اخبار داغ

بانوی مبارز و انقلابی در قزوین:

انقلابی ماندن به مراتب سخت‌تر از تشکیل انقلاب است/ باداشتن حجاب در مدرسه از بسیاری حقوق علمی و معنوی خود محروم می‌شدیم

انقلابی ماندن به مراتب سخت‌تر از تشکیل انقلاب است/ باداشتن حجاب در مدرسه از بسیاری حقوق علمی و معنوی خود محروم می‌شدیم
بانوی مبارز و انقلابی در قزوین گفت: مردم باید متوجه باشند که حفظ انقلاب به مراتب سخت‌تر از تشکیل انقلاب است؛ زیرا چه بسیار افرادی بودند که در زمان انقلاب از جان و مال خود برای تشکیل انقلاب مایه گذاشتند اما هم‌اکنون تحت تاثیر نفوذها و دسیسه‌های دشمن قرارگرفته و از مسیر انقلاب خارج شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ بیشتر ما ماجراهای متعددی در مورد بزرگ مردان انقلابی خوانده و یا شنیده‌ایم، گاهی هم پای مکتب و صحبت زنان مجاهدی نشسته‌ایم که برایمان از شکنجه‌ها و دستگیری‌های ساواک گفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

ماجرای تلخ و شیرین قیام علیه حکومت پهلوی، ورود امام راحل و تشکیل انقلاب، نقطه‌ی عطف تاریخی است که همه‌ی ایرانی‌ها و حتی تمام جهان آوازه‌ی آن را شنیده‌اند.

,

این‎بار تصمیم گرفتیم ماجرای انقلاب را از زبان نوجوان دیروز و فعال فرهنگی امروز بشنویم، در همین راستا سری به خانه‌ی سنتی خانم میزبانی زدیم. دیوار و تاقچه‌های خانه مملو از کتاب‌های مذهبی و عرفانی بوده و روی دیوار نیز تصویر رهبر انقلاب و سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی چشم‌نوازی می‌کرد.

,

سوره میزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: زمان انقلاب نوجوان 14 یا 15 ساله بودم که به مدرسه می‌رفتم. در مدرسه یک گروه انقلابی بودیم که پای ارزش‌‌های انقلاب ایستادگی می‌کردیم که البته بخاطر این مسائل خیلی هم تنبیه می‌شدیم.

,

وی افزود: در آن زمان دین در جامعه حاکمیت نداشت و رهبر سالمی جامعه را اداره نمی‌کرد، حضور مردم در خیابان هم بیشتر بُعد معنوی داشت یعنی بصورت خودجوش برای اجرای احکام دین در مقابل حاکمیت ظلم و جور به پا خواسته بودند، همانطور که امام حسین(ع) بخاطر امربه معروف و نهی از منکر و حفظ دین در مقابل یزید قیام کردند، قیام انقلاب ما هم یک قیام حسینی بود.

,

این بانوی انقلابی اذعان کرد: کم رنگ بودن و عدم پرداخت به ارزش‌های دینی در حاکمیت رژیم شاهنشاهی همانند دوران حکومت یزید، قابل مشاهده بود لذا مردم ایران با تبعیت از امام حسین(ع) و یارانش به میدان آمدند تا عدالت خواهی کنند و زمینه‌ی انقلاب دینی و فرهنگی را فراهم کنند.

,

وی ادامه داد: خانواده‌ی ما در قزوین یک خانواده‌ی سیاسی، مذهبی است. برادرم در سال‌های قبل انقلاب همواره در مقابل ظلم و ستم شاهنشاهی مقابله کرده و به همین دلیل در زندان‌های ساواک مورد شکنجه قرار گرفت. من و خواهرانم هم که شاهد این صحنه‌ها بودیم با همان سن کم تمام تلاشمان را برای سرنگونی نظام شاهنشاهی می‌کردیم.

,

, ,

این فعال فرهنگی بیان کرد: ما در مدرسه باحجاب حاضر می‌شدیم البته که حضور ما با روسری کنایه‌ها و تنبیه‌های فراوانی را به همراه داشت و حتی گاهی حقوق علمی ما به خاطر حجاب و عقاید مذهبی ضایع می‌شد.

,

وی با اشاره به وضعیت کشور در سال 57 گفت: اواسط آبان‌ماه سال 57 حق طلبی مردم اوج گرفت و اعلامیه‌های امام به طور جدی توسط روحانیت و فعالان سیاسی به دست مردم می‌رسید. به خاطر دارم بعد از ظهر یک روز پاییزی سر کلاس بودیم که دانش‌آموزان مدرسه پسرانه‌ای که روبه روی مدرسه‌ی ما (مدرسه‌ی پاسداران فعلی)  بودند از مدرسه خارج شدند و شروع به شعار دادن کردند.

,

این بانوی مجاهد قزوینی تصریح کرد: دانش‌آموزان پسر در مقابل مدرسه‌ی ما شعارهای" به پا خیز برادر مسلمان"، "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و "الله‌‎اکبر" سر می‌دادند، پنجره باز بود و صدای شعارها هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد. من و دوستانم که شور و شوق انقلاب را داشتیم بی‌اختیار از جای خود بلند شدیم و شروع به شعار دادن کردیم.

,

وی افزود: هیجان ما بیشتر و بیشتر می‌شد و صدای الله اکبر ما در پاسخ به شعارهای خیابان اوج گرفته بود. کنترل کلاس از دست معلم خارج شد و کلاس را ترک کرد، به تبعیت از ما کلاس‌های مجاور هم شروع به شعار دادن کردند، مدیر و برخی معلمان که جزو گروه‌های ضد انقلاب و ساواک بودند و نمی‌توانستند مدرسه را اداره کنند، مدرسه را تعطیل کردند، نیروهای ساواک جلوی درب مدرسه ایستاده بودند و افرادی را که شعار می‌دادند سوار ماشین‌های جیپ نظامی می‌کردند.

,

میزبانی در ادامه گفت: جلوی درب مدرسه شلوغ بود و از هر سو شعار الله اکبر شنیده می‌شد، به چشم خود دیدم نیروهای ساواک به یک پسر نوجوان که در حال شعار دادن بود شلیک کردند. دست و پا زدن و جان دادن آن جوان ما را هم به وجد آورد و من بی‌اختیار رو به‌روی نیروهای ساواک ایستاده و شعار می‌دادم.

,

وی تاکید کرد: یکی از نیروهای ساواک خواهرم را با باتون زد و دیگری دست مرا گرفت و به همراه خود به سمت ماشین‌های نظامی ‌کشید که یکی از دوستانم که شاهد ماجرا بود خواهرم را از روی زمین بلند و هردو به سمت من آمدند و دست مرا از دست آن نظامی کشیدند. هر سه فرار کردیم و در راه شعار "الله اکبر و خمینی رهبر" می‌دادیم در یکی از کوچه‌ها پیرزنی ما را به خانه راه داد و تا نماز مغرب ما را در خانه‌ی خود نگه داشت.

,

این فعال فرهنگی ابراز کرد: از فردای آن روز مدارس تعطیل شد و ما هم فعالیت خود را با شرکت در راهپیمایی‌ها و مجالسی که در راستای ورود امام به ایران بود، ادامه دادیم. شور و شوق مردم برای شکل‌گیری انقلاب قابل وصف نبود، راهپیمایی‌های پیش از انقلاب اگرچه با تهدید و دستگیری همراه بود اما اشتیاق وصف ناپذیری داشت.

,

, ,

وی بیان کرد: دوستان و همراهان من برای شرکت در فعالیت‌های سیاسی زمان انقلاب، خواهرانم خانم‌ها خلیلی‌زاده، فیاضی، قدیانی و رقیه رضایی بودند که باهم در راهپیمایی‌ها حاضر می‌شدیم و اعلامیه‌های امام را به مساجد و مجالس تحویل می‌دادیم. نوارهای کاست انقلابی و سرود ملی را مخفیانه گوش می‌دادیم و دست به دست در اختیار دیگران می‌گذاشتیم.

,

این فعال اجتماعی بیان کرد: در زمان راهپیمایی فعالیت فرهنگی مردم به نقطه‌ی اوج خود رسیده بود، پایگاه‌ها و مساجد به ویژه مسجدالنبی به محلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با انقلاب مانند خطاطی، نقاشی و ترسیم کاریکاتور تبدیل شده بود.

,

وی ابراز کرد: اعتقادات مردم در زمان انقلاب یک نقطه‌ی عطف بود زیرا مردم به درجه‌ای از رشد معنوی رسیده و قلبا مسائل دینی را پذیرفته بودند چیزی که در زمان انقلاب بیشتر به چشم می‌خورد برکات و روزی‌های انقلاب بود. مردم هیچ خصومتی با هم نداشتند و از هیچ کمکی به هم دریغ نمی‌کردند مهرومحبت بین همه موج می‌زد.

,

این فعال فرهنگی افزود: مردم به جمله‌ی معروف امام خمینی(ره) با مضمون "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" ایمان قلبی داشتند و با جان و دل پای اهداف و آرمان‌های امام ایستاده بودند جملات ایشان که گویا از ائمه الهام گرفته می‌شد برای مردم حجت بود.

,

وی ادامه داد: انقلاب برای ما یک نقطه‌ی تولد و آغاز بود اما انقلابی ماندن و در راستای حفظ انقلاب کوشش کردن یک جریان مستمر است که نباید از مسیر اصلی خود خارج شود؛ اگرچه گاهی نفوذ دشمنان به قصد سرنگونی انقلاب جهت پیدا می‌کند اما این ارزش‌های انقلاب‌ نباید فراموش شود که وظیفه‌ی ما در این میان حرکت در خط امام و رهبری است.

,

این بانوی قزوینی تاکید کرد: مردم باید متوجه باشند که حفظ انقلاب به مراتب سخت‌تر از تشکیل انقلاب است زیرا چه بسیار افرادی بودند که در زمان انقلاب از جان و مال خود برای تشکیل انقلاب مایه گذاشتند اما هم‌اکنون تحت تاثیر نفوذها و دسیسه‌های دشمن قرار گرفتند و از مسیر انقلاب خارج شدند.

,

وی درباره‌ی اهداف انقلاب بیان کرد: انقلاب اسلامی را می‌توان مقدمه‌ی ظهور معنا کرده و ظهور ولی عصر(عج) را هدف این انقلاب دینی دانست که برای رسیدن به این اهداف بزرگ باید در مسیر ولی زمان قدم گذاشت زیرا برای سرباز امام زمان(عج) شدن باید در ابتدا سرباز ولی زمان بود.

,

این فعال فرهنگی افزود: مسیر از انقلاب تا ظهور یک مسیر پرپیچ و خم است که دشمنان اسلام و ایران برای به بیراهه کشیده شدن آن تلاش می‌کنند که وظیفه‌ی ایران و ایرانی در این راه اطاعت از فرمان رهبری، در پیش گرفتن تقوای فردی برای رسیدن به تقوای اجتماعی و تزکیه است از سوی دیگر ما باید خانواده و شهر خود را به خانواده و شهر انقلابی تبدیل کنیم.

,

, ,

وی دربار‌ه‌ی وظایف مردم در برابر انقلاب گفت: رمز پیروزی انقلاب وحدت بود و رمز حفظ انقلاب نیز وحدت است؛ هرگاه وحدت در جامعه باشد حس میهن‌خواهی در مردم به اوج رسیده و دشمن در نقشه‌های شوم خود وا مانده است؛ نباید اجازه دهیم که ماجرای مردم کوفه و خانه نشینی حضرت علی(ع) دوباره تکرار شود حمایت از ولی و رهبر نباید کم شود وگرنه نفوذ دشمن به عوامل داخلی رخنه می‌کند.

,

این بانوی قزوینی افزود: در کنار کم‌وکاستی‌های انقلاب ما نباید دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیریم و براساس سخنان رهبری، جوانان ما باید میدان را خالی نکنند، مسئولین و اساتید ما باید بیانیه‌ی گام دوم را برای مردم تبیین کنند و تلاش کنند مسیر برای حضور جوانان در رسیدن به اهداف هموار شود.

,

وی بیان کرد: شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اگرچه بسیار ناراحت کننده بود اما خون شهید یکبار دیگر روحیه‌ی وحدت را در مردم زنده کرد و مسیر سردار برای ما یک هدف، یک راه و یک جریان است و همه‌ی ما باید سردار سلیمانی‌ باشیم تا بتوانیم مسیر انقلاب را به ظهور منتهی کنیم.

,

این فعال فرهنگی درباره‌ی فعالیت خود در مقر کتاب عنوان کرد: طبق بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره‌ی کتاب و کتابخوانی ما برای جلوگیری از فراموشی این جریان مهم، باید وارد میدان شویم به همین علت ما مقر کتاب را برای اولین بار در استان راه‌اندازی کردیم.

,

وی افزود: مقر کتاب یک فعالیت فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که در این راستا کتاب‌های پرمحتوا با موضوعات مختلف را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد.

,

این بانوی قزوینی بیان کرد: به علت استقبال نوجوانان و جوانان از کتاب‌های داستان و رمان تلاش کردیم تا کتاب‌های داستان را که مدنظر رهبر انقلاب است در اختیار نوجوانان قرار دهیم از سوی دیگر کتاب‌های مهمی مانند عاشورای حسینی را به صورت نذر کتاب به مردم اهداء کردیم.

,

وی در پایان ابراز کرد: طرح صدقه‌‌‌‌ی کتاب به عنوان طرح کمکی در راستای جمع‌آوری کتب بلااستفاده و یا تهیه‌ی کتب پرمحتوا به مرحله‌ی اجرا رسیده است و ما امیدواریم بتوانیم با این روش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مجدد احیا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه