اخبار داغ

عضو سابق شورای عالی مسکن در گفتگو با دانا:

اولین پیام اقتصادی امام خمینی(ره)، درباره مسکن بود/ ملّاکان اجازه ارزان شدن مسکن را نمی‌دهند

اولین پیام اقتصادی امام خمینی(ره)، درباره مسکن بود/ ملّاکان اجازه ارزان شدن مسکن را نمی‌دهند
افشین پروین پور گفت: برخی از مدیران عملاً اعتقادی به خودکفایی و استقلال اقتصادی ندارند؛ رهبر انقلاب از سال 90 تاکنون اعلام کرده اند که از تحریم ها عبور کرده و وارد یک جنگ اقتصادی تمام عیار شده ایم و چندین سال است که کلید واژه های سال را کلیدواژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی می نامند.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسکن کالای مصرفی است یا سرمایه ای؛ این سوالی است که جواب آن اگرچه ساده و معقول بوده اما سیاست هایی که سال هاست در کشور ما حاکم شده اند مغایر با جواب ساده آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فروردین ماه سال 58 بود که امام خمینی(ره) موضوع مسکن ارزان و واگذاری زمین های دولتی به مردم در کنار ساخت خانه های ارزان برای قشر ضعیف را به عنوان اولین فرمان اقتصادی در جمهوری اسلامی اعلام کردند.

,

اما در ادامه سیاست هایی که پیگیری شد، مسکن را به عنوان یک کالای سرمایه ای مطرح کرده و اهداف اصلی انقلاب اسلامی در این زمینه محقق نشده است.

,

در همین راستا افشین پروین پور، عضو سابق شورای عالی مسکن و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این راستا اظهار داشت: انقلاب اسلامی در بعد نظامی، سیاسی و ... موفق بود، اما سیاست های کلان در حوزه مسکن، آنگونه که مد نظر امام بود اجرا نشد.

, عضو سابق شورای عالی مسکن و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این راستا اظهار داشت: انقلاب اسلامی در بعد نظامی، سیاسی و ... موفق بود، اما سیاست های کلان در حوزه مسکن، آنگونه که مد نظر امام بود اجرا نشد., عضو سابق شورای عالی مسکن و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این راستا اظهار داشت: انقلاب اسلامی در بعد نظامی، سیاسی و ... موفق بود، اما سیاست های کلان در حوزه مسکن، آنگونه که مد نظر امام بود اجرا نشد., شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛,

وی با بیان اینکه در زمینه انقلاب اسلامی فرهنگی و اقتصادی همچنان عقب هستیم تصریح کرد: انقلاب اسلامی در گام نخست توانست رژیم سیاسی جدیدی در کشور حاکم کند و در این زمینه موفق بود اما همچنان شاهد هستیم برخی از کسانی که بر مسند قدرت قرار می گیرند نه تنها به آرمان های انقلاب پایبند نیستند بلکه بعضا در جهت عکس هم حرکت کرده و این مساله در میان مدیران اقتصادی بیشتر نمود دارد.

, وی با بیان اینکه در زمینه انقلاب اسلامی فرهنگی و اقتصادی همچنان عقب هستیم تصریح کرد: , وی با بیان اینکه در زمینه انقلاب اسلامی فرهنگی و اقتصادی همچنان عقب هستیم تصریح کرد: ,

عضو سابق شورای عالی مسکن با انتقاد از رویکرد برخی از مدیران اقتصادی کشور گفت: برخی از مدیران عملاً اعتقادی به خودکفایی و استقلال اقتصادی ندارند؛ رهبر انقلاب از سال 90 تاکنون اعلام کرده اند که از تحریم ها عبور کرده و وارد یک جنگ اقتصادی تمام عیار شده ایم و چندین سال است که کلید واژه های سال را کلیدواژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی می نامند.

, عضو سابق شورای عالی مسکن , عضو سابق شورای عالی مسکن ,

این کارشناس مسائل اقتصادی ضمن یادآوری این نکته که اقتصاد مقاومتی به معنای قطع رابطه با دنیا نیست تصریح کرد: وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی می شود یعنی از سایر کشور ها در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی بهره گیری کرده اما متکی به خودمان باشیم.

, این کارشناس مسائل اقتصادی , این کارشناس مسائل اقتصادی ,

پروین پور در ادامه افزود: باید برنامه ریزی درستی متناسب با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد صورت بگیرد؛ در بخش مسکن هم دقیقا این اتفاق افتاده و بخش مسکن جزء بخش هایی است که مورد توجه حضرت امام در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

,

وی همچنین گفت: امام خمینی مانند یک کارشناس اقتصادی نقشه راه خانه دار شدن همه مردم را ترسیم کرده و تمام کلیدواژه هایی که برای سیاست گذاری در این حوزه لازم بوده را مشخص کرده است و حتی روش ساخت هم مشخص شده است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان کرد: امام خمینی (ره) در مرحله اول اعلام کردند که باید نهضت ساخت مسکن در کشور به راه بیفتد؛ در مرحله دوم باید دولت به مردم زمین رایگان ارائه کرده و همچنین با قیمت پایین روی این زمین های رایگان مسکن رایگان ساخته و در اختیار مردم قرار دهد.

, این کارشناس مسائل اقتصادی , این کارشناس مسائل اقتصادی ,

عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان اینکه اکثریت کسانی که به مسئولیت های اقتصادی رسیده اند در طول دوران انقلاب اسلامی، اعتقاد راسخی به اهداف اقتصادی و همچنین آرمان های انقلاب اسلامی نداشتند؛ اگر یک مسئول اعتقادی به اقتصاد اسلامی نداشته باشد، عملاً اقتصاد هم اسلامی نخواهد شد.

, عضو سابق شورای عالی مسکن , عضو سابق شورای عالی مسکن ,

پروین پور به نقاط قوت حوزه مسکن در طول انقلاب اشاره کرده و گفت: در دوره های مختلف اقدامات خوبی در راستای کاهش مشکلات مسکن اقشار کم درآمد صورت گرفته که از ابتدا امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری این موضوع را به عنوان یک اولویت مطرح کرده اند.

,

وی درادامه افزود: عده ای افراد هم بوده اند که دلسوزانه خواسته اند برای مسکن برنامه ریزی کنند اما متاسفانه اشتباه برنامه ریزی کرده و نتیاج معکوسی در جامعه به وجود آمده است؛ نتایج برنامه ریزی در حوزه مسکن همیشه به نفع ملاکین و سرمایه داران بوده است.

,

عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان اینکه برنامه ریزی ها مسکن را به سمت یک کالای سرمایه ای پیش برده خاطرنشان کرد: مسکن یک کالای مصرفی است و هیچگاه انگیزه و تلاشی برای راه اندازی سامانه اطلاعاتی مسکن راه نیفتاده است که در ادامه از خانه های خالی مالیات اخذ شود.

, عضو سابق شورای عالی مسکن , عضو سابق شورای عالی مسکن ,

پروین پور در پایان تأکید کرد: مسکن مهر یکی از مواردی بود که بر اساس پیام امام خمینی در حوزه مسکن تدوین شد؛ در همین راستا در تیراژ میلیونی مسکن هایی ساخته شد که حتی کم درآمدترین مردم جامعه هم توانستند با مبلغ ماهانه کمتر از 200 هزار تومان صاحب خانه شوند.

,

سید محسن علمدار

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه