اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی:

صندوق پژوهشی فناوری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی راه‌اندازی شد/ ثبت ۵۶ اختراع در سال جاری

صندوق پژوهشی فناوری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی راه‌اندازی شد/ ثبت ۵۶ اختراع در سال جاری
ناصری گفت: در سال جاری تاکنون ۵۶ اختراع در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدعلی ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط فعلی که بحث تحریم وجود دارد و حتی اگر تحریم نبود لازم است فرهنگ سازی شود جوانان دنبال شغل های کارمندی نباشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: توجه به علم و صنعت بسیار مهم است.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: پارک علم و فناوری علی رغم اینکه زیر نظر دولت است اما اداره ای دولتی نیست و با ادارات دیگر متفاوت است.
,
 
,
ناصری عنوان کرد: قوانین پارک علم و فناوری با ادارات دولتی متفاوت است به عنوان نمونه سقف نیروی کار پارک علم و فناوری ۲۲ نفر است و افزایش پیدا نمی‌کند.
,
 
,
وی اظهار کرد: افرادی که در پارک علم و فناوری کار می‌کنند بستر لازم برای افراد خلاق را آماده می‌کنند و باعث می‌شود با توجه به مشکلات موجود احتمال شکست را کاهش دهد .
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: باید جایگاه پارک علم و فناوری درک شود و مردم بدانند توقعاتی که قابل انجام نیست را از پارک نداشته باشند.
,
 
,
وجود 4 مرکز رشد در استان
, وجود 4 مرکز رشد در استان, وجود 4 مرکز رشد در استان,
 
,
ناصری بیان کرد: در خراسان جنوبی یک پارک علم و فناوری و چهار مرکز رشد در بیرجند، قاین، فردوس و طبس داریم.
,
 
,
وی افزود: شرکت های دانش بنیان استان در حوزه های کشاورزی، گیاهان دارویی، معدن، صنعت و فناوری ارتباطات و اطلاعات فعالیت دارند.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: در حوزه IT تعداد ۵۷ شرکت در استان فعالیت دارند.
,
 
,
ناصری اظهار کرد: در استان ۱۴۶ شرکت دانش بنیان داریم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در استان ۲۲ شرکت امور موسسات، ۳۵ شرکت دانش بنیان رشد و ۳۸ شرکت دانش بنیان پیش رشد داریم.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری در مورد جذب و پذیرش در پارک علم و فناوری، اظهار کرد: میزان جذب و پذیرش در پارک علم و فناوری از سال گذشته افزایش داشته و امسال نیز شاهد رشد قابل توجه جذب ایده‌ها بودیم.
,
 
,
ناصری عنوان کرد: حمایت های پارک علم و فناوری شامل فرهنگ سازی و توانمندسازی می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به کارگاه های آموزشی و مشاوره ای که برای متقاضیان برگزار شده، افزود: طی ۱۰ ماه گذشته ۶۲ کارگاه در استان برگزار شده است.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در سال جاری ۲۴ کارگاه با ۱۵۶ ساعت ویژه توانمند سازی شرکت ها برگزار شده است.
,
 
,
ناصری عنوان کرد: افرادی که در پارک علم و فناوری مستقر شوند، دفتر داشته و فعالیت کنند از قوانین حمایتی مناطق آزاد که شامل معافیت مالیاتی، کسری خدمت سربازی و ... می‌شود، برخوردار هستند.
,
 
,
وی در مورد حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان و رشد، تصریح کرد: حمایتهای مالی ما بلاعوض نیست اما بدون سود است‌.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال جاری اعتبارات هزینه ای پارک یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان، بانکهای طرف قرارداد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، صندوق نوآوری و شکوفایی چهار میلیارد و ۷۹۹ میلیون تومان، صندوق کار آفرینی امید دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بنیاد برکت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.
,
 
,
۵۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب از محل صندوق نوآوری و شکوفایی
, ۵۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب از محل صندوق نوآوری و شکوفایی, ۵۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب از محل صندوق نوآوری و شکوفایی,
 
,
ناصری عنوان کرد: در سال جاری با حضور مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی در استان ۵۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۴۸ میلیارد تومان برای شرکتهای زیر نظر پارک است.
,
 
,
وی با بیان این‌که در سال جاری برای دوره های پیش رشد ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، گفت: اعتبارات هزینه ای پارک در سال جاری ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و اعتبارات تملک از سال ۹۶ هر ساله حدود دو میلیارد تومان بوده است.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در مورد ساختمان جدید پارک علم و فناوری، اظهار کرد: فضایی در دانشگاه بیرجند برای پارک در نظر گرفته شده که با اعتبارات سال جاری به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی خواهد رسید.
,
 
,
ناصری تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به لحاظ اعتباری یازدهمین پارک کشور است.
,
 
,
وی با اشاره به ظرفیت خوب نیروی انسانی و مستعد در استان، گفت: شرایط پارک علم و فناوری استان از نظر فضا بسیار ضعیف است.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری ۵۶ اختراع در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.
,
 
,
ناصری خاطر نشان کرد: در سال جاری ۵ ثبت علائم تجاری، ثبت ۴ طرح صنعتی و ۷ کارگاه برای بحث مالکیت فکری برگزار شده است.
,
 
,
وی از راه اندازی صندوق پژوهشی فناوری استان در سال جاری و آغاز بکار آن خبر داد.
,
 
,
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: از طرف معاونت علمی و پروهشی ریاست جمهوری در سال جاری حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار برای پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اختصاص داده شد.
,
 
,
ناصری افزود: شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی در سال جاری در ۱۰ نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کردند همچنین ۱۲ رویداد کار آفرینی برگزار شده است.
,
 
,
وی با اشاره به مسئله وقف، تصریح کرد: اگر وقفی در مورد کارهای دانش بنیان صورت گیرد اقدامی ارزشمند است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه