادیان عدالت را دوست دارند.

,

عدالت کامل فقط در حکومت حضرت حجت ممکن است

, عدالت کامل فقط در حکومت حضرت حجت ممکن است, عدالت کامل فقط در حکومت حضرت حجت ممکن است,

وی بابیان اینکه عدالت کامل جز در حکومت ولی‌عصر(عج) میسر نخواهد شد، تصریح کرد: این دنیا تلاش می‌کند که به عدالت برسد ولی عدالت یک امر غنی و بسیار مهم است و ما باید در این مسیر گام برداریم.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه اگر ما گذشته انقلاب را باحال انقلاب مقایسه کنیم، عنوان کرد: به نظر من درصد قابل‌توجهی از عدالت تحقق پیداکرده است.

,

وی بابیان اینکه اگر تاریخ را از صدر اسلام تا به امروز ملاحظه کنیم هر جامعه که به جوانان اعتماد کرده، آن جامعه برنده بوده است، افزود: پیامبر اسلام اعتماد به جوانان را به‌عنوان یک الگو در جامعه اجرایی کرد.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه رسول اسلام فرد جوانی به نام اسامه را فرمانده لشکر قرارداد و با این کار به مردم گفت که کار را باید به جوانان سپرد، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نیز این کار را در کربلا انجام داد و به حضرت عباس و علی‌اکبر و قاسم (که یک نوجوان بود) تکلیف داد.

,

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چند هدف مهم دارند، ادامه داد: این ساختاری که امروز در جامعه پیش می‌رود نمی‌تواند آن اهداف اصلی نظام اسلامی را محقق کند و این ساختار باید اصلاح شود.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه اصلاح ساختار به معنی خروج تمامی افراد مسن از مسئولیت نیست، افزود: باید ساختار برای جوان ایرانی جایگاه و  موقعیت تعریف کند.

,

وی با گریز به کلمه جوان مؤمن انقلابی، ابراز کرد: اگر جوان مؤمن انقلاب پای‌کار بیاید می‌تواند نقش‌آفرین، تأثیرگذار، تمدن‌ساز باشد و با تمدن دنیای غرب مقابله کند و عدالت مورد انتظار نظام اسلامی در مبارزه با فساد را عملیاتی و اجرایی کند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه من نمی‌خواهم بگویم، که رهبری در این بیانیه می‌گویند که جوانان با آتش به اختیار کار را پیش ببرند، گفت: رهبری ساختارهای نظام را نفی نمی‌کند ولی انتظار دارند که ساختارهایی که وجود دارد اصلاح شود و جوانان در میدان قرار بگیرند.

,

وی بابیان اینکه رهبری خود در عمل به جوان‌گرایی قدم برمی‌دارد، افزود: انتصاب ائمه جمعه،انتصاب فرماندهان، نشست با جوانان از کارهای انجام‌شده توسط رهبری است یعنی آنچه رهبری در بیانیه گام دوم آورده است که دولت، مجلس و تمامی ساختارها جوانگرایی را در دستور کار قرار دهند خود نیز به آن عامل است.

,

خود اتکایی و خودباوری اصل اساسی بیانیه گام دوم

, خود اتکایی و خودباوری اصل اساسی بیانیه گام دوم, خود اتکایی و خودباوری اصل اساسی بیانیه گام دوم,

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اصول اساسی حرکت انقلاب اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: خوداتکایی و خودباوری اصل اساسی حرکت نظام اسلامی در این بیانیه گام دوم انقلاب است.

,

وی بیان کرد: رهبری در این بیانه به جوانان می‌گوید که شما خودباور و خوداتکا باشید و به جامعه و درون مملکت اعتماد کنید.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان  بابیان اینکه بیانه گام دوم انقلاب اسلامی چند وجه دارد، عنوان کرد: تبیین علمی این بیانیه باید در جلسات علمی و تحقیقی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی اتفاق بیفتد.

,

وی بابیان اینکه این بیانیه باید در مراکز قانون‌گذاری به‌عنوان یک سند بالادستی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: این مسئله به مراکز ابلاغ‌شده است و  امیدواریم این بیانیه نیز مانند برخی دیگر از فرامین رهبری مورد مظلومیت قرار نگیرد.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه اگر بیانیه گام دوم تبدیل به مطالبه عمومی شود مسئولین نیز موظف‌اند این بیانیه را اجرایی کنند، بیان کرد: در اینجا کار حوزه‌های علمیه، بسیج، مساجد، مراکز معنوی، معلمین، مردم، اساتید و رسانه‌ها برای تبدیل‌شدن به مطالعه عمومی شروع می‌شود.

,

وی بابیان اینکه نظام اسلامی یک راهبرد دارد و یک تاکتیک ابراز کرد: رهبری راهبردها نظام اسلامی را مشخص کرده است.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه تاکتیک‌های بالادستی در مراکز قانون‌گذاری انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکتیک‌های پایین‌دستی همین مطالبات مردمی است.

,

لزوم تکرار دستاورد های انقلاب 

, لزوم تکرار دستاورد های انقلاب , لزوم تکرار دستاورد های انقلاب ,

وی با اشاره به اینکه جریان رسانه‌ای کشور نتوانسته است دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تبیین کند، ادامه داد: منظور من این نیست که هیچ کاری انجام‌نشده است دستاوردهای انقلاب اسلامی در رسانه‌های بیان‌شده است ولی متأسفانه این عمل استمرار نداشته است.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب در یک برهه توسط جریان رسانه‌ای کشور بیان‌شده و مردم نیز قانع شده‌اند، ابراز کرد: دشمن هم در این عرصه که انقلاب دستاوردی نداشته است کارکرده و ذهنیت مردم را تغییر داده و جریان رسانه‌ای کشور دوباره بابیان دیگر دستاوردهای انقلاب را بری مردم تبیین نکرده است.

,

وی بابیان اینکه به عقیده من دستاوردهای انقلاب اسلامی مانند نماز است و مانند نماز باید روزانه تکرار شود، تصریح کرد: افرادی که مسئولیت بیان دستاوردهای انقلاب را به عهده‌دارند رسانه‌ها و مسئولین هستند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه انتشار دستاوردهای انقلاب توسط رسانه‌های جای تشکر دارد، عنوان کرد: متأسفانه رسانه‌ها در برخی مقاطع این دستاوردها بیان‌نشده است و این امر مشکلاتی را در پی داشته است  و به افکار عمومی و به‌خصوص افکار جوانان ضربه خورده است.

,

وی بابیان اینکه برخی‌ها این شبهه را مطرح می‌کنند که اگر شاه در ایران می‌مانند همین پیشرفت‌ها در ایران حاصل می‌شد، افزود: مانند شاه در کشورهای دیگر مانند عربستان وجود دارد پس چرا آن‌ها پیشرفت نکرده‌اند اگر این‌طور بود این کشورها هم باید پیشرفت می‌کردند.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه رهبری از مسئولین مطالبه دارند که دستاوردهای انقلاب به مردم گفته شود، خاطر نشان کرد: این مطالبه رهبری به این معنا است که ما در آن حد نیاز دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم نگفته‌ایم.

,

انقلاب دستاورد های زیادی در حوزه اقتصاد دارد

, انقلاب دستاورد های زیادی در حوزه اقتصاد دارد, انقلاب دستاورد های زیادی در حوزه اقتصاد دارد,

وی بابیان اینکه ما در دستاوردهای حوزه فرهنگی، دفاعی و اقتصادی حرف برای گفتن داریم، ابراز کرد: ماقبل از انقلاب 6 میلیون بشکه نفت می‌فروختیم بعد از انقلاب در بهترین وضعیت 2 میلیون بشکه نفت فروخته‌ایم و یک جمعیت 80 میلیون نفری را مدیریت می‌کنیم.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه ما نباید اقتصاد کشور را اقتصاد شکننده و در حال نابودی اعلام کنیم، تصریح کرد: اقتصاد کشور می‌توانست بهتر از این هم باشد.

,

وی بابیان اینکه ما در هر حوزهای که وابستگی داشتیم و چشم به دست غربی‌ها دوختیم در اینجاها ما نتیجه نگرفته‌ایم، عنوان کرد: ما در فناوری فضایی، سلول‌های بنیادی، تولید تجهیزات پزشکی، مسائل سدسازی، پالایشگاه، راه، صنعت گاز، تولید علم و محتوا و... پیشرفت خوبی را داشته‌ایم.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه ما در تولید علم و محتوا مشکلی نداریم، بیان کرد: ما 11 برابر دنیا تولید علم می‌کنیم ولی این علم را به اجرایی نمی‌توانیم تبدیل کنیم.

,

وی بابیان اینکه ما در چند جا فقط با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: صنعت خودرویی، صنعت لوازم‌خانگی و صنعت لوکس ما دچار مشکل هستند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان کشوری که می‌تواند ناو موشک نقطه‌زن تولید کند قطعاً در تولید موتور جاروبرقی و لباس‌شویی مشکلی ندارد، افزود: مشکل ما در این حوزه‌ها در باور مردم است و برخی‌ها هنوز هم باور ندارند ما می‌توانیم.

,

وی بابیان اینکه درجاهایی که ما باور به خود نداشته‌ایم شکست‌خورده‌ایم و امروز تاوان آن را پس می‌دهیم، خاطر نشان کرد: و هر جا که «ما می‌توانیم» را باور کرده‌ایم دشمن هر چه قدر هم که در آن حوزه‌ها فشار می‌آورد نتیجه نمی‌گیرد.

,

ما  می‌توانیم

, ما  می‌توانیم, ما  می‌توانیم,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه رهبری در بیانیه می‌خواهد بگوید که ما می‌توانیم، افزود: باید در کشور ساختار فکر وابسته عوض شود و فکر خوداتکا جایگزین آن شود.

,

وی با گریز به بیانیه گام دوم انقلاب، ابراز کرد: رهبری می‌فرمایند که ما باید انقلاب اسلامی را به‌جایی برسانیم که اگر مردم دنیا بخواهند علم را یاد بگیرند مجبور باشند زبان فارسی را یاد بگیرند و این دورنمایی است که رهبری مشخص کرده‌اند و ما هم باید تلاش کنیم که به اینجا برسیم.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه حوزه قدرت دفاعی ما در غرب آسیا بر قدرت منطقه‌ای چیره شده و شکی در آن نیست، تصریح کرد: این توانمندی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که در فرا منطقه هم اعمال قدرت کند.

,

وی بابیان اینکه باید دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، صنعتی، هوافضا در حوزه چیره کردن قدرت علمی جمهوری اسلامی تلاش کنند، عنوان کرد: اگر قدرت علمی جمهوری اسلامی برجهان چیره شود کل دنیا در برابر این قدرت  تسلیم می‌شوند.

,

حجت‌الاسلام با اشاره به اینکه قدرت آینده دنیا قدرت علم است، بیان کرد: لازمه این امر این است که دانشگاه‌های ما حوزه‌های علمیه ما قدر جوانان و نخبگان را بداند و حمایت و نگهداری کند و اجازه ندهد دشمن این‌ها را رصد کنند و از دست ما بگیرند.

,

وی بابیان اینکه شکست داعش قطعاً یکی از دستاوردهای جمهوری اسلام است، ادامه داد: اصلی‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی خروج آمریکا از کشور عراق با هزینه کردن هفت تریلیون دلار است.

,

خروج آمریکا از عراق تحقق وعده الهی است

, خروج آمریکا از عراق تحقق وعده الهی است, خروج آمریکا از عراق تحقق وعده الهی است,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در خروج آمریکا از کشور عراق وعده خداوند محقق شده است، افزود: این‌یکی از دستاوردهای انقلاب است و هرزمانی که ما به خداوند لبیک گفته‌ایم خداوند هم ما را یاری کرده است.

,

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با این کار موقعیت اسرائیل را مورد خطر قرار داده است، ابراز کرد: هیچ زمانی اسرائیل توان تعرض به کشورهای منطقه را نخواهد داشت و دیگر این فکر را در ذهن هم قرار نمی‌دهد.

,

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه جمهوری اسلامی جهان اسلام را از شر تعرض فیزیکی غده سرطانی آمریکا و اسرائیل خلاص کرده است، تصریح کرد: در آینده به حول قوه الهی این اعمال قدرت نرم اسرائیل هم از بین خواهد رفت.

,

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی غبار را از چهره انقلاب برچید، عنوان کرد: خداوند گاهی سرمایه‌هایش را موقعیت‌های زمانی مناسب هزینه می‌کند و زمان صدر اسلام امام حسین (ع) به شهادت می‌رسد برای بقای اسلام.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه برخی از افراد امروز دغدغه داشتند که آیا مردم ایران از جبهه مقاومت حمایت می‌کنند یا نه؟، افزود: شهادت شهید سلیمانی به ما نشان داد که 80 میلیون ایرانی از جبهه مقاومت حمایت می‌کنند و همراه جبهه مقاومت هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه